//

Matige kwaliteit camera iphone4S

Matige kwaliteit camera iphone4S discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door eddytruiens Damn hoe komt dat toch De kwaliteit op de iphone zelf is niet beter dan op pc via fotostream, dus ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 03-12-13, 23:25
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eddytruiens Bekijk bericht
Damn hoe komt dat toch De kwaliteit op de iphone zelf is niet beter dan op pc via fotostream, dus gewone kopie naar pc kan toch ook onmogelijk beter zijn dan op de iphone zelf.

De iphone 4S is slechts een 8 GB versie. Momenteel nog 710 MB vrij, moet hierbij dringend wel s wat foto's terug wegdoen. Voor de rest is 8 GB meer dan genoeg voor mij. Vorige iphone was een 4 met ook 8 GB én toch was de kwaliteit van de foto's een pak beter. De foto's die ik hier in bijlage postte (behalve die laatste) zijn van de eerste die ik maakte, toen hij dus nog minder vol stond.
Heeft de iPhone ooit wel goede foto's gemaakt?
Ik zou als ik jou was een back-up maken van je foto's en/of alle belangrijke bestanden, liefst geen reservekopie, en dan de iPhone herstellen. Ik neem aan dat je iCloud gebruikt, dus je contacten/agenda etc komen weer terug zodra je inlogt met je Apple ID. Als het gelukt is zou ik een paar foto's maken en kijken of de kwaliteit nu beter is.

Vanuit hier kan ik niets anders zeggen, misschien dat iemand anders een oplossing heeft, maar als herstellen niet werkt dan hebben we te maken met een defect, vandaar is het de oplossing om softwarematige problemen uit te sluiten van de iPhone.

Succes
__________________
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 03-12-13, 23:31
eddytruiens eddytruiens is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
Heeft de iPhone ooit wel goede foto's gemaakt?
Ik zou als ik jou was een back-up maken van je foto's en/of alle belangrijke bestanden, liefst geen reservekopie, en dan de iPhone herstellen. Ik neem aan dat je iCloud gebruikt, dus je contacten/agenda etc komen weer terug zodra je inlogt met je Apple ID. Als het gelukt is zou ik een paar foto's maken en kijken of de kwaliteit nu beter is.

Vanuit hier kan ik niets anders zeggen, misschien dat iemand anders een oplossing heeft, maar als herstellen niet werkt dan hebben we te maken met een defect, vandaar is het de oplossing om softwarematige problemen uit te sluiten van de iPhone.

Succes
Ooit goede foto's gemaakt... Naar mijn mening niet perfect neen, foto's die ik hier al postte van auto's vind ikzelf en sommigen hier ook al iets beter. Doch nog steeds de indruk dat de kwaliteit van m'n vorige iphone 4 (5 MP camera i.t.t. 8 MP bij de 4S) beter was. Dat herstellen, hoe zou ik dat dan moeten doen? Thanx. Intussen gevonden hoe te doen, maar dit lijkt me toch al de oplossing in nood, kan dit nu echt nergens ingesteld worden ofzo?? Of heeft het te maken met de functie van gezichtsherkenning (had de iphone 4 niet!!), meestal met gezichten erop dat de kwaliteit minder is trouwens.
  #23  
Oud 03-12-13, 23:33
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eddytruiens Bekijk bericht
Ooit goede foto's gemaakt... Naar mijn mening niet perfect neen, foto's die ik hier al postte van auto's vind ikzelf en sommigen hier ook al iets beter. Doch nog steeds de indruk dat de kwaliteit van m'n vorige iphone 4 (5 MP camera i.t.t. 8 MP bij de 4S) beter was. Dat herstellen, hoe zou ik dat dan moeten doen? Thanx.
Ik zal je verzekeren, de iPhone 4S kan veel mooiere shots maken dan de foto's die jij geüpload hebt.

Het herstellen doe je via iTunes. iPhone aansluiten, bovenkant rechts staat de iPhone 4S, klik erop en je komt op de pagina van je iPhone 4S waar je kan synchroniseren, herstellen of updaten.
  #24  
Oud 03-12-13, 23:36
eddytruiens eddytruiens is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
Ik zal je verzekeren, de iPhone 4S kan veel mooiere shots maken dan de foto's die jij geüpload hebt.

