//

Batterij iOS 7.1 snel leeg

Batterij iOS 7.1 snel leeg discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Well, vandaag mijn 5S uit de oplader gehaald en 5u 59min gebruikt, 6u 18min als je die kleine 20 min meetelt waarin ik hem niet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 18-03-14, 02:53
yukhalilsel yukhalilsel is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Haarlem
Berichten: 415
Standaard

Well, vandaag mijn 5S uit de oplader gehaald en 5u 59min gebruikt, 6u 18min als je die kleine 20 min meetelt waarin ik hem niet hebt gebruikt.

Alle opties staan aan, ik zat de hele tijd op Wi-Fi met enkele minuten op 4G, was voornamelijk bezig in safari, facebook, 75% van de tijd op instagram (yukhalilsel is mijn gebruikersnaam) en tapatalk. Helderheid zat ingesteld op ongeveer 17-18%. Al moet ik het zelf zeggen, 6 uur is echt niet slecht. Telefoon is pas 2 maanden oud, om maar even een indicatie van de batterijleven aan te geven.

Deze tijden haal ik gemiddeld elke dag, ook met iOS 7 hiervoor dus. Ik heb mijn idevice altijd OTA geupdate en er zitten geen jailbreak restanten op.

Ik heb ervaren dat als ik Ververs op achtergrond volledig uitzet, mijn batterijduur ruim een uur langer meegaat, dus wanneer het echt noodzakelijk is, zal ik daar gebruik van maken, al is dat niet direct nodig, aangezien ik twee powerbanks van 2600mAh elk en eentje van 5000 mAh heb.

Ik raad een ieder die minder dan 5 uur op Wi-Fi behaald, om er voor zorg te dragen dat ze hun iphone 5s 'schoon' herstellen en alles zelf handmatig terug te zetten. Een backup die jailbreak restanten bevat kan zorgen voor een impact op je batterijduur.

Mijn ouders halen op hun 4S een gemiddelde van 4u15min op Wi-Fi op iOS 7.1, dus dat is ook best aardig. Ook bij hun staan alle opties aan.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 18 maart 2014 om 02:56 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door faire4u Bekijk bericht
Die van mij stopt bij 80% en laadt niet verder op. In plaats van een bliksem teken in het batterij icoontje ( wat volgens mij aangeeft dat hij aan het laden is ) zie ik een stekker. Een stekker in het icoontje van de batterij betekent volgens mij toch dat het laden is gestopt omdat de iphone denkt dat die vol is?
Jij hebt niet de nieuwste firmware er op. Herstellen zal wellicht het een en ander voor je oplossen
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 18-03-14, 10:31
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Mijn bevindingen na een paar dagen: subliem!

Enige wat opviel is dat standaard Bluetooth na installatie aan staat (heb ik altijd uit), maar met mijn normale gebruik nu ruim 2 dagen zonder opladen kunnen gebruiken.

Vooralsnog lijkt bij mij de de batterijduur flink beter.
  #23  
Oud 18-03-14, 10:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MCNO Bekijk bericht
Mijn bevindingen na een paar dagen: subliem!
Jij gebruikt een iPhone 4S zie ik. Als er nog eens een iOS update is dan doe die update op de Mac met iTunes. Dat duurt, afgezien van het downloaden, niet langer dan OTA en kan heel wat probleempjes oplossen.
  #24  
Oud 18-03-14, 11:53
paco paco is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 29
Standaard

Ik heb door een tip op een forum topic op Tweakers de oplossing gevonden voor het extreme leeglopen van onze twee iPhone 4S sinds iOS7.06/7.1! Het blijkt dat de ‘Scoupy’ korting app constant GPS blijft verbruiken ook al gebruik je de app niet en staat GPS voor de app uit én bij ververs apps op achtergrond staat dit uit voor al onze apps. We hebben beiden de app verwijderd et voila de gebruikstijd/stand-by tijd is weer verschillend en als vanouds! Nog veel belangrijker de accu gaat al veel langer mee (wat ik gistermiddag/avond heb gemerkt).


Achteraf gezien was terug naar fabrieksinstelling dus niet nodig geweest voor mijn iPhone aangezien de telefoon van mij vriendin nu ook weer normaal werkt (en die was niet terug naar fabrieksinstellingen gezet).
De accuduur is nu weer ‘normaal’ niet langer 1% kwijt per paar minuten. In ons geval was de telefoon na gemiddeld gebruik (zonder bluetooth/3G gebruik, maar wel 90% van dag Wi-Fi) na zo’n 14 uur leeg. Nu gaan we vandaag weer meemaken hoelang de accu nu weer meegaat, maar ik denk zeker 24uur als het niet meer is (zoals het was).


Ik vraag me nu wel af waardoor dit specifiek sinds iOS7.0.6/7.1 zich voordoet met de Scoupy app? Het lijkt me dus ook dat dit probleem zich voor kan doen met andere apps en in zulke gevallen is het wel een speld in een hooiberg. Gelukkig heeft Dennischo die speld gevonden! Held!


Scoupy heeft toegezegd dat ze het opgelost hebben en een update van de app verstuurd is naar Apple ter goedkeuring. Ik ga de app voorlopig niet gebruiken in ieder geval. De site voldoet ook prima.
  #25  
Oud 18-03-14, 12:51
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel Bekijk bericht
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 18 maart 2014 om 02:56 ----------



Jij hebt niet de nieuwste firmware er op. Herstellen zal wellicht het een en ander voor je oplossen
Ik heb mijn iphone al meerdere malen hersteld en ook al meerdere malen de batterij gekalibreerd, heeft beide niet geholpen. En met de update wacht ik nog even totdat er geen negatieve berichten meer erover komen.
  #26  
Oud 18-03-14, 17:18
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Wat Timosa al schreef ga de update doen m.b.v. iTunes op je PC. Dan gaat het zeer waarschijnlijk goed. Die 100% zekerheid krijg je toch nooit.
  #27  
Oud 18-03-14, 19:31
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Jij gebruikt een iPhone 4S zie ik. Als er nog eens een iOS update is dan doe die update op de Mac met iTunes. Dat duurt, afgezien van het downloaden, niet langer dan OTA en kan heel wat probleempjes oplossen.
Om misverstanden te voorkomen, nooit eerder problemen gehad en nu ook niet!

