//

wifi verbinding keuze

wifi verbinding keuze discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) De laatste tijd of in ieder geval nu heb ik er last van maakt de Iphone geen wifi verbindingen meer als er onbekende wifi netwerken ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02-05-14, 09:33
surfertje surfertje is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 16
Standaard Wi-Fi verbinding keuze

De laatste tijd of in ieder geval nu heb ik er last van maakt de Iphone geen Wi-Fi verbindingen meer als er onbekende Wi-Fi netwerken zijn bijv. gratis hotspots ergens. Kan wel handmatig verbinding maken maar daarvoor moet je eerst naar instellingen Wi-Fi en een netwerk selecteren, terwijl vragen om verbinding ook is aangezet.

Bijv. je gaat naar een stad waar gratis hotspots zijn. Een paar mensen hebben al verbinding gemaakt, voorwaarden geaccepteerd en ik weet nog niet met mijn Iphone 5 ios 7 dat er Wi-Fi netwerken beschikbaar zijn.....

Een 2e probleem is dat de Iphone buiten de deur verbonden is met een gratis hotspot (ook bij mij thuis is hotspot). Vervolgens kom ik thuis maar de Iphone blijft verbonden met de hotspot terwijl ik thuis eigenlijk op de andere Wi-Fi wil aangezien die altijd werkt. Zodra ik binnenkom werkt de internet verbinding al snel niet meer op die Wi-Fi hotspot dus moet ik weer handmatig verbinding maken met mijn andere SSID thuis.

Is er geen voorkeur Wi-Fi in te stellen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-05-14, 09:37
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door surfertje Bekijk bericht
Is er geen voorkeur Wi-Fi in te stellen?
Dat is in iOS niet mogelijk. Het voorkeur Wi-Fi netwerk is het sterkste bekende netwerk.
  #3  
Oud 30-07-16, 15:09
Yobotje Yobotje is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 43
Standaard

Thuis heb ik 4 Wi-Fi netwerk keuzes waarvan een 5 GHz. Mijn IDevices kiezen een voorkeur netwerk en blijven daar hangen ook al ben ik inmiddels dichter bij een ander voorkeur netwerk met meer signaalsterkte. Vooral met een 5 GHz netwerk erbij is dat veel gedoe steeds. Kan dit niet automatisch op het sterkste netwerk verbinden?Mijn accespoints hebben alle een andere naam maar hetzelfde ww.
Wie weet raad?
__________________
Groet, Theo.
  #4  
Oud 30-07-16, 15:14
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yobotje Bekijk bericht
Kan dit niet automatisch op het sterkste netwerk verbinden?
Ja, als je alle netwerken dezelfde naam en sleutel geeft. Dan heb je een roaming WLAN.
  #5  
Oud 30-07-16, 15:17
Yobotje Yobotje is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 43
Standaard

En waar blijft hij dan op "hangen"?
Kies hij de sterkste Wi-Fibron?
  #6  
Oud 30-07-16, 15:22
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat is in iOS niet mogelijk. Het voorkeur Wi-Fi netwerk is het sterkste bekende netwerk.
Kan dit ook niet met een tweak uit cydia?
  #7  
Oud 30-07-16, 16:42
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Er is een app voor: Wi-Fi Priority.
Roaming Wi-Fi werkt het mooist.
  #8  
Oud 30-07-16, 23:44
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Vraag om verbinding moet uitstaan
Dan maakt je toestel verbinding met bekende netwerken

Wat ik zou willen is dat het sterkste netwerk bovenaan in de lijst staat en niet alfabetisch zoals het nu is.
  #9  
Oud 31-07-16, 08:38
bing69 bing69 is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Er is een app voor: Wi-Fi Priority.
Roaming Wi-Fi werkt het mooist.
Thanks! Wi-Fi Priority aangeschaft
  #10  
Oud 31-07-16, 10:57
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Als ik het goed begrijp zorgt de App Wi-Fi Priority er voor dat je apparaat met slechts één netwerk automatisch verbindt. Helaas is dat een keuze die je zelf vooraf moet maken en dus niet automatisch het sterkste.

Maar wel handig voor mensen die dit goed genoeg vinden en niet zelf met profielen willen knutselen om hetzelfde te bereiken.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #11  
Oud 01-08-16, 21:39
Yobotje Yobotje is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ja, als je alle netwerken dezelfde naam en sleutel geeft. Dan heb je een roaming WLAN.
In huis zijn apparaten die niet op 5GHZ kunnen en andere weer wel zoals printers, Toon van Eneco, ip camera een repeater etc, hoe houd ik die SSID's nog uit elkaar bij het aanmelden van die apparaten?
Heb je daar ervaring mee?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 augustus 2016 om 20:44 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 Bekijk bericht
Vraag om verbinding moet uitstaan
Dan maakt je toestel verbinding met bekende netwerken

Wat ik zou willen is dat het sterkste netwerk bovenaan in de lijst staat en niet alfabetisch zoals het nu is.
Dat zoek ik dus maar wie heeft daar de oplossing voor?
  #12  
Oud 01-08-16, 21:45
bing69 bing69 is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yobotje Bekijk bericht
In huis zijn apparaten die niet op 5GHZ kunnen en andere weer wel zoals printers, Toon van Eneco, ip camera een repeater etc, hoe houd ik die SSID's nog uit elkaar bij het aanmelden van die apparaten?
Heb je daar ervaring mee?
Vroeger had alles inderdaad dezelfde naam. Echter uit noodzaak alles een andere naam gegeven en met bv Wi-Fi priority kan ik in ieder geval een voorkeur opgeven voor 5 Ghz accesspoints.
  #13  
Oud 01-08-16, 21:46
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yobotje Bekijk bericht
Heb je daar ervaring mee?
Ja, ik heb een 2.4 GHz netwerk voor printers met de naam MYWLAN en voor 5 GHz een netwerk MYWLAN (5 GHz). Beide netwerken hebben dezelfde WPA2 sleutel.

