//

Wi-Fi wachtwoorden delen?

Wi-Fi wachtwoorden delen? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Door de jaren heen ben ik tientallen keren ingelogd op diverse Wi-Fi netwerken (cafe's, restaurants, winkels etc). Deze zijn netjes opgeslagen op mn iphone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-03-14, 10:48
hmeijlink hmeijlink is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2
Standaard Wi-Fi wachtwoorden delen?

Hallo,

Door de jaren heen ben ik tientallen keren ingelogd op diverse Wi-Fi netwerken (cafe's, restaurants, winkels etc). Deze zijn netjes opgeslagen op mn iphone en als ik ergens kom dan verbindt die automatisch.
Is het mogelijk om deze 'lijst' te delen? Maw, kan ik mijn 'Wi-Fi-lijst' aan een ander geven en andersom (om zo mn bekende Wi-Fi-netwerk te vergroten).

Kan je trouwens überhaupt je eigen bekende Wi-Fi-netwerken ergens zien? of moet je je iphone dan jailbreaken?

groeten,

hmeijlink
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-03-14, 10:50
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hmeijlink Bekijk bericht
Is het mogelijk om deze 'lijst' te delen?
Die "lijst" is een versleutelde Keychain SQLite3 database en die kan je niet delen met andere gebruikers.
  #3  
Oud 20-03-14, 14:20
MiDe74 MiDe74 is offline
• iOS 12.0.1
• 9.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 108
Standaard

Toen ik laatst overging van mn 4 naar de 5S moest ik overal weer opnieuw de wachtwoorden invullen.....is dat normaal?
  #4  
Oud 20-03-14, 14:23
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MiDe74 Bekijk bericht
.....is dat normaal?
Dat is normaal als je een onversleutelde backup terugzet op een nieuw toestel (met een andere UDID). Zet je een encrypted backup terug dan worden alle paswoorden ook teruggezet.
  #5  
Oud 20-03-14, 14:30
MiDe74 MiDe74 is offline
• iOS 12.0.1
• 9.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 108
Standaard

En dat kun je ergens instellen? Kan me niet herinneren dat daar om gevraagd werd toen ik de backup terug ging zetten.
  #6  
Oud 20-03-14, 14:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MiDe74 Bekijk bericht
En dat kun je ergens instellen?
Dat kan je instellen in iTunes vóór het maken van de backup. Gewoon de optie aanvinken.
  #7  
Oud 20-03-14, 14:37
MiDe74 MiDe74 is offline
• iOS 12.0.1
• 9.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 108
Standaard

Hmm ok dan snap ik het waarom ik het niet gezien heb. Gebruik namelijk nooit i-tunes. Ota kan dat dus niet begrijp ik?
  #8  
Oud 20-03-14, 14:38
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MiDe74 Bekijk bericht
Ota kan dat dus niet begrijp ik?
Met een iCloud backup gaat dat niet lukken. Een iCloud backup is geen volledige backup zoals een iTunes backup.
  #9  
Oud 20-03-14, 16:27
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Die "lijst" is een versleutelde Keychain SQLite3 database en die kan je niet delen met andere gebruikers.
Dan waren het blijkbaar geen iOS devices die eerder bezochte netwerken bekend maakten aan een hacker in het artikel van De Correspondent vandaag?

https://decorrespondent.nl/845/dit-g...23085-23d7ea9a

(dat zou goed nieuws zijn)
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #10  
Oud 20-03-14, 16:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Dan waren het blijkbaar geen iOS devices die eerder bezochte netwerken bekend maakten aan een hacker in het artikel van De Correspondent vandaag?
Ik zou echt niet weten hoe een hacker aan de encrypted Keychain kan van een iPhone (zonder jailbreak) die ik in mijn handen heb. Met WireShark kan ik ook een en ander detecteren op een onbeveiligd WLAN als ik dat wil. De Wi-Fi transceiver + daemon gaat echt niet alle netwerken + paswoorden broadcasten die in de Keychain staan.