Begrijp me goed, ik heb 'm aan de mac gehangen voor de verbinding, niet om 'm via iTunes te upgraden.

Na de connectie was alles goed.
  #28  
Oud 18-03-14, 19:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MCNO Bekijk bericht
Om misverstanden te voorkomen, nooit eerder problemen gehad en nu ook niet!
Des te beter. Succes verder.
  #29  
Oud 18-03-14, 22:10
buddybram buddybram is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Eindhoven
Berichten: 6
Standaard

Bij mij vandaag ook goed. Een uur hardgelopen en veel gebruik gemaakt van de iPhone 4, toch nog veel accu over. Gisteren via iTunes software teruggezet en daarna weer hersteld naar de laatste versie.
  #30  
Oud 23-03-14, 23:07
mzdavid mzdavid is offline
• iOS 11.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 46
Standaard

Ik merk het ook. Na de update van de 7.1 is mijn batterij veel sneller leeg. Ik heb de reset al eens geprobeerd maar dit haalt niets uit. Mijn iphone was met de vorige firmware gejailbreaked en de batterij ging zeer lang mee. Ik hoop snel dat hier iets aan gedaan wordt..
  #31  
Oud 24-03-14, 08:57
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mzdavid Bekijk bericht
Ik hoop snel dat hier iets aan gedaan wordt..

Lees eens op de eerste bladzijde, dat heeft mij geholpen.
  #32  
Oud 24-03-14, 09:47
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ook ik krijg de laatste dagen de indruk dat mijn batterij sneller leeg gaat. Ik haal soms het eind van de dag niet, of maar nog maar net (10% of minder tegen 22:00u) ik kan me niet herinneren dat ik dat eerder vaak had.
Het lijkt 'm vooral in de stand-by tijd te zitten. Voorheen als ik 's ochtends de iPhone met 100% van de lader haalde, zag ik tot een paar uur erna het percentage op 100% staan, waarna die gedurende de dag natuurlijk wel langzaam zakte. Nu zie ik direct na ontbijt, vlak voor vertrek naar werk al 96% staan.

En ja, de iPhone batterij calibreer ik regelmatig (elke 2 maanden en na een iOS update / herstel)

Toch zie ik bij 'gebruik' hele normale waarden (altijd ruim 4 uur gebruik, soms bijna 5 uur) dus dat is normaal. Ik denk dat het bij mij dus vooral tussen de oren zit.

Ik had allerlei besparende maatregelen genomen (bleutooth uit, push mail uit, notificaties alleen voor een paar apps waarvan ik het nodig heb, draaien op de achtergrond van apps voor bijna alle apps uitgeschakeld, verminder beweging op 'aan', etc) dus waar het eventuele verschil (in beleving) in zou kunnen zitten, weet ik niet precies...

Laatst gewijzigd door ballegooier; 24-03-14 om 10:53.
  #33  
Oud 26-03-14, 10:17
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

@Ballegooier, ik had ook iets vreemds voor ik de aanpassingen deed...

Om energie te besparen heb ik "ververs apps op de achtergrond" uitgezet, met de gedachte alleen apps te verversen als ik dat wil, met Wi-Fi.
Ik verwarde dit met vernieuwde apps downloaden uit de appstore.

Had ineens 2x zoveel energie nodig terwijl ik verversen UITgezet had!

Terug aangezet werkt het alles bij mij weer normaal qua batterij.

Het klinkt conflicterend, maar lijkt erop dat een app op de achtergrond toch blijft zoeken naar vernieuwde info, ik verdenk heel sterk Weerplaza.

Bluetooth staat bij mij uit.

Instelling staat onder Algemeen - ververs apps op de achtergrond - (niet alles staat aan daar)
  #34  
Oud 27-03-14, 10:23
Nineties Nineties is offline
• iOS 10.2.1
• 10.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 22
Standaard

Mijn iPhone 5 maakt de laatste weken rare sprongen in het batterij percentage. Wanneer mijn batterij rond de 20% zit, springt hij vaak naar een percentage onder de 10%. Op dit percentage blijft hij dan een langere tijd stil staan, voordat hij uitvalt. Wanneer ik hem op z'n moment meteen aan de lader leg, springt het percentage meteen weer naar 20%+.

Herkend iemand dit probleem? En hoe kan ik dit verhelpen.

Mijn iPhone 5 komt uit juni 2013 (nieuw ontvangen, na niet te repareren probleem Apple Store Amsterdam).

Alvast bedankt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4S wordt warm en batterij heel snel leeg na update iOS 7 SNR iPhone algemeen 45 11-04-14 20:08
iOS 6.1.4 iPhone 5 batterij snel leeg Urbanfoto iPhone algemeen 12 23-08-13 18:35
iPhone 4S Batterij snel leeg met iOS 6 iPickup iPhone algemeen 9 26-12-12 15:23
Na installeren IOS 5.0 batterij snel leeg pilske iPhone algemeen 4 05-11-11 12:02
batterij snel leeg gertk57 iPhone algemeen 6 12-09-11 20:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:02.