//

Apple id gehackt.

Apple id gehackt. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Wie o wie kan en wil mij helpen? Mijn dochter kreeg gisteravond meerdere mails dat iemand heeft ingelogd met een iphone op haar apple-id in ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-03-14, 10:49
iMrsEllie iMrsEllie is offline
• iOS 7.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 6
Standaard Apple id gehackt.

Wie o wie kan en wil mij helpen?
Mijn dochter kreeg gisteravond meerdere mails dat iemand heeft ingelogd met een iphone op haar apple-id in facetime, imessage, whatsapp. Wij hebben daarop gereageerd door zo snel mogelijk haar ww te veranderen, maar degene die er in zat veranderde het meteen daarna weer ergens anders in. Ook heeft deze persoon beveiligingsvragen zitten veranderen, zodat wij nu helemaal geen toegang meer hebben tot haar apple account. (i-tunes, i-cloud)
Na talloze pogingen van ons om het te herstellen, is het nu zo ver dat we 8 uur niets kunnen.
Ik heb al op dit forum rondgekeken, maar kon niets vinden dat tot een oplossing leiden kan.

Ik heb contact gehad met apple support. Maar die kunnen ook niets voor mij doen zolang die 8 uren niet om zijn.
Ik vind dit best beangstigend, want ik weet niet waar deze persoon toe in staat is met het account van mijn dochter.

Kan iemand mij alsjeblief helpen???

Groet, Ellie
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-03-14, 11:12
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Heeft je dochter in het openbaar met haar Apple ID bezig geweest? Bijvoorbeeld op de bus of zo haar wachtwoord ingegeven?

Stonden er schrijffouten in die mail, want het kan ook zijn dat je een phishing email hebt aangekregen. En door daar op in te gaan, heb je de hacker net je wachtwoord gegeven.

Kan je nog inloggen via www.icloud.com?

Als Apple Support je de komende 8 uur niet kan helpen, denk ik niet dat iemand dat hier wel kan. Maar mirakels zijn de wereld nog niet uit natuurlijk.
  #3  
Oud 11-03-14, 11:21
iMrsEllie iMrsEllie is offline
• iOS 7.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 6
Standaard

Ze heeft inderdaad in het verleden weleens haar ww gegeven aan iemand. Jaren terug.
De mails die ze krijgt zijn allemaal de echte. Geen phishing. Er staat in keurig nederlands beschreven hoe of wat. Ook dat er is ingelogd bij icloud en imessage en facetime.
Er staat ook dat er ingelogd is met een iphone 4s, terwijl ze die niet heeft. Ook daar kunnen wij niet meer inloggen.
We hebben inmiddels teveel pogingen gedaan, daarom kan ik het nu 8 uur niet meer proberen.
Ondertussen hebben we van haar email, facebook en alle andere belangrijke dingen haar ww veranderd.
Dit is een harde leer.. Ik hoop alleen dat alles weer terug komt bij het oude.

Heel erg bedankt voor je antwoord. Ik stel dat zeer op prijs
  #4  
Oud 11-03-14, 11:29
darknidja darknidja is offline
• iOS 7.0.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 36
Standaard

Open itunes, ctrl + b indrukken en als het goed is komt dan de menubalk. ( Anders links bovenin en dan menubalk tonen. )
Store -> account tonen -> En dan bij itunes in de cloud zie je beheer apparaten.
Verwijder daar de onbekende iphone als hij er nog tussen staat.
  #5  
Oud 11-03-14, 11:40
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

En als de 8 uur voorbij zijn, zou ik terug contact opnemen met Apple support. Hopelijk kunnen ze dan wel terug iets doen.
  #6  
Oud 11-03-14, 12:29
iMrsEllie iMrsEllie is offline
• iOS 7.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 6
Standaard

