//

iPhone 5 batterij loopt snel leeg

iPhone 5 batterij loopt snel leeg discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedemiddag, Ik heb een iPhone 5 van een jaar oud, draaiend op iOS 7.0.3. Sinds een aantal weken merk ik dat hij ontzettend snel leeg ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12-11-13, 15:36
JMilano JMilano is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 11
Standaard iPhone 5 batterij loopt snel leeg

Goedemiddag,

Ik heb een iPhone 5 van een jaar oud, draaiend op iOS 7.0.3.
Sinds een aantal weken merk ik dat hij ontzettend snel leeg loopt, bij normaal gebruik (dus tegelijk Whatsapp en bijvoorbeeld Twitter) gaat hij vaak 1% per minuut achteruit, wat mij niet normaal lijkt. Onlangs heb ik een nieuwe batterij in de iPhone laten zetten, maar dit heeft het probleem nog niet opgelost. Zou het een software fout kunnen zijn? Of misschien een ander gedeelte van de hardware? Ik ben benieuwd of iemand mij hiermee kan helpen

Met vriendelijke groet
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-11-13, 15:53
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

is dit probleem sinds je iOS7 hebt, of was het al eerder?
  #3  
Oud 12-11-13, 15:59
JMilano JMilano is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 11
Standaard

Naar mijn weten was het daarvoor ook al, destijds hoopte ik dat iOS7 het probleem op zou lossen, maar het werd er in ieder geval niet minder op.
  #4  
Oud 12-11-13, 17:52
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JMilano Bekijk bericht
Naar mijn weten was het daarvoor ook al, destijds hoopte ik dat iOS7 het probleem op zou lossen, maar het werd er in ieder geval niet minder op.
Dit heeft niks te maken met iOS 7 of iOS 6, althans ik heb dan toch geen last van die bug.

Heb je al geprobeerd door de batterij opnieuw te kalibreren? Linkje: iPhone batterij kalibreren
(1x per maand dit doen kan geen kwaad volgens Apple)

probeerde je herstel via iTunes en instellen als nieuwe iPhone?

Veel success
  #5  
Oud 12-11-13, 18:04
JMilano JMilano is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 11
Standaard

Bedankt voor de tips, heb echter al een aantal keer gecalibreerd, en ook iPhone instellen als nieuw heeft niet geholpen...
  #6  
Oud 12-11-13, 18:41
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Als je al een nieuwe batterij hebt gestoken en kalibreren ook niet helpt zullen we de oorzaak dus ergens anders moeten gaan zoeken.

Ik heb een vermoeden dat het ligt aan je apps.

Bij vele gratis apps zie je advertenties dit vraagt ook veel van je batterij, dus bij mogelijkheid om te betalen voor geen advertenties is dit een mogelijkheid tot betere batterijduur.

Het kan ook liggen aan een slecht geprogrammeerde app:

Bij gebruik van WhatsApp hebben vele gebruikers (over meerdere platformen, dit is niet beperkt tot iOS alleen!) namelijk last van een verminderde batterij duur.

Lees dit eens:

Citaat:
Probleemgeval: WhatsApp:
Een app als WhatsApp maakt volgens Düvel ook misbruik van deze mogelijkheid om langer op de achtergrond actief te blijven. Wanneer het lijkt alsof de app is afgesloten blijft het nog 10 minuten actief en communiceert direct met de eigen server, in plaats dat de app gebruik maakt van de push notificaties in iOS. Daardoor gebruikt ook WhatsApp meer energie dan nodig is. Komt er binnen de periode van 10 minuten een WhatsApp-berichtje binnen en open je de app, dan begint de periode van 10 minuten opnieuw. Mensen die om de zoveel minuten een berichtje via WhatsApp sturen, kunnen daarom ook last hebben van een snel leeglopende batterij. WhatsApp blijft daardoor constant op de achtergrond actief.
Dit artikel wijst erop dat de app slecht geprogrammeerd is en niet zuinig voor de batterij is.

Logisch dit is een batterijslurpende zaak iedere keer dat er een berichtje toekomt 10 min. lang communiceert met eigen servers.

