//

iPhone 5 wordt waarschijnlijk vervangen door garantie, Welk toestel krijg ik?

iPhone 5 wordt waarschijnlijk vervangen door garantie, Welk toestel krijg ik? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Wat apple doet is een nieuwe accu en buitenkant vervangen. Daarna gaan ze op zoek naar de nog bruikbare onderdelen en deze worden opnieuw ingezet. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 02-11-13, 20:13
cyber2001 cyber2001 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 91
Stuur een bericht via MSN naar cyber2001
Standaard

Wat apple doet is een nieuwe accu en buitenkant vervangen. Daarna gaan ze op zoek naar de nog bruikbare onderdelen en deze worden opnieuw ingezet. Dus alles anders dan de accu en de buitenkant is gebruikt ( denk aan het moederbord, camera, trilmotor, connector aansluiting).
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 02-11-13, 20:16
Sergiano Sergiano is offline
• iOS 14.3
• 10.2.1
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dus, als het moederbord defect is of een radiochip bijvoorbeeld. Krijgt een "refurbished" toestel alleen een nieuwe accu en buitenkant.





Dat is wat anders. Een APR is niet hetzelfde als Apple Benelux NV. Ik heb mijn garantiegevallen direct afgehandeld met Apple.

Wat ik niet begrijp :
Ik heb problemen met m'n iPhone 5s al sinds het begin heb ik daarvoor gebeld by Apple omdat te melden maar ze konden het nooit vervangen omdat er geen voorraad was. Daarna konden ze het niet vervangen omdat die nog niet uit was in belgie en dus mocht dat niet.
Nu heb ik opnieuw contact gehad en ik krijg een nieuw ( vreemd ik heb Gwn aan tel gezegd dat y af en toe uitviel. En ze onderzoeken dat niet eens)
Ik vroeg of dit toestel nieuw ging zyn omdat ik geen gereviseerde troep wou: en ze zei letterlijk
Het toestel komt recht uit de fabriek en is ongebruikt.
Wat moet ik daaronder verstaan? Nieuw nieuw of toestellen die eerst niets door kwaliteitscontrole zyn geraakt?
  #23  
Oud 02-11-13, 20:18
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat is wat anders. Een APR is niet hetzelfde als Apple Benelux NV. Ik heb mijn garantiegevallen direct afgehandeld met Apple.
Zo is dat...

Vandaar dat ik liever nog 2 wacht op de levering uit de Apple store...
__________________
Ignorance can easily be overcome...
Stupidity is forever...
  #24  
Oud 02-11-13, 20:19
cyber2001 cyber2001 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 91
Stuur een bericht via MSN naar cyber2001
Standaard

Je hebt problemen begrijp ik met je toestel sinds dag 1, dit heb je kenbaar gemaakt bij apple zelf? Dan is er niks aan de hand. Er is op jou Apple ID een case gemaakt en zodra er voorraad is kunnen ze vervangen lijkt mij met een nieuwe omdat je het direct hebt gemeld.
  #25  
Oud 02-11-13, 20:20
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergiano Bekijk bericht
Wat moet ik daaronder verstaan? Nieuw nieuw of toestellen die eerst niets door kwaliteitscontrole zyn geraakt?
Je moet daar niets onder verstaan want er is geen enkele manier om het verschil te ontdekken.
  #26  
Oud 02-11-13, 20:24
Frederik81 Frederik81 is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat is wat anders. Een APR is niet hetzelfde als Apple Benelux NV. Ik heb mijn garantiegevallen direct afgehandeld met Apple.
Jammer dat we nog geen fysieke store hebben in België. Bij mijn volgende aankoop hopelijk wel en anders misschien toch maar eens de online store overwegen. Alhoewel ik ook wel geholpen kan worden bij een Apple store aangezien het toestel gewoon in de EU gekocht is. Maarja, tevergeefs nu, aangezien mijn toestel nu via die andere procedure in behandeling is. Afwachten dan maar. Ergste is gewoon de onzekerheid over hun verdict.
  #27  
Oud 02-11-13, 20:25
cyber2001 cyber2001 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 91
Stuur een bericht via MSN naar cyber2001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Je moet daar niets onder verstaan want er is geen enkele manier om het verschil te ontdekken.
Niet mee eens. Je merkt het. Mijn eerste vervangende 4s had een losse trilmotor. 2e had een defect aan de accu. 3e bevroor. 4e werd kokend heet. 5e had een homebutton probleem. Daarna is door Apple een gloednieuwe 5 ingezet.

Moet er echter wel zeggen; de service van Apple store is waanzinnig goed.
  #28  
Oud 02-11-13, 20:33
Sergiano Sergiano is offline
• iOS 14.3
• 10.2.1
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cyber2001 Bekijk bericht
Niet mee eens. Je merkt het. Mijn eerste vervangende 4s had een losse trilmotor. 2e had een defect aan de accu. 3e bevroor. 4e werd kokend heet. 5e had een homebutton probleem. Daarna is door Apple een gloednieuwe 5 ingezet.