Geweldig dat jullie allemaal meedenken met mij.
Mijn dochter is op dit moment niet thuis, ze zit op school, dus ik kan niet itunes openen en bekijken of die iphone er nog tussen staat. Ze zal toch in itunes moeten inloggen? Maar dat gaat dus niet, omdat het ww veranderd is door iemand anders.
Vanmiddag word ik rond 3 uur teruggebeld, dan zijn die 8 uur om. Ik hoop dat ze het opnieuw kunnen instellen of desnoods maken we maar een ander apple id aan. Ik weet het anders ook niet.
Ik ben alleen bang dat er van alles mis kan gaan, nu een ander toegang heeft tot haar accounts.
  #7  
Oud 11-03-14, 12:53
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iMrsEllie Bekijk bericht
Geweldig dat jullie allemaal meedenken met mij.
Mijn dochter is op dit moment niet thuis, ze zit op school, dus ik kan niet itunes openen en bekijken of die iphone er nog tussen staat. Ze zal toch in itunes moeten inloggen? Maar dat gaat dus niet, omdat het ww veranderd is door iemand anders.
Vanmiddag word ik rond 3 uur teruggebeld, dan zijn die 8 uur om. Ik hoop dat ze het opnieuw kunnen instellen of desnoods maken we maar een ander apple id aan. Ik weet het anders ook niet.
Ik ben alleen bang dat er van alles mis kan gaan, nu een ander toegang heeft tot haar accounts.
Is er een Visa of Mastercard gekoppeld aan haar account? Om bijvoorbeeld apps of muziek aan te kopen?

Want dan kan de hacker wel aankopen doen. In dat geval kan je in dat geval best even contact opnemen met je bank.
  #8  
Oud 11-03-14, 13:36
iMrsEllie iMrsEllie is offline
• iOS 7.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Is er een Visa of Mastercard gekoppeld aan haar account? Om bijvoorbeeld apps of muziek aan te kopen?

Want dan kan de hacker wel aankopen doen. In dat geval kan je in dat geval best even contact opnemen met je bank.
Nee gelukkig is er geen pas of rekening aan haar account gekoppeld. Maar degene die nu toegang heeft, heeft al wel het 1 en ander veranderd in haar gegevens. Ik vind het maar eng allemaal. Kan niet wachten tot het 3 uur is..
  #9  
Oud 11-03-14, 13:47
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Activeer gelijk 2-factor verificatie bij haar email om indringers buiten te houden. En ga alle apps na die toegang hebben tot haar email, Facebook, Twitter…
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #10  
Oud 11-03-14, 14:29
iMrsEllie iMrsEllie is offline
• iOS 7.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Activeer gelijk 2-factor verificatie bij haar email om indringers buiten te houden. En ga alle apps na die toegang hebben tot haar email, Facebook, Twitter…
Dank je wel!! Is inmiddels gebeurd!
Kun je zoiets ook niet doen met je apple id? Zo ja, dan is dat straks het eerste wat gaat gebeuren als alles kan worden opgelost.
  #11  
Oud 11-03-14, 14:47
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Niet in Nederland, helaas.
Overal andere wachtwoorden gebruiken en de wachtwoorden niet hergebruiken moet altijd het devies zijn.
  #12  
Oud 11-03-14, 20:50
iMrsEllie iMrsEllie is offline
• iOS 7.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 6
Standaard

Ik heb bijna een uur aan de telefoon gezeten met 3 verschillende medewerkers van  customer care en het is uiteindelijk heel netjes opgelost. Alles is weer in gebruik en hersteld en werkt weer naar behoren.
We hebben nu in het gehele gezin onze accounts, waar mogelijk, extra beveiligd.
Iedereen heel hartelijk bedankt voor de hulp. 👍
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone gehackt? Daisy Letterman iPhone algemeen 11 19-11-12 23:45
Hoe geeft ik mijn apple ID als gehackt aan? lex789 iPad algemeen 1 21-09-12 19:41
Apple Insider gehackt? berenddevries Chat en geruchten 4 24-05-10 12:57
Iphone's gehackt? jordi1994 Archief 1 03-11-09 19:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:34.