//

reparatie Iphone 5S apple store

reparatie Iphone 5S apple store discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Een vriend van me heeft mijn nieuwe iphone 5S laten vallen met als gevolg dat er een paar deukjes en krassen op zitten. Mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21-11-13, 22:35
DieterV DieterV is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 215
Standaard reparatie Iphone 5S apple store

Hallo,
Een vriend van me heeft mijn nieuwe iphone 5S laten vallen met als gevolg dat er een paar deukjes en krassen op zitten. Mijn vriend wil voor de kosten opdraaien van de reparatie.
Ik woon in Belgie en hier zijn (spijtig genoeg) geen apple stores.
Ik heb mijn iPhone in oberhausen gekocht en dacht daarom hier ook een afspraak te maken in de genius bar. Maar nu heb ik daar een paar vraagjes over. Ik heb al gelezen dat een reparatie 260 euro zou kosten, Dit is wat een reparatie kost van een iPhone 5S staat er op de website van apple. Maar ga ik dan gewoon een andere (nieuwe of refurbished) iphone meekrijgen? Of moet ik mijn iPhone daar achterlaten ter reparatie en op een ander tijdstip komen halen? Want 2 keer hiervoor naar oberhausen rijden is wat veel. Een reparatie in een andere winkel overweeg ik niet aangezien ik dan mijn standaard-garantie kwijt ben. Wie heeft er hier ervaring mee?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-11-13, 22:47
Sergiano Sergiano is offline
• iOS 14.3
• 10.2.1
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 240
Standaard

Je kan gewoon naar Apple Belgie bellen... en ze komen die ophalen. ik zelf ben woonachtig in belgie en heb de mijne in Parijs gekocht ( is ondertussen al 4keer vervangen )
  #3  
Oud 21-11-13, 22:51
DieterV DieterV is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 215
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergiano Bekijk bericht
Je kan gewoon naar Apple Belgie bellen... en ze komen die ophalen. ik zelf ben woonachtig in belgie en heb de mijne in Parijs gekocht ( is ondertussen al 4keer vervangen )
En hoelang ben je je iPhone dan kwijt? Want ik zit er weinig mee in om tot oberhausen te rijden (kan ik nog wat kerstcadeau's kopen ), maar ik wil gewoon zo snel mogelijk terug over mijn 5S kunnen beschikken .
  #4  
Oud 21-11-13, 22:53
Sergiano Sergiano is offline
• iOS 14.3
• 10.2.1
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 240
Standaard

als je er 29 euro voor over hebt... sturen ze je eerst een nieuwe en heb je achteraf 10 dagen de tijd om een nieuwe te sturen. dus je zit niet zonder iphone.
  #5  
Oud 21-11-13, 23:01
DieterV DieterV is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 215
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergiano Bekijk bericht
als je er 29 euro voor over hebt... sturen ze je eerst een nieuwe en heb je achteraf 10 dagen de tijd om een nieuwe te sturen. dus je zit niet zonder iphone.
Ok, dus als ik het goed heb, bel ik naar apple, ik doe mijn verhaal en vertel hun dat ik schade heb en graag wil betalen om een nieuwe iphone te laten opsturen, ik betaal hiervoor al 29 euro. Ik stuur dan mijn eigen iPhone op en betaal dan achteraf de standaard 260 euro kosten voor de "reparaties"? Ik neem aan dat er ook verzendingskosten zijn? Of zijn deze verrekend bij die 29 euro? In ieder geval al bedankt voor de informatie. Dit zou een mooie uitkomst zijn
  #6  
Oud 21-11-13, 23:05
Sergiano Sergiano is offline
• iOS 14.3
• 10.2.1
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 240
Standaard

zijn het zware krassen? Je krijgt van apple altijd een nieuwe... anders zeg je gewoon dat die af en toe uitvalt... maakt niet uit. je moet enkel waarborg blokkeren( Niet betalen) dat ze kunnen aftrekken in volgende gevallen
- ZWARE schade ( gebarsten scherm bvb)
- waterschade
- niet opsturen van de iphone

