//

iPhone 5 wordt waarschijnlijk vervangen door garantie, Welk toestel krijg ik?

iPhone 5 wordt waarschijnlijk vervangen door garantie, Welk toestel krijg ik? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Sergiano Vandaag mail gekregen met Apple Dat m'n iPhone 5s onderweg is. Het serie nummer staat in de mail en start ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 04-11-13, 17:43
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergiano Bekijk bericht
Vandaag mail gekregen met Apple Dat m'n iPhone 5s onderweg is. Het serie nummer staat in de mail en start met C39 wil dat zeggen dat het refurbished en al gebruikt zyn door iemand anders?
Of kan het ook toestel zyn dat eerst niet door productie geraakte?
Of is c39 Gwn nieuwe swap toestelen
Mijn 5S begint ook met c39 dus dat zijn gewoon nieuwe toestellen. Ik snap echter niet waarom iedereen zo raar doet met refurbished modellen.. Zelfs een refurbished model hoeft niet perse gebruikt te zijn door iemand anders..
__________________
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 04-11-13, 17:48
Sergiano Sergiano is offline
• iOS 14.3
• 10.2.1
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wally© Bekijk bericht
C39 zou een nieuw toestel betekenen...

Factory new dus...
Vanwaar haal je dat?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 november 2013 om 16:52 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenneth12345 Bekijk bericht
Ik heb mijn 5s ook moeten opsturen.. Kreeg een nieuwe in de plaats... Serienummer begint ook met C39
En is die ongebruikt denkje ?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 november 2013 om 16:53 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
Mijn 5S begint ook met c39 dus dat zijn gewoon nieuwe toestellen. Ik snap echter niet waarom iedereen zo raar doet met refurbished modellen.. Zelfs een refurbished model hoeft niet perse gebruikt te zijn door iemand anders..
En is die omgeruild of heb je hem zo in de winkel gekocht ?
  #43  
Oud 04-11-13, 18:06
kenneth12345 kenneth12345 is offline
• iOS 8.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Sint-Truiden, België
Berichten: 371
Standaard

[/COLOR]

En is die ongebruikt denkje ?[COLOR="SlateGrey"]

Zal mij een worst wezen, hij werkt hoe het moet. Wat ik wél weet, is dat hij aankwam met folies zoals in een sealed doosje en dat de medewerker me zei dat het een nieuw toestel zou zijn nadat ik nadrukkelijk gevraagd had als het een refurbished toestel zou zijn.
  #44  
Oud 04-11-13, 18:10
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wally© Bekijk bericht
C39 zou een nieuw toestel betekenen...
Of hij krijgt mijn oude gebruikte MacBook Pro.

Die had ook een serienummer dat met C39 begon. C3 = Factory China 9 = Year 2009.
  #45  
Oud 04-11-13, 20:56
Frederik81 Frederik81 is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
Mijn 5S begint ook met c39 dus dat zijn gewoon nieuwe toestellen. Ik snap echter niet waarom iedereen zo raar doet met refurbished modellen.. Zelfs een refurbished model hoeft niet perse gebruikt te zijn door iemand anders..
Dat klopt, het is vooral psychologisch hoor. Je betaalt 899 EUR voor een 5S 64GB. Een dag later is het toestel volledig dood en moet het opgestuurd worden voor 'herstel'. Je krijgt dan twee weken later een refurbished toestel. Wetende dat zulke refurbished toestellen goedkoper door Apple verkocht worden via hun online store dan vraag je je toch af waarom je zelf wel de volle pot hebt moeten betalen voor amper een paar dagen gebruik? Dat is het grootste probleem vind ik.
  #46  
Oud 04-11-13, 21:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Apple verkoopt geen "refurbished" iPhone 5s of 5c.
  #47  
Oud 04-11-13, 21:12
Frederik81 Frederik81 is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Apple verkoopt geen "refurbished" iPhone 5s of 5c.
Neen ok, niet in de Belgische store. Maar wel gereviseerde iPads bijvoorbeeld en die zijn ook aan gereduceerde prijs. Het concept blijft hetzelfde. Gereviseerd is goedkoper dan nieuw. Soms zie je bijvoorbeeld op Groupon ook dat er gereviseerde iPhones worden aangeboden aan sterk gereduceerde prijs.
  #48  
Oud 04-11-13, 21:14
Sergiano Sergiano is offline
• iOS 14.3
• 10.2.1
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik81 Bekijk bericht
Dat klopt, het is vooral psychologisch hoor. Je betaalt 899 EUR voor een 5S 64GB. Een dag later is het toestel volledig dood en moet het opgestuurd worden voor 'herstel'. Je krijgt dan twee weken later een refurbished toestel. Wetende dat zulke refurbished toestellen goedkoper door Apple verkocht worden via hun online store dan vraag je je toch af waarom je zelf wel de volle pot hebt moeten betalen voor amper een paar dagen gebruik? Dat is het grootste probleem vind ik.
Maar je krijgt toch een nieuw toestel. Ale ik krijg toch ook een nieuw als ik iedereen hier mag geloven
  #49  
Oud 04-11-13, 21:16
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik81 Bekijk bericht
Soms zie je bijvoorbeeld op Groupon ook dat er gereviseerde iPhones worden aangeboden aan sterk gereduceerde prijs.
En bij Groupon is het dan nog maar de vraag wie die iPhones "gereviseerd" heeft. Doe jezelf een groot plezier en laat dat woord "refurbished" geen obsessie worden. Succes verder.
  #50  
Oud 05-11-13, 00:52
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik81 Bekijk bericht

