//

Email alias instellen op iphone

Email alias instellen op iphone discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste Graag had ik een email alias willen installeren op de iphone. Dit lukte wel maar aangezien dit over een alias adres gaat haalde hij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-02-14, 10:16
bco bco is offline
• iOS 7.1
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 6
Standaard Email alias instellen op iphone

Beste

Graag had ik een email alias willen installeren op de iphone.
Dit lukte wel maar aangezien dit over een alias adres gaat haalde hij ook alle mails binnen gericht aan m'n "officieel" adres.
De bedoeling is eigenlijk dat ik emails kan sturen vanaf die alias en ook kan ophalen maar dan enkel aan die alias gerichte account.
Kan dit of neem ik dan beter een Gmail account?

Alvast bedankt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-02-14, 10:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bco Bekijk bericht
Dit lukte wel maar aangezien dit over een alias adres gaat haalde hij ook alle mails binnen gericht aan m'n "officieel" adres.
Een alias is wat het is, een alias aka "bijnaam". Dus geen aparte postbus met een apart mail adres/account.

Met iCloud Mail op een Mac kan men wel mails versturen met een alias. En met een regel (rule) kan men binnenkomende mails in een aparte postbus zetten. Met iOS Mail is dat (nog) niet mogelijk.

Of dat met Goegelmail wel kan onder iOS weet ik helaas niet.
  #3  
Oud 26-02-14, 16:32
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Dit is mogelijk in zowel iCloud als Gmail. Je moet het echter op server-niveau laten afhandelen, omdat iOS Mail inderdaad geen regels ondersteunt en de Gmail app hiervoor geen instellingen biedt. Het is belangrijk om te beseffen dat Gmail geen alias-functionaliteit bevat. Je kunt wel *bestaande email-adressen* toevoegen als 'alias', zodat je dat als verzendadres kunt gebruiken (verzender: "alias, verzonden via jouwechteadres@gmail.com"). Die zul je eerst wel moeten bevestigen middels een gemailde code, zodat Gmail weet dat jij de werkelijke eigenaar bent en het adres werkelijk bestaat.
Alleen Outlook en in mindere mate Yahoo! ondersteunen échte alias-adressen. Outlook spant wat dat betreft de kroon, iCloud heeft een limiet van (vroeger 5, nu) 3 aliassen, Yahoo! geloof ik 1 en Gmail 0.


iCloud
- Ga naar https://www.icloud.com/#mail en log in
- Ga naar de voorkeuren voor Regels (via het menu links onderin)
- Zie afbeelding
- Het resultaat is níet een aparte postbus, maar wel een aparte map binnen de postbus met enkel de content die jij er handmatig of middels regels in plaatst



Gmail
- Log op de website in en ga naar https://mail.google.com/mail/u/0/#settings/filters
- Stel een filter (regel) op met als uitkomst:
Criteria: (from:ingesteldealias@icloud.com OR to:ingesteldealias@icloud.com)
Doe dit: Label 'ingesteldealias@icloud.com' toepassen

- Het label kun je nu gebruiken in de Gmail app en als je met Gmail inlogt in de Mail app dan zal dat waarschijnlijk een map binnen de Gmail postbus zijn
- Als je alle emails van je iCloud-adres (dat je hebt ingesteld in gmail als alias) laat doorsturen naar Gmail (via regels op iCloud.com), dan krijg je die ook te zien in de label-map
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico

Laatst gewijzigd door Bubbly; 26-02-14 om 20:27.
  #4  
Oud 26-02-14, 17:14
bco bco is offline
• iOS 7.1
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 6
Standaard

Oké bedankt voor je uitleg
  #5  
Oud 26-02-14, 17:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
- Het resultaat is níet een aparte postbus, maar wel een aparte map binnen de postbus met enkel de content die jij er handmatig of middels regels in plaatst
Helemaal op de Apple manier wordt die "postbus" in www.icloud.com map (Folder) genoemd en in OS X Mail postbus (Mailbox).
  #6  
Oud 10-10-18, 22:34
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Kan je een alias aanmaken met de iphone ?
Ik heb geen computer meer.
Ik heb al geprobeerd met een Android tablet in desktop view maar ik geraak tot de account > voeg alias toe .... En dit doet niets als ik dit aanklik
  #7  
Oud 11-10-18, 07:39
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 Bekijk bericht
Kan je een alias aanmaken met de iphone ?
Ik heb geen computer meer.
Ik heb al geprobeerd met een Android tablet in desktop view maar ik geraak tot de account > voeg alias toe .... En dit doet niets als ik dit aanklik
Wie is de mail provider?
  #8  
Oud 11-10-18, 08:23
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gonus Bekijk bericht
Wie is de mail provider?
Als je die vraag stelt, vrees ik het al