Het herstellen doe je via iTunes. iPhone aansluiten, bovenkant rechts staat de iPhone 4S, klik erop en je komt op de pagina van je iPhone 4S waar je kan synchroniseren, herstellen of updaten.
Intussen mijn vorige post nog wat aangepast, sorry je was me voor
  #25  
Oud 03-12-13, 23:40
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eddytruiens Bekijk bericht
Ooit goede foto's gemaakt... Naar mijn mening niet perfect neen, foto's die ik hier al postte van auto's vind ikzelf en sommigen hier ook al iets beter. Doch nog steeds de indruk dat de kwaliteit van m'n vorige iphone 4 (5 MP camera i.t.t. 8 MP bij de 4S) beter was. Dat herstellen, hoe zou ik dat dan moeten doen? Thanx. Intussen gevonden hoe te doen, maar dit lijkt me toch al de oplossing in nood, kan dit nu echt nergens ingesteld worden ofzo?? Of heeft het te maken met de functie van gezichtsherkenning (had de iphone 4 niet!!), meestal met gezichten erop dat de kwaliteit minder is trouwens.
Ik probeer even een foto te uploaden van mijn 4S, zodat je zelf kan oordelen.

Nee, dat heeft er niets mee te maken, of er kan softwarematig iets mis zijn of hardwarematig. Vorige jaar met mijn 4S op vakantie in Suriname hele mooie foto's gemaakt in volledige resolutie en de kwaliteit was er zeker!
  #26  
Oud 03-12-13, 23:44
eddytruiens eddytruiens is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
Ik probeer even een foto te uploaden van mijn 4S, zodat je zelf kan oordelen.

Nee, dat heeft er niets mee te maken, of er kan softwarematig iets mis zijn of hardwarematig. Vorige jaar met mijn 4S op vakantie in Suriname hele mooie foto's gemaakt in volledige resolutie en de kwaliteit was er zeker!
Ik geloof je zeker en vast, het is zowiezo abnormaal dat een 8MP camera mindere kwaliteit geeft dan een 5MP camera hé... Load toch maar even op als je wil. Foto's in volledige resolutie genomen zeg je, ik mag er toch van uit gaan dat de iphone 4S dit automatisch doet hé, niet dat ik dat ergens moet instellen ofzo. Maar nu moet ik dringend mijn bed opzoeken, sorry daarvoor, dank voor je tijd en hopelijk kunnen we het er morgen even verder over hebben.
  #27  
Oud 03-12-13, 23:46
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eddytruiens Bekijk bericht
Ik geloof je zeker en vast, het is zowiezo abnormaal dat een 8MP camera mindere kwaliteit geeft dan een 5MP camera hé... Load toch maar even op als je wil. Foto's in volledige resolutie genomen zeg je, ik mag er toch van uit gaan dat de iphone 4S dit automatisch doet hé, niet dat ik dat ergens moet instellen ofzo. Maar nu moet ik dringend mijn bed opzoeken, sorry daarvoor, dank voor je tijd en hopelijk kunnen we het er morgen even verder over hebben.
Haha, het is inderdaad al laat. En normaal gesproken moet alles automatisch gaan, daar hoef je niks voor in te stellen.

https://www.dropbox.com/s/5ven5u1zid6t9dk/IMG_0845.JPG

Helaas nog niet in volledige resolutie kunnen uploaden, maar veel beter dan de foto's die jou 4S maakt😋
  #28  
Oud 04-12-13, 06:40
Edwardfotografie Edwardfotografie is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 105
Standaard

Ik vind de kwaliteit van de 4s camera ook niet geweldig hoor...
Mogelijk kijk ik er te kritisch naar omdat ik hobbyfotograaf ben met een Canon spiegelreflexcamera, maar onderstaande foto vind ik niet geweldig...met name qua scherpte...
(heb wel een hoesje om de Iphone)