Maar goed, in deze wereld is niets onmogelijk.
  #11  
Oud 21-03-14, 13:06
Corch Corch is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Met een iCloud backup gaat dat niet lukken. Een iCloud backup is geen volledige backup zoals een iTunes backup.
Ok, dat klinkt interessant want dat wist ik niet. Wat is exact het verschil dan tussen die 2 backups?

Sorry! Laat maar.... voor de geïnteresseerden onder ons --> http://support.apple.com/kb/ht5262

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 maart 2014 om 13:15 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat is normaal als je een onversleutelde backup terugzet op een nieuw toestel (met een andere UDID). Zet je een encrypted backup terug dan worden alle paswoorden ook teruggezet.
Zet iCloud Keychain je Wi-Fi wachtwoorden niet terug?
  #12  
Oud 21-03-14, 13:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Corch Bekijk bericht
Zet iCloud Keychain je Wi-Fi wachtwoorden niet terug?
Gedeeltelijk. Kijk eens op de Mac in Keychain Access onder iCloud wat er allemaal opgeslagen wordt.
  #13  
Oud 21-03-14, 13:51
Corch Corch is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Gedeeltelijk. Kijk eens op de Mac in Keychain Access onder iCloud wat er allemaal opgeslagen wordt.
Ok, ik zie wel alle wachtwoorden van alle Wi-Fi netwerken waar ik ooit op ben geweest.... Dat klopt dan toch?
  #14  
Oud 21-03-14, 13:59
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Corch Bekijk bericht
Dat klopt dan toch?
Alle wachtwoorden van Wi-Fi netwerken die je hebt bezocht nadat je iCloud Keychain hebt ingeschakeld op het iDevice. Wachtwoorden van netwerken die hebt bezocht voor dat je die functie hebt ingeschakeld zullen er niet in staan. Bij mij tenminste niet.
  #15  
Oud 21-03-14, 14:17
Corch Corch is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Alle wachtwoorden van Wi-Fi netwerken die je hebt bezocht nadat je iCloud Keychain hebt ingeschakeld op het iDevice. Wachtwoorden van netwerken die hebt bezocht voor dat je die functie hebt ingeschakeld zullen er niet in staan. Bij mij tenminste niet.
Bij mij staan de wachtwoorden van voor iCloud Keychain er wel in. Per 23 oktober zelfs en laat dat net 1 dag zijn na de release van iOs 7.0.3 waarin keychain werd gereleased.

Wel vreemd dat ze er bij mij wel in staan en bij jou niet. Ik moet wel zeggen dat ik vaker met keychain heb zitten klooien zoals alles op mijn ipad en iphone verwijderen en dan opnieuw syncen met alles wat op mijn Macbook staat.

Maar bedankt voor de hulp! Ik was nog niet op de hoogte van "sleutelhangertoegang" op de Mac.
  #16  
Oud 21-03-14, 14:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Corch Bekijk bericht
Wel vreemd dat ze er bij mij wel in staan en bij jou niet.
Het zal wel aan mij liggen. Ik knoei nog al veel met iOS en OS X Beta's. Vandaag weer met OS X 10.9.3 13D21.

Bedankt voor de info. Het is wel goed om te weten dat iCloud Keychain toch alle Wi-Fi paswoorden bijhoudt.
  #17  
Oud 21-03-14, 17:03
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hmeijlink Bekijk bericht
Kan je trouwens überhaupt je eigen bekende Wi-Fi-netwerken ergens zien? of moet je je iphone dan jailbreaken?
Het is door middel van (gratis) jailbreak tweaks inderdaad mogelijk om alle bekende netwerken met een wachtwoord in te zien
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
Reageren

Labels
delen, netwerk, wachtwoord, wi-fi



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto's delen (whatsapp) gelijk vanuit filmrol, delen op facebook Wiebstar iPhone Apps 14 29-05-13 18:19
ID's en wachtwoorden MarkM iPhone algemeen 2 05-01-12 13:36
wachtwoorden en logins lindavanuden iPhone Apps 5 30-07-10 23:36
wachtwoorden ????? redrum_63 Archief 1 26-08-08 19:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:56.