iCloud is de mail provider
  #9  
Oud 11-10-18, 08:41
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Dit is mogelijk in zowel iCloud als Gmail. Je moet het echter op server-niveau laten afhandelen, omdat iOS Mail inderdaad geen regels ondersteunt en de Gmail app hiervoor geen instellingen biedt. Het is belangrijk om te beseffen dat Gmail geen alias-functionaliteit bevat. Je kunt wel *bestaande email-adressen* toevoegen als 'alias', zodat je dat als verzendadres kunt gebruiken (verzender: "alias, verzonden via jouwechteadres@gmail.com"). Die zul je eerst wel moeten bevestigen middels een gemailde code, zodat Gmail weet dat jij de werkelijke eigenaar bent en het adres werkelijk bestaat.
Alleen Outlook en in mindere mate Yahoo! ondersteunen échte alias-adressen. Outlook spant wat dat betreft de kroon, iCloud heeft een limiet van (vroeger 5, nu) 3 aliassen, Yahoo! geloof ik 1 en Gmail 0.


iCloud
- Ga naar https://www.icloud.com/#mail en log in
- Ga naar de voorkeuren voor Regels (via het menu links onderin)
- Zie afbeelding
- Het resultaat is níet een aparte postbus, maar wel een aparte map binnen de postbus met enkel de content die jij er handmatig of middels regels in plaatst



Gmail
- Log op de website in en ga naar https://mail.google.com/mail/u/0/#settings/filters
- Stel een filter (regel) op met als uitkomst:
Criteria: (from:ingesteldealias@icloud.com OR to:ingesteldealias@icloud.com)
Doe dit: Label 'ingesteldealias@icloud.com' toepassen

- Het label kun je nu gebruiken in de Gmail app en als je met Gmail inlogt in de Mail app dan zal dat waarschijnlijk een map binnen de Gmail postbus zijn
- Als je alle emails van je iCloud-adres (dat je hebt ingesteld in gmail als alias) laat doorsturen naar Gmail (via regels op iCloud.com), dan krijg je die ook te zien in de label-map

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 Bekijk bericht
Als je die vraag stelt, vrees ik het al

iCloud is de mail provider
Je kan de handleiding volgen in bovenstaande post alleen moet je voor dat je de acties uit kan voeren de desktop versie aanvragen in Safari.
De layout is verre van optimaal, maar het werkt wel (getest op m'n eigen iPhone)
  #10  
Oud 11-10-18, 08:58
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Ik zou dit beeld moeten krijgen om verder te gaan http://icloudwachtwoordvergeten.nl/w...5-1024x687.png

Maar helaas krijg ik dit niet.
Ik krijg het te zien tot de link " Voeg alias toe " en als ik dit aanklik gebeurt er niks.

Ik heb heel lang geleden een alias aangemaakt
Vandaar ik reeds " 1 van 3 aliassen in gebruik " heb maar dan zou ik er nog 2 moeten kunnen aanmaken
  #11  
Oud 11-10-18, 09:08
BlankStar BlankStar is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Opwijk, België
Berichten: 189
Standaard

Je vraagt een alias, maar eigenlijk wil je een aparte mailbox. Maak gewoon een nieuwe iCloud-account aan en voeg die toe.

Lijkt me veel makkelijker dan prutsen met een alias. My 2 cents.
  #12  
Oud 11-10-18, 09:19
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 Bekijk bericht
Ik zou dit beeld moeten krijgen om verder te gaan http://icloudwachtwoordvergeten.nl/w...5-1024x687.png

Maar helaas krijg ik dit niet.
Ik krijg het te zien tot de link " Voeg alias toe " en als ik dit aanklik gebeurt er niks.

Ik heb heel lang geleden een alias aangemaakt
Vandaar ik reeds " 1 van 3 aliassen in gebruik " heb maar dan zou ik er nog 2 moeten kunnen aanmaken
Heb het ook even getest op de iPhone en bij mij hetzelfde resultaat...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Email instellen tele2 op de iphone 5 quasupe Overige providers Nederland 9 14-01-15 02:08
email alias whaan iCloud 0 25-01-13 11:33
email alias aanmaken lukt niet wvy iCloud 0 13-11-11 16:23
email instellen op iphone 3gs (live.nl) Gabriel Antonyo Archief 3 10-08-09 19:05
MobileMe email alias vanuit mail (OS3.0?!) benjamin iPhone algemeen 6 03-07-09 11:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:41.