indien het lichte schade is, zou ik gewoon zeggen dat die niet goed meer functioneert...
en dan krijg je nieuwe opgestuurd voor 29euro. Ik had op een donderdag rond 16h gebeld en de vrijdag om 11h had ik een nieuwe en dan hoef je geen 260 te betalen
  #7  
Oud 21-11-13, 23:13
DieterV DieterV is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 215
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergiano Bekijk bericht
zijn het zware krassen? Je krijgt van apple altijd een nieuwe... anders zeg je gewoon dat die af en toe uitvalt... maakt niet uit. je moet enkel waarborg blokkeren( Niet betalen) dat ze kunnen aftrekken in volgende gevallen
- ZWARE schade ( gebarsten scherm bvb)
- waterschade
- niet opsturen van de iphone

indien het lichte schade is, zou ik gewoon zeggen dat die niet goed meer functioneert...
en dan krijg je nieuwe opgestuurd voor 29euro. Ik had op een donderdag rond 16h gebeld en de vrijdag om 11h had ik een nieuwe
de schade valt in principe wel mee, moest ik hem zelf hebben laten vallen dan had ik het waarschijnlijk zo gelaten. Maar de schuldige wil gelukkig betalen.

Laatst gewijzigd door DieterV; 25-11-13 om 23:05.
  #8  
Oud 22-11-13, 07:48
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Sorry dit is niet netjes!
Op deze manier verpesten jullie het voor diegene die wel echt problemen hebben!

Gewoon melden wat er is gebeurd want eerlijkheid duurt het langst!
  #9  
Oud 22-11-13, 12:26
DieterV DieterV is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 215
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roos79 Bekijk bericht
Sorry dit is niet netjes!
Op deze manier verpesten jullie het voor diegene die wel echt problemen hebben!

Gewoon melden wat er is gebeurd want eerlijkheid duurt het langst!
Je hebt gelijk hoor. En ik zal ook gewoon die kosten betalen. Langs de andere kant vond ik het ook niet netjes van Apple dat ik met iPad met nog garantie volle pot moest betalen voor herstelling ondanks dat de fout niet bij mij lag toen. Maar goed, daar zet ik mij wel boven.
  #10  
Oud 22-11-13, 12:43
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DieterV Bekijk bericht
Je hebt gelijk hoor. En ik zal ook gewoon die kosten betalen. Langs de andere kant vond ik het ook niet netjes van Apple dat ik met iPad met nog garantie volle pot moest betalen voor herstelling ondanks dat de fout niet bij mij lag toen. Maar goed, daar zet ik mij wel boven.
Hoe oud was de ipad ?
En via welke weg heb je het garantie proces door lopen?

Je kan altijd bellen en zeggen dat de home knop slecht werkt en dan opsturen.
Vinden hun het terecht maak je geen kosten (of enkel die expres replacememt kosten) en anders word dat gewoon ingehoudenvan je credit card.
Maar dat is een eigen keuze en je je daar over voelt natuurlijk!
  #11  
Oud 22-11-13, 13:34
DieterV DieterV is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 215
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roos79 Bekijk bericht
Hoe oud was de ipad ?
En via welke weg heb je het garantie proces door lopen?