En is die omgeruild of heb je hem zo in de winkel gekocht ?
Ik heb hem zo van Apple ontvangen. Ik had hem besteld en vorige week dinsdag ontvangen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 november 2013 om 00:03 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik81 Bekijk bericht
Dat klopt, het is vooral psychologisch hoor. Je betaalt 899 EUR voor een 5S 64GB. Een dag later is het toestel volledig dood en moet het opgestuurd worden voor 'herstel'. Je krijgt dan twee weken later een refurbished toestel. Wetende dat zulke refurbished toestellen goedkoper door Apple verkocht worden via hun online store dan vraag je je toch af waarom je zelf wel de volle pot hebt moeten betalen voor amper een paar dagen gebruik? Dat is het grootste probleem vind ik.
Als dit bij jou gebeurt is, vind ik dat teleurstellend, maar om nou te zeggen dat je voor 899 geen service krijgt? Ik ken geen mensen die met hun samsung mobieltje naar een samsung store gaat en binnen no time met een werkend toestel naar buiten gaan.

En dat het twee weken duurt vind ik ook vreemd, maximaal zou het 10 dagen moeten duren en meestal is UPS de derde dag al voor de deur met een exemplaar.

Waarom een refurbished model goedkoper is dan een 'gloednieuw' toestel is omdat de refurb al een keer geopend is. Apple is eerlijk en wilt met een refurb duidelijk maken dat je geen gloednieuwe koopt, maar deze gerepareerd is en dan weer in de verkoop is gezet. Daar kunnen ze niet de volle pond voor vragen. Er zijn veel andere bedrijven die dit wel doen.

Voor de rest snap ik de ophef niet van een refurbished model. Je betaald een hoog prijskaartje, als het toestel defect is, krijg je een refurbished model zonder enkele schade. Dat is pas echte service wat mij betreft. Waar vind je dit anders?


Of het een week of twee weken duurt, ja dat kan nou eenmaal, daar loopt ook tijd over.

Ik hoop dat het duidelijk is.

Laatst gewijzigd door RWK; 05-11-13 om 01:05.
  #51  
Oud 05-11-13, 10:41
Sergiano Sergiano is offline
• iOS 14.3
• 10.2.1
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 240
Standaard

Ik zie via ups dat m'n iPhone 5s die Apple via express vervangt uit Engeland komt.. Ik dacht altijd dat dat Nederland was.. Wil dat iets meer zeggen over of die nieuw of refurbishd is?
  #52  
Oud 05-11-13, 10:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergiano Bekijk bericht
Wil dat iets meer zeggen over of die nieuw of refurbishd is?
Yep, die uit Engeland zijn "refurbished" en die uit Nederland "gereviseerd".
  #53  
Oud 05-11-13, 10:47
willy666 willy666 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: helmond
Berichten: 81
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Yep, die uit Engeland zijn "refurbished" en die uit Nederland "gereviseerd".
  #54  
Oud 05-11-13, 10:51
Johnno87 Johnno87 is offline
• iOS 12.2
• 12.1.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 77
Standaard

Ik hoor 2 verhalen over refurbished apparaten. Mijn ouders hebben ook een refurished iPad 3 gekregen nadat de iPad vaak crashte. Deze zat echter wel in plastic seal en was volledig onbeschadigd. Bij A-Mac zeggen ze ook dat deze modellen een nieuwe case krijgen.

Op de Apple site bij de verkoop van refurbished devices staat dat er wel cosmetische schade kan zijn....

Wat is het nu? Of zijn er 2 soorten refurbished?
  #55  
Oud 05-11-13, 16:07
Frederik81 Frederik81 is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 104
Standaard

Ik heb zonet mijn replacement iPhone 5S 64GB opgehaald bij de Apple Premium Reseller. Zoals verwacht enkel een iPhone met de beschermfolie er nog omheen. "Toevallig" begint het serienummer ook met C39, heb dit hier al vaker zien terugkomen bij replacement phones. Volgens http://chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html/ is het toestel eentje van fabriek C3 (China) uit week 38. Een van de eerste toestellen dus. Werd ook geleverd met software 7.0.

