//

Getrokken foto's worden 90° naar links geroteerd tijdens het verzenden via mail?!

Getrokken foto's worden 90° naar links geroteerd tijdens het verzenden via mail?! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) In de meeste gevallen worden de foto's die ik trek en verstuur via mail 90°C geroteerd naar links. Heb dit al verschillende keeren gegoogle'd, maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11-02-14, 14:17
Fillemonski Fillemonski is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2014
Berichten: 2
Angry Getrokken foto's worden 90° naar links geroteerd tijdens het verzenden via mail?!

In de meeste gevallen worden de foto's die ik trek en verstuur via mail 90°C geroteerd naar links. Heb dit al verschillende keeren gegoogle'd, maar bots steeds op irrelevante zaken. Mijn vraag is concreet: hoe komt dit in godsnaam en hoe kunnen we dit voorkomen? De foto zelf wordt immers correct aangegeven op de iPhone. Eenmaal hij toekomt, is hij 90°C geroteerd.

Please help!

Thanks!

Grtz,
Ph.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-02-14, 14:31
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fillemonski Bekijk bericht
Mijn vraag is concreet: hoe komt dit in godsnaam en hoe kunnen we dit voorkomen? De foto zelf wordt immers correct aangegeven op de iPhone. Eenmaal hij toekomt, is hij 90°C geroteerd.
Dat komt omdat je de iPhone ondersteboven houdt bij het maken van een foto. Dat is verder geen probleem omdat in de EXIF data van de foto staat dat de foto geroteerd is.

De iPhone zelf en vele andere goede (foto)programma's lezen de EXIF data uit en roteren de foto. Het mailprogramma dat jij gebruikt doet dat blijkbaar niet.
  #3  
Oud 12-02-14, 13:10
Fillemonski Fillemonski is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2014
Berichten: 2
Standaard

Timosha,

Bedankt voor je reply.

Wat betreft de EXIF data, daar ben ik volledig met mee.
Alleen strookt het niet met de werkelijkheid en klopt je uitleg over de e-mailclient niet.

Ik heb het (opnieuw) getest; ik hou mijn iPhone recht en uiteraard niet ondersteboven. Trek een foto en verstuur deze via de ingebouwde mail app naar mezelf. Mijn e-mailclient is Outlook 2013. Als ik het attachment open, dan is de foto 90°C naar links geroteerd zoals eerder aangegeven. Ook via de webmail (server = Exchange 2010, maar ook naar gewone ISP), zowel met Firefox, IE als Chrome. Het attachment met de foto blijft zich 90°C naar links roteren, no matter what. Ik ben zeker niet de enige met dit probleem en allesbehalve een leek in IT (MCP en IT'er van beroep).

Hopende op spoedig antwoord,
Mvg,
Ph.
  #4  
Oud 12-02-14, 13:25
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fillemonski Bekijk bericht
Alleen strookt het niet met de werkelijkheid en klopt je uitleg over de e-mailclient niet.
Die uitleg klopt wel wat betreft de programma's die ik gebruik. Apple OS X Mail, iPhoto en Aperture houden wel degelijk rekening met de rotatie en roteren de foto's. Idem dito voor The Gimp onder Debian Linux en Solaris 10.

Wat Microsoft programma's met de EXIF data doen (en niet doen) weet ik helaas niet.

Citaat:
Ik ben zeker niet de enige met dit probleem en allesbehalve een leek in IT (MCP en IT'er van beroep).
Je bent zeker niet de enige met dit probleem. Daarom lopen er ook al verschillende topics over dit probleem op het forum. Gebruik de zoekfunctie eens.

Succes verder.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kan het scherm vastgezet worden tijdens een filmpje? Femmyr iPhone algemeen 1 26-10-12 00:01
Iphone4 - Foto's per email zijn geroteerd Caspar Muziek, foto & video 0 30-09-11 12:12
Foto's verzenden naar iPhone iPhone4jj Muziek, foto & video 3 10-07-11 21:45
Kan foto's die met Iphone getrokken zijn niet vinden Snakefoodjah Archief 2 21-08-09 20:54
Gebeld worden tijdens het luisteren van de ipodfunctie met koptelefoon RNMC iPhone algemeen 2 30-06-09 05:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:14.