Voorbeeld: elke 10 min.krijg je 1 bericht maar die app is dus wel 1 uur actief bezig aan het draaien op je iPhone terwijl je mischien maar 5 min. bezig was op je iPhone.

Probleem zou opgelost kunnen worden doordat de app gebruik zou maken van pushnotifificaties.

Nog zo'n geval Sociale Netwerken zoals bvb. Facebook ook zo'n batterijslurpend iets.

Bron: Batterij snel leeg door Facebook&WhatsApp-app

Ik ga het hier bij laten, we kunnen er anders een heel boek over schrijven "Batterijslurpende apps en de oorzaken ervan"

Mvg antoon100

Laatst gewijzigd door antoon100; 12-11-13 om 19:41.
  #7  
Oud 12-11-13, 20:43
JMilano JMilano is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 11
Standaard

Heb een appje gedownload die mijn batterij verbruik in de gaten zou houden, weet niet of het volgende plaatje iets verklaard.

Hoop dat het zo werkt:


Heb overigens Facebook, Instagram, Locatieservices en Safari niet of nauwelijks gebruikt sinds hij van de lader is..
  #8  
Oud 12-11-13, 20:49
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Welk plaatje? (foto niet zichtbaar)
  #9  
Oud 12-11-13, 20:56
JMilano JMilano is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 11
Standaard

Hopen dat deze wel werkt
  #10  
Oud 12-11-13, 21:27
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Ik zal het eens op mijn gemak bekijken, nu moet ik weg.
  #11  
Oud 13-11-13, 01:54
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem en heb de perfecte oplossing.
Elke keer als ik thuis kom de mobiel achter de lader doen
Ook ik gebruik veel whatsapp en facebook.
__________________
iPhone 3 R.I.P., iPhone 4,iPad 4, iPhone 5, iPhone 5S, iPhone 6S, iPhone6S Plus, iPhone 7 Plus, iPhone 11 Pro
  #12  
Oud 13-11-13, 08:26
rubbererobbie's schermafbeelding
rubbererobbie rubbererobbie is offline
• iOS 9.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: /private/nl/..
Berichten: 324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JMilano Bekijk bericht
Heb een appje gedownload die mijn batterij verbruik in de gaten zou houden, weet niet of het volgende plaatje iets verklaard.


Heb overigens Facebook, Instagram, Locatieservices en Safari niet of nauwelijks gebruikt sinds hij van de lader is..
Welke app is dat ?
  #13  
Oud 13-11-13, 09:24
daveensannie's schermafbeelding
daveensannie daveensannie is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 604
Standaard

Zo aan het plaatje te zien Battery Doctor
  #14  
Oud 13-11-13, 14:29
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Goeiemiddag,

Dit plaatje vertelt veel en de oorzaken die ik aangaf in post #6 lijken te kloppen als ik naar dit plaatje kijk.

Om te beginnen mAh staat voor de batterijcapaciteit (waar dat batterijicoontje voor staat)

Wat dat klokje betekent zal je zelf wel weten vermoed ik idem voor de andere en je zult zien als test de batterij een heel stuk beter zal doen, kalibreren kan eerst ook nodig zijn.

Facebook dat is de grootste boosdoener.
Het is de app die je het minste gebruikt hebt (volgens de zichtbare apps op het screenshot) maar wel de app die het meeste batterijcapaciteit opgeslurpt heeft.(5.74mAh per minuut)

Schakel voorlopig Facebook integratie uit en verwijder de app.

Nu je weet wat de oorzaken zijn en wat de boosdoeners zijn gaan we over tot poging tot het laten verbeteren van de apps in de toekomst.

Wat kan je nu doen?

Bugs reporten met een developer account => Apple bug reporter (GEEN betaald developer account vereist hiervoor)

Facebook => leg het probleem voor aan Apple (bij deze omdat het geïntegreerd is indien contact met apple geen soelaas brengt contacteer de app-ontwikkelaar)

Instagram, WhatsApp => Contacteer de app-ontwikkelaar/eigenaar en leg het probleem dat ik eerder vernoemde in post #6 maar zeg er wel bij gelieve gebruikmaken van pushnotificaties daarvan.
Vergeet ook niet te vermelden dat dit probleem zich voordoet op alle platformen

Voor de rest lijkt mij alles ok.

