//

iPhone voor m'n moeder: hoe pakken we dit het beste aan?

iPhone voor m'n moeder: hoe pakken we dit het beste aan? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal. M'n ouders en ik zitten met een discussie. Als echte Apple fan heb ik m'n ouders enigszins aangestoken met het 'virus': ik heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21-11-13, 17:28
s0mevvn3 s0mevvn3 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 11
Standaard iPhone voor m'n moeder: hoe pakken we dit het beste aan?

Hallo allemaal. M'n ouders en ik zitten met een discussie. Als echte Apple fan heb ik m'n ouders enigszins aangestoken met het 'virus': ik heb een iPhone 4S, m'n vader heeft een iPhone 5 en m'n moeder een iPod 3gen. Nu heeft m'n moeder ook nog een oudere LG die ze binnenkort wilt gaan vervangen en door voor een iPhone te kiezen, vervangt ze er gelijk haar iPod mee.

Nu zijn we het er niet over eens hoe we het het beste kunnen aanpakken. Mijn theorie: we (m'n ouders enerzijds en ik anderzijds) leggen ieder ons deel bij elkaar om een iPhone 5S/5C te kopen. Deze gebruik ik tot oktober totdat de iPhone 6 (of hoe dan ook) uit komt en ik mijn abonnement kan verlengen. (M'n moeder wilt dan gerust driekwart jaar met m'n 4S doen, vindt ze niet erg) M'n moeder krijgt m'n 4S en krijgt de 5S/5C als ik dus de 6 krijg. De theorie van m'n ouders: m'n moeder koopt een 4S en gebruikt deze de komende 3 à 4 jaar.

Natuurlijk kijk ik ook naar mijzelf en wil ik mijn theorie uit gaan voeren: deze lijkt me niet alleen leuk voor mezelf, maar ook toekomstvast met twee krachtigere iPhones die nog lang mee kunnen gaan, qua hardware en zeker qua software: iOS 8 is waarschijnlijk de laatste update die wordt ondersteunt door de 4S. M'n moeder hoeft dan niet met al een verouderd model te gaan lopen. M'n ouders willen een 4S kopen onder het mom dat m'n moeder hem toch niet zo intensief gebruikt en het goedkoper is.

Nu is mijn vraag aan jullie: Wat zouden jullie doen? Natuurlijk kijkend naar de prijs en het model, niet alleen luisterend naar jullie Apple-mind Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-11-13, 17:47
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Ik snap je argumenten. Bij ons thuis zou jouw plan sowieso de voorkeur krijgen. Welke opslagruimte heeft jouw 4s en welke 5c/5s zou je kopen? Je ouders willen een 8GB 4s halen, dat is sowieso al geldverspilling en levert minder op bij verkoop.
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #3  
Oud 21-11-13, 17:52
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Ik vind jou theorie beter in de oren klinken omdat jij er dan op vooruit gaat. Niet alleen dat, voor een 5C/5S ben je ook toekomstvast. Met een 4S in iedergeval niet, dat is echt de instapmodel voor de mensen die nieuw zijn met Apple (bijv). Ik zou je ouders wijs maken dat €399,- investeren in een 8GB niet zo verstandig is, tenzij het een tweedehands exemplaar voor €200/250 > 16GB.

Met de updates weet je het nooit, maar je kan inderdaad aannemen dat iOS 8 de laatste versie zal zijn.

Kortom, geef jou iPhone 4S aan je moeder, koop een nieuwe iPhone, en veel plezier ermee.

De theorie van je ouders komt er op neer dat ze eigenlijk jou iPhone kunnen 'overkopen', zodat jij een nieuwe kan kopen. Is wel zonde eigenlijk om een nieuw 4S te kopen.

Succes met het overtuigen
  #4  
Oud 21-11-13, 17:53
s0mevvn3 s0mevvn3 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 11
Standaard

Dankjewel voor je antwoord. Mijn 4S heeft 16GB, de volgende wordt denk ik ook een 16GB. Heb ik al genoeg aan, dus m'n moeder ook. Vind ik dus ook.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 november 2013 om 17:54 ----------

Ik ga m'n best doen straks tijdens het eten! Ik hou jullie op de hoogte.
  #5  
Oud 21-11-13, 17:56
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door s0mevvn3 Bekijk bericht
Dankjewel voor je antwoord. Mijn 4S heeft 16GB, de volgende wordt denk ik ook een 16GB. Heb ik al genoeg aan, dus m'n moeder ook. Vind ik dus ook.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 november 2013 om 17:54 ----------

Ik ga m'n best doen straks tijdens het eten! Ik hou jullie op de hoogte.
Hahaha! Let wel op, een 16GB verkopen ze niet meer, misschien bij een webshop, maar ik kan ze nu niet meer vinden.
  #6  
Oud 21-11-13, 20:19
s0mevvn3 s0mevvn3 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 11
Standaard