Je kan altijd bellen en zeggen dat de home knop slecht werkt en dan opsturen.
Vinden hun het terecht maak je geen kosten (of enkel die expres replacememt kosten) en anders word dat gewoon ingehoudenvan je credit card.
Maar dat is een eigen keuze en je je daar over voelt natuurlijk!
Mijn iPad was toen 13 maand oud en had een defecte 30-pins connector. In de Apple store van oberhausen zeiden ze me dat dit buiten de standaard 1 jaar garantie zat. Terwijl ik hun duidelijk wilde maken dat ik volgens de wet recht heb op 2 jaar. Heb toen mooi 180 euro mogen betalen. Gelukkig is dat mijn enige negatieve ervaring met Apple geweest. Ik ga nu gewoon naar oberhausen en betaal wel voor de schade. Eventueel probeer ik hem te ruilen omdat mijn power knop echt ongelofelijk los zit en serieus rammelt.
  #12  
Oud 22-11-13, 13:37
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DieterV Bekijk bericht
Mijn iPad was toen 13 maand oud en had een defecte 30-pins connector. In de Apple store van oberhausen zeiden ze me dat dit buiten de standaard 1 jaar garantie zat. Terwijl ik hun duidelijk wilde maken dat ik volgens de wet recht heb op 2 jaar. Heb toen mooi 180 euro mogen betalen. Gelukkig is dat mijn enige negatieve ervaring met Apple geweest. Ik ga nu gewoon naar oberhausen en betaal wel voor de schade. Eventueel probeer ik hem te ruilen omdat mijn power knop echt ongelofelijk los zit en serieus rammelt.
Die twee jaar krijg je enkel als het apparaat ook daar gekocht is anders moet je de garantie halen bij het bedrijf waar je de ipad gekocht heb begreep ik...
Wel onwijs balen idd...
En verder zie Prive berichtjes.
  #13  
Oud 22-11-13, 13:41
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik zou lekker een andere hersteller zoeken, dan Apple zelf. Betaal je zeker een stuk minder, en soms is het reparatie terwijl u wacht (op afspraak, dat dan wel)
Die zijn vast wel in jouw omgeving te vinden, neem ik aan?
  #14  
Oud 22-11-13, 13:47
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Ik zou lekker een andere hersteller zoeken, dan Apple zelf. Betaal je zeker een stuk minder, en soms is het reparatie terwijl u wacht (op afspraak, dat dan wel)
Die zijn vast wel in jouw omgeving te vinden, neem ik aan?
Dan is wel alle garantie weg die je nog zou kunnen hebben...
Toestel is pas enkele weken oud dus lijkt mij geen optie.
  #15  
Oud 22-11-13, 13:56
DieterV DieterV is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 215
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roos79 Bekijk bericht
Die twee jaar krijg je enkel als het apparaat ook daar gekocht is anders moet je de garantie halen bij het bedrijf waar je de ipad gekocht heb begreep ik...
Wel onwijs balen idd...
En verder zie Prive berichtjes.
Ik had hem in oberhausen gekocht hoor.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 november 2013 om 13:57 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Ik zou lekker een andere hersteller zoeken, dan Apple zelf. Betaal je zeker een stuk minder, en soms is het reparatie terwijl u wacht (op afspraak, dat dan wel)
Die zijn vast wel in jouw omgeving te vinden, neem ik aan?
Dat is inderdaad goedkoper, maar zoals hieronder gezegd: dan ben ik mijn garantie kwijt, en als er dan nog eens iets stuk gaat is het weer betalen.
  #16  
Oud 22-11-13, 14:27
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DieterV Bekijk bericht
Ik had hem in oberhausen gekocht hoor.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 november 2013 om 13:57 ----------



Dat is inderdaad goedkoper, maar zoals hieronder gezegd: dan ben ik mijn garantie kwijt, en als er dan nog eens iets stuk gaat is het weer betalen.
Ik zou hem niet herstellen bij iemand anders, kan goedkoper zijn, maar als je hem bij Apple repareert krijg je gewoon een nieuw toestel mee. Kosten zijn 261,10 met behoud van je garantie.
__________________
  #17  
Oud 22-11-13, 16:41
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Garantie mits er geen val of waterschade wordt geconstateerd
  #18  
Oud 27-11-13, 14:04
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

En hoe is het opgelost?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Reparatie iPhone Apple Store A'dam H995 iPhone algemeen 8 25-09-13 15:11
iPhone / iPad gestolen, Apple Reparatie gaat gewoon scoop1 iPhone algemeen 2 22-06-12 15:06
iPhone 3Gs reparatie T-Mobile/Apple & jailbreak thewong Odido (T-Mobile) 4 02-07-10 09:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:27.