Dat locatieservices batterij verbruikt is geen geheim, dat staat trouwens ook bij iedere gps app-beschrijving "Let op dit kan er voor zorgen dat de batterijduur drastisch doet verminderen"

Dus als je geen locatieservices gebruikt zet het uit en gedaan hebt met zo'n app die dat gebruikt sluit die app dan af.

Dit is wat ik jou nog kon vertellen.

Nu is het aan jou, Apple en de app-ontwikkelaars contacteren en samen aan een oplossing werken, niets doen en de problemen blijven of de apps zo min mogelijk/niet meer gebruiken.

Veel success

//EINDE VERHAAL

Laatst gewijzigd door antoon100; 13-11-13 om 14:45.
  #15  
Oud 13-11-13, 16:56
JMilano JMilano is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 11
Standaard

Bedankt voor alle tips. Ik ga het als volgt aanpakken:

Eerst ga ik mijn iPhone instellen als nieuw. Vervolgens ga ik deze gebruiken zonder apps, kijken of het misschien toch een hardware fout is. Vervolgens ga ik 1 voor 1 apps downloaden, en kijken hoe het batterijverbruik is. Hopelijk kan ik op deze manier de boosdoener eruit halen. Ik laat weten wat ik vind.
  #16  
Oud 13-11-13, 17:13
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JMilano Bekijk bericht
Bedankt voor alle tips. Ik ga het als volgt aanpakken:

Eerst ga ik mijn iPhone instellen als nieuw. Vervolgens ga ik deze gebruiken zonder apps, kijken of het misschien toch een hardware fout is. Vervolgens ga ik 1 voor 1 apps downloaden, en kijken hoe het batterijverbruik is. Hopelijk kan ik op deze manier de boosdoener eruit halen. Ik laat weten wat ik vind.
Na herstellen ook nog eerst eens opnieuw kalibreren hé.
  #17  
Oud 13-11-13, 18:27
JMilano JMilano is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 11
Standaard

Net hersteld, heb nu alleen whatsapp erop staan, verder is ie helemaal leeg. Toch loop de batterij nog heel snel leeg, in 10 minuten is ie 8% omlaag. Kan het toch een hardware probleem zijn? Wat kan het zijn behalve de batterij?
  #18  
Oud 13-11-13, 18:37
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JMilano Bekijk bericht
Wat kan het zijn behalve de batterij?
Spotlight die na een herstel heel de boel aan het indexeren is.
  #19  
Oud 13-11-13, 22:06
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Tja, ik heb het elders al gepost: bij mij loopt die appstore altijd vast en wat gebeurt er dan opeens? De batterij zeer snel plat + ook heet worden.
En ik krijg het ook niet meteen opgelost, heb alles al geprobeerd, ne maat van mij hetzelfde voor.
Ik probeer de appstore te mijden maar dat gaat bijna niet.

Update: hopla, weer van datte.
  #20  
Oud 14-11-13, 17:45
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Lukt het al wat beter met de aangegeven tips?
Hoe ver sta je nu?

Veronderstel dat spotlight ondertussen wel alles zal geïndexeerd hebben en spotlight geen batterijcapaciteit meer opslurpt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Batterij loopt snel leeg 123eliascasillas123 iPhone algemeen 1 24-08-13 09:30
iPhone 4s wordt warm na update iOS6 en batterij loopt snel leeg Duffa iPhone algemeen 14 22-02-13 20:37
Batterij loopt ineens snel leeg Willem van Leeuwen iPhone algemeen 1 30-04-12 08:17
Batterij 4s loopt heel snel leeg Melanie1602 iPhone algemeen 1 05-04-12 19:24
Batterij loopt zeer snel leeg bij geluid AAN spiegelaereh iPhone algemeen 0 28-09-11 11:07

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:56.