//

Gebogen iPhone 5s

Gebogen iPhone 5s discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb het deze keer ook zitten... Ik heb mijn 5s nu een maand of 2 en toen ik heb hem vandaag uit mijn hoesje ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28-11-13, 20:04
Nfect Nfect is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 136
Standaard Gebogen iPhone 5s

Ik heb het deze keer ook zitten...

Ik heb mijn 5s nu een maand of 2 en toen ik heb hem vandaag uit mijn hoesje haalde, merkte ik meteen dat hij gebogen was en dat mijn scherm al een beetje loszit. Kan ik hier mee langsgaan bij apple of zullen ze er niks mee aanvangen? Of zou ik het best gwn zo laten en moet ik er niet mee inzitten dat hij nog verder buigt?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-11-13, 20:06
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Claim garantie bij Apple en ruil het ding om.
  #3  
Oud 28-11-13, 20:26
ipeertje ipeertje is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 270
Standaard

Apple zal hem hoogstwaarschijnlijk gewoon omruilen. Ik zou het niet hierbij laten want dit hoort gewoon niet.
  #4  
Oud 28-11-13, 20:36
Nfect Nfect is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 136
Standaard

Het probleem is dat ik in belgie woon... Mijn iphone is in oberhausen gekocht dus moet ik wss naar daar terug of naar amsterdam? Of kan ik mijn iphone gwn laten ophalen... Dacht dit al ergens gelezen te hebben
  #5  
Oud 28-11-13, 20:40
ipeertje ipeertje is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nfect Bekijk bericht
Het probleem is dat ik in belgie woon... Mijn iphone is in oberhausen gekocht dus moet ik wss naar daar terug of naar amsterdam? Of kan ik mijn iphone gwn laten ophalen... Dacht dit al ergens gelezen te hebben
Je kan ook gewoon contact opnemen met Apple België. Met een iPhone uit Europa heb je overal in Europa garantie.
  #6  
Oud 28-11-13, 21:24
daveensannie's schermafbeelding
daveensannie daveensannie is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 604
Standaard

Niet alleen in Europa maar in de hele wereld, het maakt geen ruk uit waar de iPhone vandaan komt, garantie heb je gewoon, dus ook jou Duits toestel in België
  #7  
Oud 28-11-13, 21:30
ipeertje ipeertje is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daveensannie Bekijk bericht
Niet alleen in Europa maar in de hele wereld, het maakt geen ruk uit waar de iPhone vandaan komt, garantie heb je gewoon, dus ook jou Duits toestel in België
Nee, dat klopt niet.
Met Macs en iPods heb je over de hele wereld garantie. Met een iPhone niet.
Dit komt omdat er verschillende versies van de iPhone zijn die verschillende frequenties ondersteunen. Macs en iPods zijn overal ter wereld hetzelfde.

Anders zou Apple bijvoorbeeld een iPhone uit Hong Kong hier in Amsterdam aan moeten nemen. En dan naar Hong Kong moeten sturen, omdat ze hier een ander model gebruiken in Europa, dus kunnen ze het niet repareren en hier evt omruilen als refurbished.
  #8  
Oud 28-11-13, 21:31
Nfect Nfect is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 136
Standaard

En dan komen ze dus gwn mijn toestel ophalen? En krijg ik dan direct een nieuw of zit ik een tijdje zonder dan?
  #9  
Oud 28-11-13, 22:47
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nfect Bekijk bericht
En dan komen ze dus gwn mijn toestel ophalen? En krijg ik dan direct een nieuw of zit ik een tijdje zonder dan?
Normale procedure: Ze komen jou toestel ophalen, en na meestal 2 dagen of langer, heb je een vervangend toestel in huis. Als ik van deze service gebruik maakt, dan zijn ze best snel en heb ik binnen 2 dagen een vervangend exemplaar. Bijvoorbeeld: Maandag komt UPS mijn product ophalen, waarna ik woensdag mijn vervangend exemplaar weer in huis heb. Dit is mijn ervaring in NL.

