//

Multitasking Bug in iOS 7?

Multitasking Bug in iOS 7? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Dag Leden, ik heb kort even een vraag, omtent multitasking in iOS 7 Als je 2 apps tegelijk afsluit blijft er soms 1 icoontje (bvb. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-02-14, 15:05
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard Multitasking Bug in iOS 7?

Dag Leden,

ik heb kort even een vraag, omtent multitasking in iOS 7

Als je 2 apps tegelijk afsluit blijft er soms 1 icoontje (bvb. safari app logo) staan maar het scherm dat aantoont waar je mee bezig (scherm boven app icoon) verdwijnt wel alleen het app icoon niet altijd als je 2 apps tegelijk afsluit.

ik heb het vaakst voor als ik de laatste 2 overblijvende openstaande apps tegelijk wil afsluiten.

Ervaren jullie dit ook ?

Mvg
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-02-14, 17:32
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 Bekijk bericht
Dag Leden,

ik heb kort even een vraag, omtent multitasking in iOS 7

Als je 2 apps tegelijk afsluit blijft er soms 1 icoontje (bvb. safari app logo) staan maar het scherm dat aantoont waar je mee bezig (scherm boven app icoon) verdwijnt wel alleen het app icoon niet altijd als je 2 apps tegelijk afsluit.

ik heb het vaakst voor als ik de laatste 2 overblijvende openstaande apps tegelijk wil afsluiten.

Ervaren jullie dit ook ?

Mvg
Ik ervaar dit al sinds de bèta's van iOS 7
  #3  
Oud 23-02-14, 09:15
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Heeft iemand daar al een bug report voor ingediend bij Apple ?

Anders zal ik dat gauw doen. (mischien raakt het dan nog opgelost voor de release van iOS 7.1)

Alleen zullen ze waarschijnlijk terug naar die logs vragen hé, maar ik doe wat ze mij doorsturen maar heeft me nog nooit gelukt.
  #4  
Oud 24-02-14, 20:44
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Ik heb net met Apple Support chat gedaan over dit probleem.

Apple's advies is herstellen als nieuw naar iOS 7.0.6 en kijken of probleem opgelost is.

Bezig met herstellen, afwachten dus.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 februari 2014 om 20:27 ----------

Bij deze dus getest en probleem is er nog steeds.
  #5  
Oud 25-02-14, 08:50
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Ik heb de 7.1 beta op men iPad staan en daar zit de bug ook nog in. Dus met iOS 7.0.6 zal het niet opgelost raken.
  #6  
Oud 25-02-14, 19:22
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard Apple's antwoord op het multitasking probleem

Ik heb het antwoord van Apple na vandaag opnieuw contact opgenomen te hebben:

Citaat:
Dat is vervelend, meneer. Goed dat u weer even contact heeft opgenomen. Het gaat hier echter wel om normaal gedrag. Op het moment dat u twee apps tegelijkertijd probeert af te sluiten, wordt er nog data van deze apps weggeschreven in caches. Het is voor de iPhone niet mogelijk om 2 caches tegelijkertijd te verwerken. Dat zal de reden zijn dat de app nog blijft staan.
Citaat:
U kunt beide apps wel omhoogschuiven en afsluiten maar de data moet ook nog worden verwerkt. Het werkt dus inderdaad beter als u de apps een voor een sluit.
Mijn conclusie: De iPhone kan het dus blijkbaar niet aan om 2 apps gelijktijdig af te sluiten, vanwege het maar 1 cache tegelijk kan verwerken
  #7  
Oud 26-02-14, 16:23
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 Bekijk bericht
Ik heb het antwoord van Apple na vandaag opnieuw contact opgenomen te hebben:





Mijn conclusie: De iPhone kan het dus blijkbaar niet aan om 2 apps gelijktijdig af te sluiten, vanwege het maar 1 cache tegelijk kan verwerken
Is de 5S dan niet krachtig genoeg om dergelijke handelingen vlekkeloos te verwerken?
  #8  
Oud 26-02-14, 17:06
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Nog nooit gehad op een jailbroken iPhone 5. Zijn die caches zwaar als jullie ze afsluiten? Dus 60 webpagina's in Safari, zware games, enz.
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #9  
Oud 28-02-14, 15:44
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Nog nooit gehad op een jailbroken iPhone 5. Zijn die caches zwaar als jullie ze afsluiten? Dus 60 webpagina's in Safari, zware games, enz.
Het is met Safari niet mogelijk 60 webpagina's open te laten staan.(maximaal 24)
Hetzij met jailbreak misschien wel, daar ben ik niet van op de hoogte.