Laatst gewijzigd door Edwardfotografie; 04-12-13 om 07:21.
  #29  
Oud 04-12-13, 07:07
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

idd...zo'n rood x-ske in een kaderke vind ik ook maar nix...
__________________
Ignorance can easily be overcome...
Stupidity is forever...
  #30  
Oud 04-12-13, 07:17
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Het antwoord kan zo simpel zijn , maar goed als er niet gereageerd wordt op sommige vragen.
  #31  
Oud 04-12-13, 09:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 Bekijk bericht
Het antwoord kan zo simpel zijn...
Denk jij ook aan VGA/XVGA plaatjes?
  #32  
Oud 05-12-13, 20:16
eddytruiens eddytruiens is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 Bekijk bericht
Het antwoord kan zo simpel zijn , maar goed als er niet gereageerd wordt op sommige vragen.
Als je jouw vraag bedoelt of ik mijn iphone nieuw kocht: ik kocht hem inderdaad nieuw eind oktober.
  #33  
Oud 05-12-13, 20:24
eddytruiens eddytruiens is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 22
Standaard

Enkelen praten hier over VGA/XVGA... plaatjes, daar ben ik niet in mee. In bijlage nog eens 2 voorbeelden, allebei gisteren getrokken met de iphone 4S en allebei gisteren automatisch naar m'n fotostream op pc gestuurd. Hoewel geen enkele van de twee is, vind ik het kwaliteitsverschil toch zeer groot. Foto van de baby is toch veel korreliger, andere foto lijkt me scherper, vinden jullie ook niet?? Graag jullie mening hiervan. Foto's zijn ook allebei binnen getrokken.

Kan me toch niet van de indruk ontdoen dat het geel kadertje dat rond gezichten verschijnt wanneer je nog moet trekken, hier iets mee te maken heeft...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_2543.jpg‎ (37,3 KB, 13x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_2544.jpg‎ (56,5 KB, 12x gelezen)
  #34  
Oud 05-12-13, 20:28
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eddytruiens Bekijk bericht
Enkelen praten hier over VGA/XVGA... plaatjes, daar ben ik niet in mee.
De plaatjes die jij hier in deze draad plaatst zijn in VGA/XVGA (of zelfs minder) resolutie. De laatste twee: 450X600 en 800X600 pixels.
  #35  
Oud 05-12-13, 20:32
Edwardfotografie Edwardfotografie is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 105
Standaard

Wta mbt mijn foto dan? Daarover kunnen we toch ook niet lovend zijn of wel?
  #36  
Oud 05-12-13, 20:53
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Is wel een mooie foto...Technisch gesproken dan...

Lr5 kan hier wonderen doen...Hoop dat je hem ook 'raw' hebt geschoten...
  #37  
Oud 05-12-13, 20:54
Edwardfotografie Edwardfotografie is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 105
Standaard

Hoe schiet je raw met iphone dan???
  #38  
Oud 05-12-13, 20:57
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Denk niet dat dat echt mogelijk is...Ben eigenlijk ook op zoek naar zo'n app...

Deze zou redelijk dicht in de buurt komen...

https://itunes.apple.com/nl/app/645-...518235205?mt=8

Ondersteunt het tiff formaat...

Niet echt raw maar komt aardig dicht in de buurt volgens de makers...

http://jag.gr/645pro/
  #39  
Oud 05-12-13, 21:02
Edwardfotografie Edwardfotografie is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 105
Standaard

Maar goed...hoe dan ook...dat zijn hulpmiddelen om eea te verbeteren. Neemt niet weg dat ik de kwaliteit nu ook slecht vind...
  #40  
Oud 06-12-13, 14:07
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eddytruiens Bekijk bericht
Als je jouw vraag bedoelt of ik mijn iphone nieuw kocht: ik kocht hem inderdaad nieuw eind oktober.

waar is deze gekocht ? phonehouse of dergelijke shop ?

zo ja dan is het een refurbished toestel en is er een goedkoop camera,tje in gezet .

ben er 90 procent van overtuigd wanneer je er een ander origineele camera laat plaatsen je probleem is opgelost .
Reageren

Labels
camera instellingen, iphone 4s



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone4s Camera, Van foto naar opnemen vergroot de lens? hot12345 Muziek, foto & video 8 23-04-12 10:38
iPad 2 camera kwaliteit didiermortier iPad algemeen 21 10-04-11 23:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:31.