Express replacement procedure: Je betaalt eenmalig 29€ en Apple stuurt eerst een vervangend model naar jou toe. Daarna heb je als het goed is 10 dagen de tijd om het defecte toestel kosteloos retour te sturen. Hiervoor heb je alleen een creditcard nodig.
__________________
  #10  
Oud 28-11-13, 22:58
daveensannie's schermafbeelding
daveensannie daveensannie is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 604
Standaard

Beste Dave,
Hartelijk dank voor het chatgesprek dat u onlangs met Apple Support hebt gevoerd.
Uw incidentnummer is
Als u nogmaals contact met ons opneemt over deze kwestie, kunt u dit incidentnummer vermelden zodat onze adviseur uw incident snel kan vinden.
We willen u graag de beste service en support bieden voor uw Apple-product. Bezoek onze bekroonde Supportwebsite voor productinformatie, instructievideo's, stapsgewijze probleemoplossing en nog veel meer.
Hier volgt de chattekst van uw supportsessie:
Chat Transcript

maandag, november 25, 2013 02:23 PM
Duration: 10 minutes

Lianne:
Hallo, ik heet Lianne. Ik ben nu uw opmerkingen aan het lezen. Nog heel even geduld alstublieft.

Lianne:
**ATTENTIE** Het kan zijn dat de chat onverwacht gestopt wordt, dit is een probleem waar Apple van op de hoogte is en wij hopen dat dit spoedig verholpen zal worden. Alvast bedankt voor uw begrip hierin. Mocht de verbinding verbroken worden, dan kunt u eventueel contact opnemen met de telefonische afdeling van AppleCare: 0800 0201 581.

Lianne:
Goedemiddag, meneer van de Eerden. Ik begrijp dat u vragen heeft over uw iPhone 5S?

Dave:
Goedemiddag Lianne, ja dat klopt, mijn iphone komt uit China, heb ik dan dezelfde garantie die ook geld voor iemand die hem in Nederland gekocht heeft ?

Lianne:
Dat is een heel goede vraag. Ik zal dit even voor u moeten nakijken, heeft u een moment?

Dave:
Ja hoor

Lianne:
Het is in elk geval zo dat de garantie wereldwijd geldt. De vraag is enkel of wij ook een mogelijkheid hebben om (indien nodig) een reparatie voor u aan te vragen. In de Apple Retail Store is dit altijd mogelijk. Ik zal nu even controleren of wij deze mogelijkheid ook hebben omdat hier wat onduidelijkheid over is.

Dave:
Ok voor de goede orde, er mankeert niks aan mijn iphone maar ik wil dit gewoon even weten

Lianne:
Dat begrijp ik. Ik zal even testen of het mogelijk is (zonder dat ik dit uiteraard laat uitvoeren) om zekerheid te krijgen.

Dave:
ok

Lianne:
Zo te zien hebben wij wel de mogelijkheid om een reparatie uit te voeren. Tot dusver krijg ik geen foutmelding te zien. Zoals ik al aangaf is de garantie natuurlijk wereldwijd. Nu weten we ook met zekerheid dat het ook geen problemen geeft met het aanvragen van reparaties. U hoeft (wanneer het nodig zou zijn) dus niet naar de Apple Retail Store maar kunt dan ook een reparatie via ons aanvragen.

Dave:
Mag ik u hartelijk bedanken voor uw medewerking en antwoordt

Lianne:
Heel graag gedaan! Voordat we de chat beëindigen wil ik u vragen of u tevreden bent over de tot nu toe geboden service via de chat?

Dave:
Meer dan tevreden

Lianne:
Dat vind ik heel fijn om te horen. Mocht het nodig zijn bent u natuurlijk altijd welkom bij ons. Ik wil u dan nog een hele fijne dag wensen, meneer van de Eerden!

Dave:
Ik wens u het zelfde Lianne

Lianne:
Dank u! Tot ziens.

Dave:
tot ziens


Nogmaals bedankt dat u contact hebt opgenomen met Apple Support. We hopen dat u tevreden bent over de geboden hulp. Als u meer hulp nodig hebt bij dit onderwerp, bezoekt u gewoon onze pagina met incidentgegevens en kiest u de optie om nogmaals met ons te chatten.
Met vriendelijke groet,
Apple Support
apple.com/support/country
Supportbronnen
Telefoonnummers voor wereldwijde support
Apple Support-gemeenschappen
AppleCare-producten

TM en copyright © 2013 Apple Inc. 1 Infinite Loop, MS 96-DM, Cupertino, CA 95014.
Alle rechten voorbehouden / Privacybeleid / Apple Support

*het bewijs dat het geen ruk uitmaakt waar hij vandaan komt*
  #11  
Oud 28-11-13, 23:07
Nfect Nfect is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 136
Standaard

Bedankt RWK!