Alles wat alleen maar op 2.4 GHz kan werken, en dat is hier niet veel, gebruiken het roaming netwerk MYWLAN. Alle andere apparaten (MacBooks, iPads, iPhones, enz...) gebruiken het roaming netwerk MYWLAN (5 GHz).

Het roaming WLAN bestaat uit een Airport Extreme als primaire router en een Airport Extreme Time Capsule in brugmodus.

  #14  
Oud 01-08-16, 21:53
Yobotje Yobotje is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ja, ik heb een 2.4 GHz netwerk voor printers met de naam MYWLAN en voor 5 GHz een netwerk MYWLAN (5 GHz). Beide netwerken hebben dezelfde WPA2 sleutel.

Alles wat alleen maar op 2.4 GHz kan werken, en dat is hier niet veel, gebruiken het roaming netwerk MYWLAN. Alle andere apparaten (MacBooks, iPads, iPhones, enz...) gebruiken het roaming netwerk MYWLAN (5 GHz).

Het roaming WLAN bestaat uit een Airport Extreme als primaire router en een Airport Extreme Time Capsule in brugmodus.

En je iPhone gaat naar de 2.4 GHZ als de 5GHz te ver uit de buurt is, trager dus of verbindt juist als deze een beter signaal heeft omdat je daar in de buurt bent? Want dat geneuzel vind ik zo irritant.
Loop ik naar buiten in de tuin blijft ie hangen op de trage 5GHz in plaats van over te gaan naar de 2.4 GHz.
Hoop dat ik dit duidelijk heb weergegeven.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 augustus 2016 om 20:55 ----------

Ik werk overigens met Fritz!Boxen 7390, 7340 en wlan repeater.
  #15  
Oud 01-08-16, 21:59
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yobotje Bekijk bericht
En je iPhone gaat naar de 2.4 GHZ
Dat gebeurt niet vaak omdat de Airport Time Capsule op de eerste verdieping staat. Maar als de veldsterkte van MYWLAN (5 GHz) écht te laag wordt springen de iPhones automatisch over naar MYWLAN.
  #16  
Oud 01-08-16, 22:06
Yobotje Yobotje is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat gebeurt niet vaak omdat de Airport Time Capsule op de eerste verdieping staat. Maar als de veldsterkte van MYWLAN (5 GHz) écht te laag wordt springen de iPhones automatisch over naar MYWLAN.
Ik ga er voor zitten want dit is wel een klusje wat goed opgezet moet worden.
Bedankt zover en ik blijf uiteraard open voor suggesties.
  #17  
Oud 01-08-16, 22:11
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yobotje Bekijk bericht
.
Bedankt zover en ik blijf uiteraard open voor suggesties.
Graag: gebruik geen repeaters als het kan. Een repeater doet niet meer dan een zwak signaal met heel veel NAK's omzetten naar een ander zwak signaal met heel veel NAK's. Succes verder.
  #18  
Oud 02-08-16, 07:02
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Ik heb zo'n 13 stationaire apparaten die ik op vaste kanalen met de 2,4 GHz-band laat verbinden van het modem (router) van de provider. Op 5 iOS-toestellen heb ik daarvoor 'Vergeet dit netwerk' ingesteld. De 5 GHz-band op het modem en 2 Airports heeft dezelfde naam (SSID) en wachtwoord. Dit heeft wat rust in de tent gebracht en áls een van de iOS-toestellen vanwege de afstand naar 2,4 GHz schakelt, dan gebeurt dat via een van de Airports en niet het drukbezette modem van de provider.
Tot nu toe werkt dit bij mij als het spreekwoordelijke zonnetje.
  #19  
Oud 02-08-16, 10:51
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Ik zit met het volgende. Ik ben klant van Telenet en maak buitenshuis gebruik van de Telenet Wifree hotspots. Hiervoor wordt een profiel geïnstalleerd. Probleem is dat mijn modem thuis ook als Telenet Wifree hotspot is ingesteld. Thuis willen mijn iphone en ipad dan ook connectie maken met Wifree, terwijl ik thuis liever op mijn "gewoon" netwerk wil surfen.

Nu moet ik thuis telkens het Wifree netwerk laten vergeten door mijn devices. Pas dan schakelen de toestellen terug over op mijn eigen netwerk. Buitenshuis moet ik dan telkens het Wifree profiel opnieuw installeren. Vervelend, ja.

Ik heb Wi-Fi Priority geïnstalleerd, maar als je in deze app een Wi-Fi verbinding wil doen vergeten, moet je het paswoord van deze verbinding geven. