//

Vreemde batterij bug iPhone 5S

Vreemde batterij bug iPhone 5S discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iedereen, Ik zal maar meteen even mijn probleem omschrijven. Ik kan er namelijk maar niet uitkomen wat het nou eventueel zou kunnen zijn, misschien ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-05-14, 12:02
Reem0nN Reem0nN is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Purmerend
Berichten: 30
Standaard Vreemde batterij bug iPhone 5S

Hallo iedereen,

Ik zal maar meteen even mijn probleem omschrijven.
Ik kan er namelijk maar niet uitkomen wat het nou eventueel zou kunnen zijn, misschien is hier iemand die recent nog hetzelfde heeft meegemaakt of nog steeds ervaart.

Ik ben begonnen met een iPhone 2G, ik ben toen van de 2G met dezelfde Backup en restore overgestapt op de iPhone 4, ik had toen een iPad 2 gekocht en daar ook mijn Backup en restore uitgevoerd, toen ben ik van een iPhone 4 32GB naar een iPhone 5 32GB gegaan, en heb 2x een iPhone 5 gehad, vanwege een probleem in het moederboard, en ook de backup en restore meegenomen van de iPhone 4 naar de beide keren voor de iPhone 5, toen ben ik van een iPad 2 naar een iPad 3 gegaan en ook een Backup en restore uitgevoerd, en nu van de iPhone 5 naar de iPhone 5S gegaan en ook backup en restore uitgevoerd.

Kortom om een lang verhaal kort te maken, ik heb altijd me gegevens een backup van gemaakt en op alle iDevices een restore van gedaan.

Ik ben altijd best netjes met mijn toestellen, en ik kijk ook wat ik echt download en gebruik en nodig heb voor apps en wat wel en niet veel batterij verbruikt.

Maar toch zit ik nu met het volgende probleem sinds mijn iPhone 4, heb ik namelijk dat ik na elke nacht me tel in de lader te hebben gezeten, en ik gebruikte hem 5 min, liep de 100% batterij naar beneden naar 90% en zo was me tel na 2 uur gebruik al leeg, toen ben ik erachter gekomen dat als ik elke ochtend mijn iPhone 4 uit de lader haal en een reboot geef, uit en aan, dat de batterij optimaal en altijd goed werkt, en echt een hele dag zoals het hoort gebruik er van kan maken.

Nou kwam ik er achter dat ik hetzelfde probleem ook heb bij mijn iPhone 5 bij beide toestellen en nu ook zelfs bij mijn iPhone 5S.
Het vreemde is dat ik dit niet heb bij mijn iPad, terwijl ik altijd de zelfde Backup en restore heb gebruikt voor alle iDevices.

Heb ook bij alle iDevices 1x per maand, een kalibratie gedaan.
Dit gaf geen enkel verschil en het probleem was er nog steeds.
Toen ben ik apps gaan verwijderen en zoals whatsapp en Facebook, 3 weken niet gebruikt, maar gaf alsnog hetzelfde probleem.

Toestellen op meerdere manieren update uitgevoerd, OTA als bekabeld via iTunes.

Meerdere malen harde reset gegeven, niks werkte.

Nu reset ik elke ochtend me iPhone, niet dat het veel werk is om te doen, want verder kan ik soms anderhalve dag met mijn iPhone doen.
Zoals nu was ie vanochtend 07:30 uit de lader 100%, reset gegeven en heb nu 99% met enkel 3G aan gebruik : 23 minuten / Standbye 3 uur, 54 minuten.

iPhone 5S is net 2/3 maanden oud.

Alvast bedankt voor de moeite voor het lezen en reacties en het meedenken natuurlijk
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-05-14, 12:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reem0nN Bekijk bericht
Kortom om een lang verhaal kort te maken, ik heb altijd me gegevens een backup van gemaakt en op alle iDevices een restore van gedaan.
Als je die backups al meesleept vanaf de iPhone 2G (en alle verschillende iOS versies die er sinds de iPhone 2G geweest zijn) is het nu misschien eens tijd om helemaal opnieuw te beginnen.
  #3  
Oud 01-05-14, 12:30
Reem0nN Reem0nN is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Purmerend
Berichten: 30
Standaard

Dat probeer ik juist het liefst te voorkomen, ik heb het tussentijds wel 1 keer gedaan opnieuw begonnen, maar wel restore van telefoonnummers gedaan, dat wel.en dat is nog niet eens zolang geleden in de Apple Store toen gedaan.
  #4  
Oud 01-05-14, 12:38
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reem0nN Bekijk bericht
Dat probeer ik juist het liefst te voorkomen...
Ook goed. Een "batterij bug" is het in ieder geval niet. Succes verder.
  #5  
Oud 01-05-14, 15:10
Reem0nN Reem0nN is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Purmerend
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ook goed. Een "batterij bug" is het in ieder geval niet. Succes verder.
Nee maar toch raar dat het wel gevolgen heeft met de batterij, het is niet een hardware probleem, en heb nooit een Jailbreak gehad, dus het zal iets moeten zijn kwa logbestanden of profiel.
  #6  
Oud 01-05-14, 15:17
ivanhoeke ivanhoeke is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 364
Standaard

