//

iCloud wachtwoord vergeten van bestaand account

iCloud wachtwoord vergeten van bestaand account discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedemiddag allemaal, Wij zitten met een probleem en wij hopen dat jullie ons kunnen helpen. Wij hebben een iCloud account maar hier hangt een oud ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-11-13, 17:31
JRMaatje JRMaatje is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 2
Exclamation iCloud wachtwoord vergeten van bestaand account

Goedemiddag allemaal,

Wij zitten met een probleem en wij hopen dat jullie ons kunnen helpen.

Wij hebben een iCloud account maar hier hangt een oud emailadres aan die wij al zeker 1,5 a 2 jaar niet meer gebruiken. Het wachtwoord hiervan weten wij niet meer omdat wij geen klant meer zijn bij die provider.
Nu hebben wij een nieuw iCloud account aangemaakt maar wij krijgen deze met geen mogelijkheid op onze Iphone 5S. Er wordt steeds gevraagd naar het wachtwoord, wat wij dus niet meer weten.

Nu hebben wij gebeld met Apple en het zit ons niet meer, de verificatievraag daar weten wij het antwoord ook niet meer op. Kortom we kunnen nu niks met ons nieuwe foon inzake iCloud.

Hebben jullie enig idee hoe wij ons nieuwe account toch op de 5S kunnen krijgen?

Dank jullie wel voor de hulp.

Met vriendelijke groet,
Ronald vd M
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-11-13, 17:48
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

iCloud gebruikt dezelfde id als je apple-id...

Enkel het adres is gelinkt...het paswoord van dat account niet...

Het paswoord is dus niet noodzakelijk dat van de email account...

Je zal dus een nieuwe apple-id moeten aanmaken en die linken met je iPhone5S...

Je bent dan wel al je aankopen definitief kwijt...

Er is geen mogelijkheid om je apps te migreren...
__________________
Ignorance can easily be overcome...
Stupidity is forever...
  #3  
Oud 23-11-13, 17:51
JRMaatje JRMaatje is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 2
Standaard

Dank je wel Wally voor je snelle antwoord. We hebben een nieuw account aangemaakt maar hoe moeten wij deze dan nu linken aan de 5S want hij heeft het oude account gepakt?
  #4  
Oud 23-11-13, 17:56
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Restoren in iTunes...zonder reservekopie terug te zetten...

In het configuratiescherm inloggen met je nieuwe id...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 november 2013 om 16:56 ----------

Denk erom dat je iTunes ook linkt aan je nieuwe account...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 november 2013 om 17:00 ----------

Nog iets...

Indien je 5S reeds daarvoor gelinkt was met je vorige id en find my iPhone was ingeschakeld dan zit je idd met een serieus probleem...

In dat geval is de iPhone zelf gelinkt aan dat account en zal je hem dus NIET kunnen gebruiken...
  #5  
Oud 23-11-13, 18:47
Sergiano Sergiano is offline
• iOS 14.3
• 10.2.1
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 240
Standaard

ik vind het toch raar... de iphone 5s is max 2 maand uit.. dus theoritisch gezien zou je dan nog je wachtwoord gebruikt moeten hebben... en niet 1.5 jaar geleden..
just sayin..
  #6  
Oud 23-11-13, 19:29
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

Ik vind het ook erg vreemd? hoe kun je je 5S hebben gelinkt dan met een apple id die je niet kent?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 november 2013 om 18:30 ----------

Ik vind het ook vreemd? hoe kun je 5s hebben gelinkt dan met je oude id? (als je het wachtwoord niet meer weet?).

Het komt eropneer, als je het vergeten bent dan heb je een serieus probleem die niet op te lossen is , zelfs apple wil dat niet ! Tja privacy etc...
__________________
Revenge of the nerd..
  #7  
Oud 24-11-13, 03:45
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JRMaatje Bekijk bericht
Wij hebben een iCloud account maar hier hangt een oud emailadres aan die wij al zeker 1,5 a 2 jaar niet meer gebruiken. Het wachtwoord hiervan weten wij niet meer omdat wij geen klant meer zijn bij die provider.
Nu hebben wij een nieuw iCloud account aangemaakt maar wij krijgen deze met geen mogelijkheid op onze Iphone 5S. Er wordt steeds gevraagd naar het wachtwoord, wat wij dus niet meer weten.
De uitleg is een beetje warrig. Eerst schrijf je dat jullie het wachtwoord van een mailadres niet weten, in de volgende alinea gaat het om het wachtwoord van een Apple ID (echter is de zin dusdanig geformuleerd dat het erop lijkt dat je ze door elkaar haalt).

Wat ik uit je post opmaak is dat:
- iOS 7 de iPhone 5s beveiligd/vergrendeld heeft met jullie Apple ID
- jullie het wachtwoord van jullie heel onlangs gebruikte Apple ID (iPhone 5s is pas net uit, je hebt dus zelf recentelijk nog ingelogd) vergeten zijn (handig die vingerafdruklezer)
- jullie het antwoord op de veiligheidsvraag van de Apple ID vergeten zijn
- jullie het mailadres niet meer bezitten
- jullie geen geldig alternatief mailadres (back-up) hebben opgegeven

Het verhaal lijkt ons raar vanwege dat jullie:
- een Apple ID gebruikten dat aan een mailadres is gekoppeld dat jullie ruim 2 jaar niet meer gebruiken (slordig)
- het wachtwoord hiervan wel wisten tijdens het opzetten van de iPhone 5s en nu vergeten zijn (kan gebeuren)

Oplossing 1: Neem contact op met jullie voormalige provider en leg uit dat jullie een baksteen van € 700 hebben liggen en hun hulp nodig hebben. Ik vrees dat ze jullie email niet opnieuw in leven gaan roepen, maar het is een poging waard.
Oplossing 2: Reserveer een afspraak aan de Genius Bar en ga langs de Apple Store in Amsterdam. Die kunnen misschien meer betekenen dan een telefonische hulp.

Succes!
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Agenda items kwijt bij aanmaken van iCloud account en uitschakelen van iCloud agenda Jilly1982 iPhone algemeen 4 26-07-13 11:38
wachtwoord vergeten applegang Unlock 1 03-07-12 22:26
wachtwoord vergeten 137595 iPhone algemeen 4 02-03-12 21:55
AppStore: gratis met bestaand account FezzFest iPhone algemeen 0 26-05-10 18:26
nieuwe iphone syncen met bestaand account Mafketel iTunes 0 10-10-09 21:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:50.