//

Help, telefoonnummers weg?

Help, telefoonnummers weg? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik ben een tijdje geleden van de iPhone 4 naar de iPhone 5 overgestapt, waarbij mijn moeder de iPhone 4 heeft overgenomen en daarop ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-10-13, 07:52
Bas Dakterras Bas Dakterras is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 10
Standaard Help, telefoonnummers weg?

Hallo,

Ik ben een tijdje geleden van de iPhone 4 naar de iPhone 5 overgestapt, waarbij mijn moeder de iPhone 4 heeft overgenomen en daarop verder is gegaan op mijn iTunes account (zij downloadt toch nooit apps).

Nu zijn ook al mijn telefoonnummers op de 4 aanwezig. Een groot gedeelte heeft zij gisteren gewist waarbij er nieuwe zijn toegevoegd. Nu zie ik dit spijtig genoeg dus ook terug op mijn 5.

Ik heb inmiddels al meerdere keren hersteld en een reservekopie van 1 of 2 dagen geleden teruggezet, echter lijken daar de telefoonnummers niet in mee te komen. Klopt dat?

Ik ben nu via iTunes een reservekopie van anderhalve maand terug aan het zetten, om te kijken of ik de nummers daar wel mee herstel, echter mis ik zo bijvoorbeeld ook weer alle foto's en WhatsApps die ik in de tussentijd ontvangen heb.

Is er misschien een andere manier om een recentere versie incluis telefoonnummers op mijn telefoon te krijgen?

Bij voorbaat dank.

Mvg,
Bram

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 oktober 2013 om 06:57 ----------

iTunes herstel brengt dus wel een aantal nummers terug (helaas niet allemaal), echter staan ook de nummers van mijn moeder er nog steeds in. Redelijk frustrerend dat het allemaal zo moeilijk moet. Hi Telefoonboek app werkt ook niet.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-10-13, 08:45
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Ik vrees dat je die nummers kwijt zal zijn.

Ik raad je aan om je moeder een eigen id te laten maken of haar zeggen dat ze geen wijzigingen aan haar toestel mag doen.

Of je kan ook het iCloud syncen op haar iPhone uitzetten. Dat werkt misschien ook.
  #3  
Oud 28-10-13, 08:52
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas Dakterras Bekijk bericht

Redelijk frustrerend dat het allemaal zo moeilijk moet. Hi Telefoonboek app werkt ook niet.
Dat komt omdat dat het iTunes Apple ID ook gebruikt wordt als iCloud Apple ID. Verwijder dat Apple ID van moeders iPhone. Als zij iCloud wil gebruiken dan maak een eigen iCloud Apple ID voot haar aan.
  #4  
Oud 28-10-13, 09:01
Bas Dakterras Bas Dakterras is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 10
Standaard

iCloud bewaart dus geen telefoonnummers, als ik het goed begrijp?

De enige oplossing is dus eigenlijk foto's e.d. vanaf een recente kopie op mijn laptop zetten en via iTunes terug te gaan naar de kopie van anderhalve maand oud, waar nog wel alle nummers in staan?

Toch wel raar dat er niet een simpele functie in iCloud zit die ervoor zorgt dat alleen je contacten hersteld worden.
  #5  
Oud 28-10-13, 09:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas Dakterras Bekijk bericht
iCloud bewaart dus geen telefoonnummers, als ik het goed begrijp?
Gesynchroniseerde contacten word nooit opgenomen in een backup, iCloud of iTunes, omdat men die contacten opnieuw kan synchroniseren,
  #6  
Oud 28-10-13, 10:23
Bas Dakterras Bas Dakterras is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 10
Standaard

Snap niet helemaal wat je bedoelt. De reservekopie in iTunes, die ik gisteren terug heb gehaald, zet wel de meeste verdwenen nummers terug.

Dan kom ik trouwens bij de volgende vraag: hoe behoud mijn moeder haar nummers als we voor haar een eigen Apple ID aanmaken?
  #7  
Oud 28-10-13, 10:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas Dakterras Bekijk bericht
De reservekopie in iTunes, die ik gisteren terug heb gehaald, zet wel de meeste verdwenen nummers terug.
Dat zullen dan wel contacten zijn die ooit lokaal werden opgeslagen en niet gesynchroniseerd via iCloud.

Citaat:
Dan kom ik trouwens bij de volgende vraag: hoe behoud mijn moeder haar nummers als we voor haar een eigen Apple ID aanmaken?
De bestaande lokale contacten kan zij overzetten naar iCloud. Bij het verwijderen van het iCloud account kan je ook kiezen om de contacten lokaal op te slagen.

