//

iPhone4 - bluetooth kan niet met MacBook verbonden worden

iPhone4 - bluetooth kan niet met MacBook verbonden worden discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb een iPhone 4 waarop ik iOS 7.0.4 heb geïnstalleerd en een MacBook Pro met Mavericks. Mijn MacBook ziet (via Bluetooth) mijn iPhone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02-12-13, 00:02
wba wba is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 44
Standaard iPhone4 - bluetooth kan niet met MacBook verbonden worden

Hallo,

Ik heb een iPhone 4 waarop ik iOS 7.0.4 heb geïnstalleerd en een MacBook Pro met Mavericks.
Mijn MacBook ziet (via Bluetooth) mijn iPhone en genereert een pairing code. De iPhone pikt deze pairing code op en vraagt om te bevestigen, wat ik doe. Evenwel het is ONMOGELIJK om de twee toestellen met elkaar te laten praten. De iPhone kan helemaal geen verbinding tot stand brengen. Bovendien, wanneer ik de iPhone als modem (via USB) gebruik met mijn MacBook, valt mijn verbinding vaak voor onbepaalde tijd weg, en, wordt de verbinding met mijn provider verbroken. Ik krijg dan de boodschap "Geen service". Dit kwam met iOS 6 praktisch NIET voor.

Ik ben al naar een Apple Shop geweest (in Covent Garden), maar dit heeft niets opgeleverd. Mijn iPhone is niet jailbroken, hij heeft niet in het water gelegen, en wordt door de band met de beste zorgen omringd.

Gaat dit om een verhelpbaar hardwareprobleem ? Of koop ik dan toch maar een Samsung ?

Dank voor alle hulp,

W
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-12-13, 08:44
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wba Bekijk bericht
Hallo,

Ik heb een iPhone 4 waarop ik iOS 7.0.4 heb geïnstalleerd en een MacBook Pro met Mavericks.
Mijn MacBook ziet (via Bluetooth) mijn iPhone en genereert een pairing code. De iPhone pikt deze pairing code op en vraagt om te bevestigen, wat ik doe. Evenwel het is ONMOGELIJK om de twee toestellen met elkaar te laten praten. De iPhone kan helemaal geen verbinding tot stand brengen. Bovendien, wanneer ik de iPhone als modem (via USB) gebruik met mijn MacBook, valt mijn verbinding vaak voor onbepaalde tijd weg, en, wordt de verbinding met mijn provider verbroken. Ik krijg dan de boodschap "Geen service". Dit kwam met iOS 6 praktisch NIET voor.

Ik ben al naar een Apple Shop geweest (in Covent Garden), maar dit heeft niets opgeleverd. Mijn iPhone is niet jailbroken, hij heeft niet in het water gelegen, en wordt door de band met de beste zorgen omringd.

Gaat dit om een verhelpbaar hardwareprobleem ? Of koop ik dan toch maar een Samsung ?

Dank voor alle hulp,

W
Je kon op iOS 6 wel probleemloos verbinding maken met je MacBook? Toen je naar iOS 7 hebt geüpdatet, deed je dat via je toestel of via iTunes? Heb je bij optie 2 dan ook nog een reservekopie teruggezet?

Koop maar anders een Samsung, die zal al je problemen verhelpen!
__________________
  #3  
Oud 02-12-13, 08:54
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wba Bekijk bericht
Evenwel het is ONMOGELIJK om de twee toestellen met elkaar te laten praten.
Toestellen kunnen met Bluetooth alleen maar met mekaar "praten" via een Bluetooth profiel. De iPhone 4 kan de onderstaande BT profielen gebruiken:

iOS: ondersteunde Bluetooth-profielen

Dus, die MacBook zal met de iPhone 4 alleen maar kunnen "praten" via het PAN profiel.
  #4  
Oud 02-12-13, 08:58
wba wba is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 44
Standaard

Dank voor uw antwoord. De update is verlopen via iTunes op de MacBook. Ik weet echt niet meer of ik een reservekopie (ik vermoed dat u over iOS6 spreekt) heb teruggezet. Kan ik dit nu nog nagaan ?

W
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4S ios 7.0.4 Wi-Fi kan niet aangezet worden evenals bluetooth tiesw iPhone algemeen 25 08-12-15 12:31
Safari kan pagina niet openen, omdat de computer niet is verbonden met het internet Kenanus iPhone algemeen 16 29-11-14 23:43
Iphone4 kan niet meer hersteld worden (foutcode 1013) iphonedennis iPhone algemeen 82 17-11-11 20:47
Iphone4 kan niet hersteld worden in DFU modus carlsanou iPhone algemeen 10 22-08-10 08:45
Mac en iPhone kunnen niet verbonden worden via bluetooth tania iPhone algemeen 2 13-05-10 10:07

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:48.