//

Keyboard Shortcuts iOS 7

Keyboard Shortcuts iOS 7 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik merkte vandaag plots op dat mijn keyboard shortcuts niet meer werkten. Blijkt ook dat als ik ga kijken onder "Settings > General > Keyboard" ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-11-13, 00:01
Frederik81 Frederik81 is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 104
Unhappy Keyboard Shortcuts iOS 7

Ik merkte vandaag plots op dat mijn keyboard shortcuts niet meer werkten. Blijkt ook dat als ik ga kijken onder "Settings > General > Keyboard" dat mijn hele lijst van shortcuts verdwenen is en er enkel de optie staat "Add new shortcut" dat overigens ook niet blijkt te werken. Eveneens zouden de keyboard shortcuts ook moeten synchroniseren via Mavericks, maar dat lijkt ook niet echt te werken.

Dit doet zich zowel voor op de iPhone 5S als op de iPad mini. Het vreemde is dat er zich soms ook een lag van 10 sec voordoet als je in het menu Keyboard probeert te geraken. En ook plots kan het zijn dat de shortcuts er opeens wel terug staan om dan iets later weer te verdwijnen.

Het probleem zonder oplossing staat eveneens hier beschreven: https://discussions.apple.com/thread/5457233

Zijn er nog mensen die dit ervaren en er eventueel raad mee weten? Ik heb al getracht om iCloud te disablen en terug opnieuw te activeren. Eveneens al een "reset all settings" en "reset network settings" tevergeefs uitgevoerd. Een restore via iTunes heb ik nog niet gedaan.

Ik merk ook sinds gisteren op dat de iPhone nogal warm wordt tijdens gewoon gebruik, waardoor ik vermoed dat er een proces achterliggend de cpu blijft belasten en dit toont zich ook in een bijzonder verminderde batterijduur. Ik heb geen idee of de beide zaken verwant zijn met elkaar.

Nog iemand?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-11-13, 17:16
Frederik81 Frederik81 is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 104
Standaard

Niemand? Bij iedereen loopt dus ook de sync van de keyboard shortcuts tussen zowel Mavericks, iPhone en iPad perfect? Normaal zou je de aanpassingen die je doet op zowel je computer als op je iOS device onmiddellijk moeten zien aanpassen op de andere toestellen. Bij mij loopt het dus spaak... terwijl het ooit wel gewerkt heeft. Ik _vermoed_ dat het gekomen is sinds iOS 7.0.4, maar ben niet zeker.
  #3  
Oud 01-12-13, 23:02
Frederik81 Frederik81 is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 104
Standaard

@ Timosha

Heb jij weet van een onopgeloste iCloud bug mbt de functie "Documents & Data" bij de iCloud settings?

Ik heb namelijk gemerkt dat wanneer ik deze functie aanzet op mijn 5S dat dan effectief de telefoon snel erg warm wordt en de batterij-capaciteit ook daalt met 1% per minuut. Alsof er een proces in oneindige lus blijft hangen en de cpu-usage doet stijgen.

Zodra ik "Documents & Data" uitschakel en de telefoon herstart, gedraagt de telefoon zich terug normaal. Maar het is natuurlijk niet wenselijk om die functie uit te moeten schakelen. Sowieso kunnen de keyboard shortcuts ook niet synchroniseren tussen alle devices indien dit uitgeschakeld is... :-/

Ik heb eveneens gemerkt dat de CloudUserDictionary.sqlite database maar liefst 7,8 MB groot is en ongeveer 65000 records bevat waarvan 99% duplicate entries van 1 bepaalde keyboard shortcut die ik ooit geactiveerd had: "gé -> ge". (Heb dit kunnen achterhalen voor een iTunes backup te analyseren via iBackupBot).