Zo, ik heb ze jullie reacties laten lezen. We zijn niet verder gekomen, ik blijf jullie op de hoogte houden
  #7  
Oud 21-11-13, 20:44
yukhalilsel yukhalilsel is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Haarlem
Berichten: 415
Standaard

Jij de 5s, je moeder jouw 4s.. Wanneer iphone 6 uitkomt, verkoop je de 4s, de 5 krijgt je moeder en jouw 5s je vader.. Paar jaar later weer: je pa de 6, jij de 6s en je moeder de 5s.. En zo blijft de bal rollen..
  #8  
Oud 21-11-13, 21:12
s0mevvn3 s0mevvn3 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 11
Standaard

Goed bedacht, maar m'n vader is daar geen fan van. Dus het ruilen blijft echt tussen m'n moeder en mij.
  #9  
Oud 21-11-13, 21:32
yukhalilsel yukhalilsel is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Haarlem
Berichten: 415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door s0mevvn3 Bekijk bericht
Goed bedacht, maar m'n vader is daar geen fan van. Dus het ruilen blijft echt tussen m'n moeder en mij.
Wel apart van je vader, want met een goed backup zal hij alleen merken dat hij een sneller toestel heeft, zonder enig wijziging in zijn instellingen en gebruikswijze..

Ander oplossing is dat je eenmalig zelf je 5s financiert en elk jaar je moeders telefoon te gelde maakt, zodat jij van een nieuw model wordt voorzien en je moeder jouw telefoon overneemt..
  #10  
Oud 21-11-13, 22:20
s0mevvn3 s0mevvn3 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 11
Standaard

Met het 'virus' bedoelde ik dat hij ook een iPhone wilde. Meer niet eigenlijk. Hij zit nog steeds op iOS 6 en een update zit er de komende tijd ook niet in. En bovendien is z'n mail van z'n werk denk ik gesynchroniseerd wat ik niet over kan zetten dus dat is en blijft een no-go.
  #11  
Oud 22-11-13, 03:42
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Laat ik het eens anders aanpakken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door s0mevvn3 Bekijk bericht
Mijn theorie: we (m'n ouders enerzijds en ik anderzijds) leggen ieder ons deel bij elkaar om een iPhone 5S/5C te kopen. Deze gebruik ik tot oktober totdat de iPhone 6 (of hoe dan ook) uit komt en ik mijn abonnement kan verlengen. (M'n moeder wilt dan gerust driekwart jaar met m'n 4S doen, vindt ze niet erg) M'n moeder krijgt m'n 4S en krijgt de 5S/5C als ik dus de 6 krijg.
Voordelen:
- Jouw 4s blijft in gebruik & blijft binnen de familie (geen gedoe)
- Er wordt geen extra 4s met de helft opslagruimte gekocht (nutteloos geld bespaard)
- Volgend jaar is de 4s waarschijnlijk merkbaar een stuk trager met iOS 8, je moeder krijgt dan jouw 5c/s die minstens zo goed werkt als de 5 van je vader
- Jullie hebben volgend jaar beide een telefoon die nog jarenlang ondersteund zal worden door Apple en hun nieuwe updates en features
- App ontwikkelaars laten de oudste telefoons het eerst vallen, straks is er een fantastische app die jij ontdekt en je moeder graag wilt… Had ze dan maar die 5c/s
- Hoe nieuwer de iPhone, hoe beter die overweg kan met al jullie andere apparaten zoals andere iPhones, Mac, Apple TV (sneller, nieuwere hardware, meer functies)
- Met een beetje goede zorg kun je de iPhone 4s volgend jaar weer verkopen voor pakweg € 250
Citaat:
De theorie van m'n ouders: m'n moeder koopt een 4S en gebruikt deze de komende 3 à 4 jaar.
- Voordeel: Het kost ietsie pietsie minder dan jouw plan (niet genoeg om er een fatsoenlijke iPod Touch van te kopen)

