//

iPhone batterijniveau 'hangt', herkalibreren helpt niet

iPhone batterijniveau 'hangt', herkalibreren helpt niet discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik zit echt met de handen in het haar, hopelijk kan iemand hier helpen... De voorbije maanden had ik veel last met mijn iPhone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28-02-14, 18:07
hikkup hikkup is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2014
Berichten: 4
Standaard iPhone batterijniveau 'hangt', herkalibreren helpt niet

Hallo,

Ik zit echt met de handen in het haar, hopelijk kan iemand hier helpen...

De voorbije maanden had ik veel last met mijn iPhone 5 (geen jb), hij viel regelmatig uit terwijl de batterij nog op 20, 30 of zelfs 40 % stond. Zodra ik kon beginnen op te laden, startte het toestel terug op en gaf opnieuw 20 of 30 % aan. Verder alles normaal maar zeer vervelend dus.

Acties ondernomen: herkalibreren van de batterij (meermaals, zonder effect), herinstalleren van de software (zonder effect)... dus ik dacht dat mijn batterij defect was en ben deze week dan maar voor een nieuwe batterij gegaan ben.

Problemen opgelost? Niet echt, integendeel - nu zijn ze pas begonnen, dunkt me :-(

De gloednieuwe batterij gaf 6% aan - zelfs na diverse uren opladen bleef dat ongewijzigd. Na het loskoppelen gaf de iPhone dan wel 100% aan, maar viel om de zoveel minuten uit en herstartte telkens opnieuw. Pas na een uurtje of zo werd het toestel terug stabiel (viel niet meer uit). Maar de batterij bleef 100% aangeven, ook na intensief gebruik de hele avond en de volgende ochtend. Toen ik handmatig een reboot deed, was het percentage wel gezakt. Maar toen bleef het daar weer 'hangen'. Tot ik opnieuw rebootte, het percentage opnieuw gezakt was, maar daar weer bleef hangen. En zo verder heel de dag.

's Avonds heb ik de volledige software opnieuw gereset, eerst met een herinstallatie van de oude gegevens, daarna met een installatie als volledig nieuwe iPhone - beide opties leverden niets op. Terwijl het toestel aan de Mac lag, bleef het opnieuw uitvallen, vanzelf heropstarten, uitvallen, heropstarten (bijzonder handig als je nieuwe software probeert te installeren...). Na het loskoppelen (na veel geduld en een succesvolle installatie) gaf de batterij opnieuw 100% aan - en opnieuw bleef dat getal zo staan, zonder te zakken bij gebruik.

Intussen heb ik de batterij nog een keer volledig laten leeglopen (visueel bleef ze op 100% staan maar uiteindelijk viel de iPhone dan toch uit), en dan opnieuw volledig opgeladen (al moest ik regelmatig een reboot doen om tot aan de 100% te geraken, anders ging het percentage weer niet zichtbaar omhoog).

Maar het resultaat blijft hetzelfde: de batterij blijft hangen.

Hier kan ik echt niets meer mee, het is om de muren op te lopen...

Hulp, iemand??!

Alvast bedankt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-02-14, 18:12
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hikkup Bekijk bericht

Problemen opgelost? Niet echt, integendeel - nu zijn ze pas begonnen, dunkt me :-(

De gloednieuwe batterij gaf 6% aan - zelfs na diverse uren opladen bleef dat ongewijzigd.
Heeft die gloednieuwe accu hetzelfde Apple Part Number (APN) als de originele accu?
  #3  
Oud 28-02-14, 18:15
hikkup hikkup is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2014
Berichten: 4
Standaard

Eum, geen flauw idee. De nieuwe batterij is wel ook een originele Apple iPhone batterij...
  #4  
Oud 28-02-14, 18:19
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hikkup Bekijk bericht
Eum, geen flauw idee.
Dan kijk dat maar eens goed na. Als het de verkeerde accu is kan de chip in de accu niet goed communiceren met de power management chip in de iPhone. Of de chip in de accu geeft foutieve informatie door.
  #5  
Oud 28-02-14, 18:41
hikkup hikkup is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2014
Berichten: 4
Standaard

Domme vraag wellicht, maar hoe kijk ik dat na? M'n oude batterij heb ik trouwens niet meer...
  #6  
Oud 28-02-14, 18:46
Gem1e Gem1e is offline
• iOS 14.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 29
Standaard

Al eens een ander kabeltje geprobeerd?
  #7  
Oud 28-02-14, 18:46
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

De juiste accu's zijn volgens iFixit:

Apple Part Number #: 616-0613 en 616-0611
  #8  
Oud 28-02-14, 18:50
hikkup hikkup is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2014
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gem1e Bekijk bericht
Al eens een ander kabeltje geprobeerd?
Yep, verschillende. Het probleem is ook niet dat de iPhone niet oplaadt, de indicator blijft gewoon op een bepaald percentage staan (zolang ik niet reboot).

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 februari 2014 om 18:52 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
De juiste accu's zijn volgens iFixit:

Apple Part Number #: 616-0613 en 616-0611
En waar kan ik zien welke APN mijn batterij heeft?
  #9  
Oud 28-02-14, 18:55
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hikkup Bekijk bericht
En waar kan ik zien welke APN mijn batterij heeft?
Op de accu:

Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone hangt op apple logo, itunes herkent m niet en home button defect :) Davea iPhone algemeen 0 24-12-13 12:52
iphone 5s reageert niet als hij aan het stroomnet hangt pinny iPhone algemeen 8 22-11-13 10:00
iphone 4 reageert totaal niet meer. dfu helpt niet itunes herkent niets sharonxx iPhone accessoires en onderdelen 0 15-10-13 10:46
Iphone hangt op Apple, DFU werkt niet en wordt niet herkend door Itunes , PC etc. Peterhercules Archief 1 29-01-10 13:34
iPhone: iPhone hangt op ananas-logo, iTunes herkent 'm niet meer dejongje Jailbreak 8 20-11-09 16:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:58.