Heb jij enig idee?
  #4  
Oud 06-12-13, 15:50
Frederik81 Frederik81 is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 104
Standaard

Niemand gebruikt de Keyboard Shortcuts op 1 of meerdere devices?
  #5  
Oud 06-12-13, 16:17
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Persoonlijk denk ik, dat als iemand hier dit zou doen, ze al wel geantwoord zouden hebben. Tenzij inderdaad niemand dit doet of er geen antwoord op weet.
  #6  
Oud 06-12-13, 16:23
Frederik81 Frederik81 is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Persoonlijk denk ik, dat als iemand hier dit zou doen, ze al wel geantwoord zouden hebben. Tenzij inderdaad niemand dit doet of er geen antwoord op weet.
Ik hoopte dat Timosha er toch wel iets zinnigs op zou kunnen zeggen. Hij lijkt toch bijzonder veel expertise te hebben én dan ook nog eens toegang tot de dev forums.

En overigens lijkt het me sterk dat niemand de iCloud optie "Documents & Settings" gebruikt op zijn iPhone/iPad. En ik neem ook aan dat er nog wel meer mensen zijn die ook een mac desktop/laptop icm hun iPhone/iPad gebruiken.

Ik heb voor dit probleem eveneens al een case lopen bij Apple sinds een week; maar voorlopig nog niet veel verder mee gekomen.
  #7  
Oud 06-12-13, 16:27
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik81 Bekijk bericht
Ik hoopte dat Timosha er toch wel iets zinnigs op zou kunnen zeggen. Hij lijkt toch bijzonder veel expertise te hebben én dan ook nog eens toegang tot de dev forums.

En overigens lijkt het me sterk dat niemand de iCloud optie "Documents & Settings" gebruikt op zijn iPhone/iPad. En ik neem ook aan dat er nog wel meer mensen zijn die ook een mac desktop/laptop icm hun iPhone/iPad gebruiken.

Ik heb voor dit probleem eveneens al een case lopen bij Apple sinds een week; maar voorlopig nog niet veel verder mee gekomen.
Dan zal hij je vraag nog niet gelezen hebben.

Veel succes ermee in ieder geval.
  #8  
Oud 06-12-13, 16:32
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

ik heb het ook gehad nadat ik documenten in iCloud aangezet had. Heb een oude back-up moeten terug zetten en dan was alles ok.

Ik neem steeds iCloud backups maar als de iphone heel goed werkt, dan neem ik een encrypted back-up via itunes. Zodoende steeds een echte terugvallen indien zulke probs
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #9  
Oud 06-12-13, 22:02
Frederik81 Frederik81 is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
ik heb het ook gehad nadat ik documenten in iCloud aangezet had. Heb een oude back-up moeten terug zetten en dan was alles ok.

Ik neem steeds iCloud backups maar als de iphone heel goed werkt, dan neem ik een encrypted back-up via itunes. Zodoende steeds een echte terugvallen indien zulke probs
Ik vrees dat het probleem bij mij diepgaander is. Met de Apple medewerker hadden we ook al de standaardprocedure getest via een volledige clean install te werken met een test iCloud-account. Dan werkte alles. Eenmaal terug mijn eigen Apple id in gebruik nemen en de problemen kwamen terug.

Ik vermoed dus ook dat mijn probleem account-gerelateerd is en dat er een corrupte database op de iCloud servers staat. Die dan telkens ook opnieuw wilt gesynchroniseerd worden met mijn iDevices zodra ik de optie aanzet.

Blijkbaar is het ook niet mogelijk om de data op iCloud zelf te deleten... toch niet dat ik zomaar kan vinden online.
Reageren

Labels
batterij, icloud, ios 7, keyboard shortcuts



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
5-Row Keyboard iOS 5.0.1 iPad 2 gert125 Jailbreak apps en thema's 0 29-01-12 15:41
Keyboard IOS 4.1 djkavaa Jailbreak apps en thema's 0 14-12-10 14:25
Ipad dock keyboard of wireless keyboard ? ibert iPad algemeen 11 26-10-10 00:37
5 ROW keyboard en lockinfo in IOS 4 koekjedebij iPhone algemeen 1 01-08-10 02:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:07.