En dan een greep uit de nadelen:
- Een 4s zal het niet lang meer volhouden met de updates van Apple (de iPhone 4 zal waarschijnlijk niet meer iOS 8 ondersteuning krijgen)
- Kost weer flink wat geld voor een telefoon van 2 jaar geleden
- Als straf voor deze beslissing krijgt je moeder ook nog eens maar de helft van de ruimte, want Apple verkoopt de 4s als 'instappertje' voor nieuwe klanten
- Je krijgt geen 5c/5s
Citaat:
Als je ouders nu op het randje staan en je wilt ze in je voorstel duwen, stel dan voor om de 5c te halen. Dan spaar je enerzijds geld uit en heb je anderzijds 3 iPhones met elk een verschillend uiterlijk. Op de lange duur is dat natuurlijk ook weer leuker voor jullie. iOS 7 ziet er trouwens anders uit per iPhone, dus kies bij voorkeur een kleur waar je moeder van houdt.
  #12  
Oud 22-11-13, 08:08
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Tja en aan de andere kant mijn vader heeft tot vorige week een 3GS gebruikt van denkt 4/5 jaar.
Hij gaat nu verder met de 4s van mijn zusje (nu dus 2 jaar oud)hij vind dit prima en is er nog helemaal blij mee.
Is hem snel genoeg enzovoort ook moeders gebruikt nog steeds haar 4s en blijft deze voorlopig gewoon gebruiken.
Dus ik zie niet zo 'n probleem in het plan van je ouders met jouw 4s over nemen kunnen ze echt nog een flinke tijd vooruit.
En dan zien ze volgend jaar wel weer verder of ze wel of niet up graden.
Jij blij want je heb iets bijdrage voor je nieuwe 5c/s en zei blij.
Las ergens dat je volgend jaar nog wel 250 krijgt voor een 4s nou dat denk ik niet das wel erg hoog aangezien er vast ook nog te koop zullen zijn met 32 en 64gb geheugen.
  #13  
Oud 22-11-13, 21:26
s0mevvn3 s0mevvn3 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 11
Standaard

Nou, wat snel handelen al niet kan doen: ik heb nu een gloednieuwe iPhone 5s in m'n handen! M'n ouders zijn akkoord gegaan en m'n moeder is nu hartstikke blij met haar iPhone 4S. Dankjulliewel voor het meedenken!
  #14  
Oud 22-11-13, 21:59
Mert1234 Mert1234 is offline
• iOS 8.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door s0mevvn3 Bekijk bericht
Nou, wat snel handelen al niet kan doen: ik heb nu een gloednieuwe iPhone 5s in m'n handen! M'n ouders zijn akkoord gegaan en m'n moeder is nu hartstikke blij met haar iPhone 4S. Dankjulliewel voor het meedenken!
Haha mooi verhaal dit man, geniet ervan!
  #15  
Oud 22-11-13, 21:59
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Gefeliciteerd & enjoy!
  #16  
Oud 22-11-13, 22:13
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door s0mevvn3 Bekijk bericht
Hallo allemaal. M'n ouders en ik zitten met een discussie. Als echte Apple fan heb ik m'n ouders enigszins aangestoken met het 'virus': ik heb een iPhone 4S, m'n vader heeft een iPhone 5 en m'n moeder een iPod 3gen. Nu heeft m'n moeder ook nog een oudere LG die ze binnenkort wilt gaan vervangen en door voor een iPhone te kiezen, vervangt ze er gelijk haar iPod mee.

Nu zijn we het er niet over eens hoe we het het beste kunnen aanpakken. Mijn theorie: we (m'n ouders enerzijds en ik anderzijds) leggen ieder ons deel bij elkaar om een iPhone 5S/5C te kopen. Deze gebruik ik tot oktober totdat de iPhone 6 (of hoe dan ook) uit komt en ik mijn abonnement kan verlengen. (M'n moeder wilt dan gerust driekwart jaar met m'n 4S doen, vindt ze niet erg) M'n moeder krijgt m'n 4S en krijgt de 5S/5C als ik dus de 6 krijg. De theorie van m'n ouders: m'n moeder koopt een 4S en gebruikt deze de komende 3 à 4 jaar.

Natuurlijk kijk ik ook naar mijzelf en wil ik mijn theorie uit gaan voeren: deze lijkt me niet alleen leuk voor mezelf, maar ook toekomstvast met twee krachtigere iPhones die nog lang mee kunnen gaan, qua hardware en zeker qua software: iOS 8 is waarschijnlijk de laatste update die wordt ondersteunt door de 4S. M'n moeder hoeft dan niet met al een verouderd model te gaan lopen. M'n ouders willen een 4S kopen onder het mom dat m'n moeder hem toch niet zo intensief gebruikt en het goedkoper is.

Nu is mijn vraag aan jullie: Wat zouden jullie doen? Natuurlijk kijkend naar de prijs en het model, niet alleen luisterend naar jullie Apple-mind Alvast bedankt!

Nee man, nu nog de 4S kopen en daar bv 3J meedoen? Zou ik niet doen, het minimum is toch echt wel minstens een iPhone 5 ze.
Nu is de 4S nog goed, mss voor een jaartje maar binnen 2j is die stokoud in iPhone/smartphone jaren.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mac OS X: 10.5.8 nodig updaten, maar hoe het beste? MikeMuppetshow Desktop-applicaties 1 25-11-12 23:07
Hoe bewaar je een oude iPhone het beste? (batterij) XIII iPad algemeen 7 31-10-12 09:26
datum Ipad in het chinees! Weet iemand hoe je dit aan kunt passen? vicenzo iPad algemeen 1 26-11-11 15:28
Hoe aan te pakken. iMickk Ontwikkelen voor iOS 3 16-02-10 12:41
WinPwn: is dit nu het beste? Pjb Archief 2 03-05-08 10:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:02.