PS:
Een vCard contact in iOS is iets meer dan een telefoonnummer.
  #8  
Oud 28-10-13, 10:55
Bas Dakterras Bas Dakterras is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 10
Standaard

Maar die zet ze dan over naar mijn iCloud toch? En dat is nu het punt waardoor de hele boel de soep in is gelopen.

Ik vraag me dus af hoe en waar naartoe we haar contacten kunnen exporteren en straks via/met haar nieuwe Apple ID weer terug kunnen zetten.
  #9  
Oud 28-10-13, 10:59
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas Dakterras Bekijk bericht
Maar die zet ze dan over naar mijn iCloud toch?
Nogmaals:

Citaat:
Bij het verwijderen van het iCloud account kan je ook kiezen om de contacten lokaal op te slagen.
Indien moeder een nieuw iCloud account gebruikt:

Citaat:
De bestaande lokale contacten kan zij overzetten naar iCloud.
  #10  
Oud 28-10-13, 11:02
Bas Dakterras Bas Dakterras is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 10
Standaard

Okay maar:

1) Hoe verwijder je een iCloud account? Ik ben voornemens gewoon de inhoud te wissen en de 4 te configureren als nieuwe iPhone. Ook in de instellingen vind ik geen optie om een iCloud account te verwijderen.

2) Zie 1.
  #11  
Oud 28-10-13, 11:08
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas Dakterras Bekijk bericht
Ook in de instellingen vind ik geen optie om een iCloud account te verwijderen.
Ik vind dat wel op de iPhone in Instellingen -> iCloud -> naar beneden scrollen Verwijder account.
  #12  
Oud 28-10-13, 11:17
Bas Dakterras Bas Dakterras is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 10
Standaard

Bij mij niet hoor. Onderste optie is Opslag en reservekopie. Kan het liggen aan het feit dat jij een 5s hebt?

Maar dit buiten beschouwing gehouden: voordat we de inhoud van haar telefoon wissen, adviseer jij dus om eerst MIJN iCloud account handmatig van haar toestel te wissen?
  #13  
Oud 28-10-13, 11:20
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas Dakterras Bekijk bericht
Kan het liggen aan het feit dat jij een 5s hebt?
Nee, daar ligt het niet aan. Bij mij is dat zo op een iPhone 4, 4S en 5s met iOS 7.0.3. En ook op een iPhone 5 met iOS 6.1.2.
  #14  
Oud 28-10-13, 11:27
Bas Dakterras Bas Dakterras is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 10
Standaard

Oh ik snap het al. Mijn telefoon was nog bezig met terugzetten via 3G, dus die optie was verdwenen. Ik heb terugzetten nu stop gezet en kan inderdaad het account verwijderen.

Als ik die dus op haar telefoon verwijder, blijft deze verder wel op mijn telefoon staan neem ik aan? Ik wil geen onherstelbare schade aanrichten.
  #15  
Oud 28-10-13, 11:28
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas Dakterras Bekijk bericht
Als ik die dus op haar telefoon verwijder, blijft deze verder wel op mijn telefoon staan neem ik aan?
Dat klopt. Succes verder.
  #16  
Oud 28-10-13, 11:37
Bas Dakterras Bas Dakterras is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 10
Standaard

Okay, iedereen is het hier hopelijk dus mee eens.

1) iCloud verwijderen en contacten lokaal (op een PC/laptop) opslaan
2) Inhoud toestel wissen en als nieuwe iPhone configureren (Apple ID voor moeders aanmaken)
3) Contacten vanaf lokaal terugzetten op nieuw geconfigureerde iPhone (werkt dit laatste gewoon via iTunes?
  #17  
Oud 28-10-13, 16:27
Bas Dakterras Bas Dakterras is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 10
Standaard

Kleine bump nog even, ter verificatie: lokaal opslaan (na verwijderen iCloud) en terugzetten gaat beide via iTunes op dezelfde computer?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Al mijn telefoonnummers weg, alleen die geen Facebook hebben staan er nog. pantahduc iPhone algemeen 2 06-01-13 15:58
telefoonnummers weg na update en/of herstel steventt Archief 6 14-11-09 10:08
Alle telefoonnummers weg na herstel WezzLe iTunes 1 17-09-09 18:19
synchroniseren met andere itunesversie, telefoonnummers weg? mikesbox iTunes 0 31-01-09 00:30
telefoonnummers weg Agent` Archief 4 19-08-08 20:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:13.