Ik heb echter nog een laatste vraag. In het begin is mijn 5s eens op de grond gevallen (dit is te merken want de rechter onderkant is een heel klein beetje beschadigd). Ik ben er zeker van dat dit er niet voor gezorgd heeft dat mijn iphone gebogen is, want dit was na het voorval nog niet zo, het is nog maar van nu. Maar zal apple dan nog wel een nieuw toestel willen geven als ze dit zien of zullen ze het daarop steken
  #12  
Oud 29-11-13, 00:39
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nfect Bekijk bericht
Bedankt RWK!

Ik heb echter nog een laatste vraag. In het begin is mijn 5s eens op de grond gevallen (dit is te merken want de rechter onderkant is een heel klein beetje beschadigd). Ik ben er zeker van dat dit er niet voor gezorgd heeft dat mijn iphone gebogen is, want dit was na het voorval nog niet zo, het is nog maar van nu. Maar zal apple dan nog wel een nieuw toestel willen geven als ze dit zien of zullen ze het daarop steken
Zal niet zo zeer een probleem zijn, na een val kan een iPhone niet plotseling ombuigen. Mijn 5S is ook vaak gevallen, gelukkig wel een case eromheen. Heb hem even uit de case gehaald en hij is kaarsrecht. Neem morgen contact op met support en leg het probleem voor. Zij zullen het begrijpen aangezien jij niet de eerste bent met een gebogen iPhone.

Ik vind het wel grappig eigenlijk, er zijn toestellen die gebogen op de markt komen, en de iPhones buigen uit zichzelf
  #13  
Oud 29-11-13, 11:22
n1mber n1mber is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nfect Bekijk bericht
Bedankt RWK!

Ik heb echter nog een laatste vraag. In het begin is mijn 5s eens op de grond gevallen (dit is te merken want de rechter onderkant is een heel klein beetje beschadigd). Ik ben er zeker van dat dit er niet voor gezorgd heeft dat mijn iphone gebogen is, want dit was na het voorval nog niet zo, het is nog maar van nu. Maar zal apple dan nog wel een nieuw toestel willen geven als ze dit zien of zullen ze het daarop steken
Bij mijn iPhone 5 zat het scherm een beetje los. Volgens de medewerker een bekend probleem. Dus mijn telefoon wordt omgeruild. Toen zag hij aan de onderkant een kleine beschadiging op het aluminium (door een val)......toen was het sorry...maar geen garantie meer. En het het komt er op neer dat bij duidelijke val of stoot schade eigenlijk je garantie vervalt. Dit staat ook in de voorwaarden van Apple.

Dus het hangt er een beetje van af hoe erg de schade is.
  #14  
Oud 29-11-13, 11:37
Nfect Nfect is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 136
Standaard

Het is echt ook gwn een erg kleine beschadiging aan het aluminium… Maar als ik uw verhaal hoor, zal ik het dus mogen vergeten dat ik een nieuw toestel krijg :s
  #15  
Oud 29-11-13, 11:43
n1mber n1mber is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 100
Standaard

Als de beschadiging meevalt en het meer valt onder 'lichte gebruikerssporen' dan heb je een kans.

Ik zou het sowieso proberen.
  #16  
Oud 30-11-13, 12:49
Nfect Nfect is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 136
Standaard

@daveensannie: Kan iedereen chatten met apple support of moet je hiervoor AppleCare hebben? Want ik vind dit precies niet direct terug, anders probeer ik het eerst eens op deze manier
  #17  
Oud 30-11-13, 14:09
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nfect Bekijk bericht
@daveensannie: Kan iedereen chatten met apple support of moet je hiervoor AppleCare hebben? Want ik vind dit precies niet direct terug, anders probeer ik het eerst eens op deze manier
Ja, iedereen kan chatten!
  #18  
Oud 30-11-13, 16:02
Nfect Nfect is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 136
Standaard

Via welke link? Want ik vind dit precies niet direct terug...
  #19  
Oud 30-11-13, 17:45
bertoes bertoes is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nfect Bekijk bericht
Via welke link? Want ik vind dit precies niet direct terug...
https://getsupport.apple.com/GetproductgroupList.action
__________________
Macbook Pro Retina 13 inch, 2.4 ghz, 8 gb ram, 256 ssd - iphone 2G 16 Gb - iphone 3GS 16 Gb - iphone 4 16 Gb zwart -Iphone 4S 16 Gb zwart - iphone 5 32 Gb zwart
  #20  
Oud 30-11-13, 17:53
Nfect Nfect is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bertoes Bekijk bericht
Wss ligt het aan mij, maar ik zie hier nergens op dat ik kan chatten met een apple medewerker...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone 4s wit hardplastic randje langs glas gebogen beetje hehe123 iPhone algemeen 3 29-11-11 20:41

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:10.