Als Timosha antwoord : Succes verder.
Ja dan krijg je van hem geen antwoord meer. Das mijn ervaring met hem!
  #7  
Oud 01-05-14, 15:45
rubbererobbie's schermafbeelding
rubbererobbie rubbererobbie is offline
• iOS 9.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: /private/nl/..
Berichten: 324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoeke Bekijk bericht
Als Timosha antwoord : Succes verder.
Ja dan krijg je van hem geen antwoord meer. Das mijn ervaring met hem!
niet als je stronteigenwijs bent , en gewoon eens de adviezen ter harte neemt !!!!!

maar " jongelui " denken het altijd beter te weten ondanks iemand met een bergen aan ervaringen met IOS devices!!

das het verschil

Maar ja Apple heeft het altijd " gedaan" , netzoals die stomme pecee , of iphone ,helaas zijn het allemaal 1 en 0 devices die dingen doen nadat de gebruiker iets heeft ingevoerd ......
__________________
Iphone4>4s>5>5s>6 (check) ** Ipad2>3>4>Ipad Mini (check)
Windows plug & Plee > OS X Mavericks (check)
  #8  
Oud 01-05-14, 16:21
Reem0nN Reem0nN is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Purmerend
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rubbererobbie Bekijk bericht
niet als je stronteigenwijs bent , en gewoon eens de adviezen ter harte neemt !!!!!

maar " jongelui " denken het altijd beter te weten ondanks iemand met een bergen aan ervaringen met IOS devices!!

das het verschil

Maar ja Apple heeft het altijd " gedaan" , netzoals die stomme pecee , of iphone ,helaas zijn het allemaal 1 en 0 devices die dingen doen nadat de gebruiker iets heeft ingevoerd ......
Mag ik vragen over wie je het precies heb rubbererobbie ?
Want volgens mij ben je nu niet ontopic ?

En Ivanhoeke, Timosha is niet verplicht om te antwoorden op mijn vraag of hulp te verlenen..
  #9  
Oud 01-05-14, 16:57
rubbererobbie's schermafbeelding
rubbererobbie rubbererobbie is offline
• iOS 9.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: /private/nl/..
Berichten: 324
Standaard

oww

tjsa soms is het moeilijk lezen he ,

maar je bent vrij om een moderator in te schakelen om mijn off-topic reactie te laten verwijderen, als je voelt " aangesproken" ...

igg suc6 met je " bug" ,
  #10  
Oud 02-05-14, 10:57
Reem0nN Reem0nN is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Purmerend
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rubbererobbie Bekijk bericht
oww

tjsa soms is het moeilijk lezen he ,

maar je bent vrij om een moderator in te schakelen om mijn off-topic reactie te laten verwijderen, als je voelt " aangesproken" ...

igg suc6 met je " bug" ,
Als iets niet duidelijk geformuleerd word kan het inderdaad best lastig zijn om iets begrijpend te lezen.

Geeft verder niet, en ik zal geen moderator in schakelen om je reactie te verwijderen.
ieder zo zijn manier van frustraties verwerken toch.

Maar even voor alle duidelijkheid, ik had het advies al eens opgevolgd, wat Timosha aangaf om te doen.
Verder noem je bepaalde mensen een categorie jongelui zonder te weten wat mijn leeftijd is ?
Dat iemand bergen ervaring heeft in Apple Devices betekend dat meteen dat diegene dan ook alles weet ?
Ik heb zelf ook bij iCentre XL in Uitgeest gewerkt en ervaring opgedaan maar toch zit ik nog steeds met een bug waar niet veel Apple kenners iets van af weten.
Ik geef ook nergens aan Apple de schuld te geven dat er iets fout is gegaan bij een Backup en restore, gaf enkel aan dat hun met IPhone swappen een nieuw toestel voor me hadden en geen backup restore maar als nieuwe iPhone te configureren had gekozen.

Maar bedankt voor je medeleven en interesse in de bug verhaal, en jij succes met het helpen van andere forum leden.
  #11  
Oud 02-05-14, 11:09
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reem0nN Bekijk bericht
Ik heb zelf ook bij iCentre XL in Uitgeest gewerkt en ervaring opgedaan maar toch zit ik nog steeds met een bug waar niet veel Apple kenners iets van af weten.
Dan weet je ook waar je een bug report kan indienen bij Apple. Als je toegang hebt tot de Apple Bug Reporter kan je daar een gedocumenteerd (crash logs en stack shots) bug report indienen. Heb je dat niet dan kan het ook op de Apple Feedback website:

Apple - iPhone - Feedback
  #12  
Oud 02-05-14, 19:00
newremco newremco is offline
• iOS 12.1.4
• 12.1.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2014
Locatie: Zeeland
Berichten: 42
Standaard

Zat dit even te lezen en kreeg een helder moment

Je zegt ik sleep al vanaf 2g de back-up mee
Dus een back-up heb je staan
Waarom reset je hem niet zonder back-up terug te zetten en kijk wat ie dan doet
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bug iOS 7: iPhone gaat uit ondanks (half)volle batterij bramkoster iPhone algemeen 7 27-11-13 11:20
batterij doet vreemde dingen jaykay iPhone algemeen 2 03-11-13 18:46
Mac OS X: Vreemde bug met albumillustraties merman iTunes 2 06-06-11 19:41
Bug bij lege batterij!? markiedam iPhone algemeen 6 08-11-09 11:23
Vreemde batterij milan13 iPhone algemeen 2 12-08-09 19:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:40.