Ik heb er nog niet opgelet of dat met zware caches zouden zijn of niet, ik zal er eens op letten.

Ik hou jullie op de hoogte !!!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 februari 2014 om 14:49 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wollie1979 Bekijk bericht
Is de 5S dan niet krachtig genoeg om dergelijke handelingen vlekkeloos te verwerken?
Ik ga daar nu nog geen uitspraken over doen, je hebt het antwoord van Apple ook gelezen dus ....

Laatst gewijzigd door antoon100; 28-02-14 om 16:17.
  #10  
Oud 28-02-14, 16:25
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Wat ik al ondervonden heb, is dat het soms wel lukt en soms ook niet.
  #11  
Oud 28-02-14, 18:40
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 Bekijk bericht
Het is met Safari niet mogelijk 60 webpagina's open te laten staan.(maximaal 24)
Hetzij met jailbreak misschien wel, daar ben ik niet van op de hoogte.
Ik dacht 23? Met een jailbreak tweak kun je er zoveel openen als je wilt, inderdaad.
Citaat:
Ik heb er nog niet opgelet of dat met zware caches zouden zijn of niet, ik zal er eens op letten.
Ik denk dat 't dat is. Maar in principe zou het dan nog niet moeten voorkomen en is dit inderdaad een bug. Gewoon domweg over het hoofd gezien. 1 + 1 = 2, dus als je 2 pagina's in beeld ziet, waarom zou je die niet tegelijk kunnen wegswipen? Maar dat past niet in de "simpele ziel, simpele iOS" filosofie van Apple, dus hebben ze zich er niet op voorbereid. Of… Gewoon een domme bug omdat het multitasking systeem niet met een wachtrij werkt? Geen idee hoe het in elkaar zit, maar dat is m.i. de logica achter elk soort multitasking. iOS killt (of ja: schrijft weg) zelf ook de minst recente app als er geheugen moet worden vrijgemaakt, dat is ook een wachtrij.

Als we gaan brainstormen over bugs in Apple software raken we nooit uitgesproken Ik heb het niet met 'zware' apps getest, maar gezien iOS al veel RAM in gebruik neemt zal dat niet veel uitmaken denk ik. Hoe dan ook werkt het bij mij vooralsnog wel en verdwijnen de icoontjes pijlsnel op volgorde van loslating (zoals het hoort)

  #12  
Oud 01-03-14, 11:28
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Hallo,

Sinds ik met deze app, mijn cache, ... eens gecleaned heb heb ik het nu ook veel minder vaak voor daarmee bedoel ik moeten zeker minstens 8 apps + op de achtergrond draaien.

De app noemt: Cleaner - Memory & Cache Manager

Maar zo vind ik hun iOS syteem niet meer zo prettig.

1) of ze zouden dit moeten oplossen.
2) ze moeten ervoor zorgen dat het niet mogelijk is 2 apps tegelijk naar boven te swipen.

Maar zo is dat niet netjes, ben ik niet gewend van Apple.

Zou het nog zin hebben een bug report aan te maken hiervoor via mijn developer account ?

Ik vermoed ook dat het inderdaad met zware caches te maken heeft, of het aantal cache geheugen in beslag genomen is, aantal apps op achtergrond, etc ... want na die clean app doet de iPhone het ong +- 80% van de pogingen goed. (naar mijn schatting)
  #13  
Oud 02-03-14, 14:33
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 Bekijk bericht
Zou het nog zin hebben een bug report aan te maken hiervoor via mijn developer account ?
Yep, I think so
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iOS 7 multitasking vs. 'ververs app op achtergrond' ballegooier iPhone algemeen 5 10-01-14 14:54
IOS 7 Multitasking probleem bastiaanbaaijens iPhone algemeen 4 05-01-14 18:40
iOS 6 bug? Rubenhaan iPhone algemeen 1 24-09-12 08:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:48.