Gereviseerd of niet, ik hoop dat deze alvast wel blijft werken. (Deze heeft overigens ook hetzelfde rammelende powerknopje en een wat luidere home button, zeker in vgl met de 4S. Het rammelende knopje heb ik dan maar opgelost met wat dubbelzijdige tape - aangezien ik toch een case gebruik - je ziet er dus niets van. Vind ik wel een jammere design-keuze van Apple want de 4S is wat dat betreft heel solide.)
  #56  
Oud 05-11-13, 17:53
kenneth12345 kenneth12345 is offline
• iOS 8.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Sint-Truiden, België
Berichten: 371
Standaard

Die ik van apple kreeg id plaats van mijn defect toestel (touch id werkte niet) -> Production week: 42 (October). Ik kreeg deze vorige week
  #57  
Oud 05-11-13, 18:18
b0kla0 b0kla0 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnno87 Bekijk bericht
Ik hoor 2 verhalen over refurbished apparaten. Mijn ouders hebben ook een refurished iPad 3 gekregen nadat de iPad vaak crashte. Deze zat echter wel in plastic seal en was volledig onbeschadigd. Bij A-Mac zeggen ze ook dat deze modellen een nieuwe case krijgen.

Op de Apple site bij de verkoop van refurbished devices staat dat er wel cosmetische schade kan zijn....

Wat is het nu? Of zijn er 2 soorten refurbished?
Elk iPhone die een gebruiker opstuurt naar Apple, en deze wordt vervangen, wordt ook gebruikt voor de 'Refurbished' iPhone's. ze vervangen echter wel de behuizing, en defecte componenten. Zoals al eerder vermeld is, een 'Refurbished' iPhone, is niet te onderscheiden met een Splinternieuwe. Het is al wel jammer dat de prijs erdoor daalt, maar doe een goed praatje, en de prijs zal gewoon het zelfde blijven. ik had dit namelijk met mijn iPhone 5, die volledig beschadigd was. Ik had toen wel geluk dat de Power knop het zomaar ineens niet meer deed.

Ik zal jullie is een geheimpje vertellen, Apple is zo lui, dat als ze de probleem in de iPhone niet kunnen vinden, dan sturen ze maar een refurbished toestel op. dit had ik eerder met mijn iPhone 4S, deze toestel werkte perfect, ik kreeg het te horen dat ze dit deden, en had zomaar even mijn toestel opgestuurd en gezegd dat hij heel vaak crashte, en af en toe de beeld uit viel. natuurlijk konden ze dit niet vinden, want het was er helemaal niet, deze iPhone 4S functioneerde nog perfect. Maar, hun zijden dat ik een nieuwe terug kreeg ik dacht: Relax.
  #58  
Oud 05-11-13, 18:32
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door b0kla0 Bekijk bericht
ik dacht: Relax.
Ik dacht: een oplichter die in krakkemikkig Nederlands een sprookje ventileert.
  #59  
Oud 05-11-13, 21:03
Sergiano Sergiano is offline
• iOS 14.3
• 10.2.1
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik81 Bekijk bericht
Ik heb zonet mijn replacement iPhone 5S 64GB opgehaald bij de Apple Premium Reseller. Zoals verwacht enkel een iPhone met de beschermfolie er nog omheen. "Toevallig" begint het serienummer ook met C39, heb dit hier al vaker zien terugkomen bij replacement phones. Volgens http://chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html/ is het toestel eentje van fabriek C3 (China) uit week 38. Een van de eerste toestellen dus. Werd ook geleverd met software 7.0.

Gereviseerd of niet, ik hoop dat deze alvast wel blijft werken. (Deze heeft overigens ook hetzelfde rammelende powerknopje en een wat luidere home button, zeker in vgl met de 4S. Het rammelende knopje heb ik dan maar opgelost met wat dubbelzijdige tape - aangezien ik toch een case gebruik - je ziet er dus niets van. Vind ik wel een jammere design-keuze van Apple want de 4S is wat dat betreft heel solide.)
Mijn vervang Iphone 5s is van week 43 dus amper 2 weken oud.. en moest nog hier geraken ook uiteraard..
  #60  
Oud 05-11-13, 23:38
daveensannie's schermafbeelding
daveensannie daveensannie is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 604
Standaard

C39 hier
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4S: Unlocken (weet niet uit welk land toestel komt) Loith Unlock 6 24-10-12 18:42
iPhone 4 vervangen voor nieuw toestel, maar heeft dode pixel suijkerwerk iPhone algemeen 1 14-10-11 17:21
Krijg bericht: Accesoire wordt niet herkend door iphone diikoeneke iPhone accessoires en onderdelen 3 23-12-10 19:54
Batterij icoon vervangen, welk mapje? superzemie Unlock [archief] 6 28-12-07 10:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:17.