Moet er echter wel zeggen; de service van Apple store is waanzinnig goed.
Hoe kan ik het dan zien? Ik heb 10'dagen om m'n oude iPhone terug op te sturen..
En alst gene nieuwen is hou ik liever m'n oude 5s. Want tussen ons : sinds ios 7.0.3
Is die nooit meer uitgevallen..
Hopelijk doen ze niet moeilyk voor m'n waarborg ?
  #29  
Oud 02-11-13, 20:37
cyber2001 cyber2001 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 91
Stuur een bericht via MSN naar cyber2001
Standaard

Aangezien het om een nieuw product gaat zou je een nieuwe moeten krijgen omdat je in de eerste 30 dagen periode zit dat je hierover een melding hebt gedaan. Aangezien Apple moeite heeft met levering ( gezien het feit dat het apparaat zeer gewild is) kunnen ze je pas na deze periode bedienen. Als je het maar wel bij Apple hebt aangemeld.
  #30  
Oud 02-11-13, 22:11
Frederik81 Frederik81 is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 104
Standaard

Er is normaliter bij Apple een aparte lijn van producten om mensen met problemen vlotter te kunnen helpen dan de reguliere bestellingen hoor. Dat hebben ze mij toch verteld. Werkt toch ook zo in de echte Apple stores dat ze altijd wel modellen apart houden ook al is een bepaald model uitverkocht in de winkel zelf.
  #31  
Oud 03-11-13, 10:45
erkan216 erkan216 is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ipeertje Bekijk bericht
Ze zullen nog wel een voorraadje aan (refurbished) iPhone 5's hebben liggen voor gevallen als deze. Je zal hoogstwaarschijnlijk gewoon een refurbished iPhone 5 krijgen, maar wat is daar verkeerd aan? Had je gehoopt op een 5S of 5C?
Nee dat niet, maar wil geen 2de hands toestel,het is dan wel nieuw maar toch, dan heb ik liever mijn eigen toestel gerepareerd treug

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 november 2013 om 11:53 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cyber2001 Bekijk bericht
Niet mee eens. Je merkt het. Mijn eerste vervangende 4s had een losse trilmotor. 2e had een defect aan de accu. 3e bevroor. 4e werd kokend heet. 5e had een homebutton probleem. Daarna is door Apple een gloednieuwe 5 ingezet.

Moet er echter wel zeggen; de service van Apple store is waanzinnig goed.
Met gloednieuw bedoel je een gesealde nieuwe doos?
  #32  
Oud 03-11-13, 18:47
ergoboy ergoboy is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Lier (belgie)
Berichten: 295
Stuur een bericht via MSN naar ergoboy
Standaard

Ik heb ook 2 keer een " refurbished" toestel gekregen van apple. Nl mijn iphone 3G en hier mijn ipad 2.. Telkens een refurb toestel gekregen en nooit problemen mee gehad, sterker nog de 3g word nog steeds gebruikt door mijn ouders en mijn ipad is ook niets op aan te merken. Ik heb dus geen slecht over deze service
  #33  
Oud 04-11-13, 12:53
erkan216 erkan216 is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ergoboy Bekijk bericht
Ik heb ook 2 keer een " refurbished" toestel gekregen van apple. Nl mijn iphone 3G en hier mijn ipad 2.. Telkens een refurb toestel gekregen en nooit problemen mee gehad, sterker nog de 3g word nog steeds gebruikt door mijn ouders en mijn ipad is ook niets op aan te merken. Ik heb dus geen slecht over deze service
Het gaat erom dat je gewoon een ander gebruikt toestel treugkrijgt, Of ik wil een nieuwe of mijn eigen toestel treug
  #34  
Oud 04-11-13, 14:11
ergoboy ergoboy is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Lier (belgie)
Berichten: 295
Stuur een bericht via MSN naar ergoboy
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erkan216 Bekijk bericht
Het gaat erom dat je gewoon een ander gebruikt toestel treugkrijgt, Of ik wil een nieuwe of mijn eigen toestel treug
Maar dat gaat niiiiiiiiiiiiiiet
  #35  
Oud 04-11-13, 15:41
erkan216 erkan216 is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ergoboy Bekijk bericht
Maar dat gaat niiiiiiiiiiiiiiet
Of ik stuur het toestel 6x treug ofzo?, Offfff als ik een toestel met 6.1.2 krijg ben ik ook tevreden
  #36  
Oud 04-11-13, 15:56
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Get over it !!!

Een refurbished of gerepareerd toestel krijgt sowieso de nieuwste firmware...
  #37  
Oud 04-11-13, 16:22
Sergiano Sergiano is offline
• iOS 14.3
• 10.2.1
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 240
Standaard

Vandaag mail gekregen met Apple Dat m'n iPhone 5s onderweg is. Het serie nummer staat in de mail en start met C39 wil dat zeggen dat het refurbished en al gebruikt zyn door iemand anders?
Of kan het ook toestel zyn dat eerst niet door productie geraakte?
Of is c39 Gwn nieuwe swap toestelen
  #38  
Oud 04-11-13, 16:30
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

C39 zou een nieuw toestel betekenen...

Factory new dus...
  #39  
Oud 04-11-13, 16:42
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erkan216 Bekijk bericht
Of ik stuur het toestel 6x treug ofzo?, Offfff als ik een toestel met 6.1.2 krijg ben ik ook tevreden
En jij denkt dat als je hem 6x opstuurt zij hem niet controleren? Als er niks mis mee is dan krijg je je oude toestel gewoon terug. En iOS 6.1.2. kan je vergeten, die moet je ergens tweedehands vandaan halen.
__________________
  #40  
Oud 04-11-13, 16:43
kenneth12345 kenneth12345 is offline
• iOS 8.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Sint-Truiden, België
Berichten: 371
Standaard

Ik heb mijn 5s ook moeten opsturen.. Kreeg een nieuwe in de plaats... Serienummer begint ook met C39
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4S: Unlocken (weet niet uit welk land toestel komt) Loith Unlock 6 24-10-12 17:42
iPhone 4 vervangen voor nieuw toestel, maar heeft dode pixel suijkerwerk iPhone algemeen 1 14-10-11 16:21
Krijg bericht: Accesoire wordt niet herkend door iphone diikoeneke iPhone accessoires en onderdelen 3 23-12-10 18:54
Batterij icoon vervangen, welk mapje? superzemie Unlock [archief] 6 28-12-07 09:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:25.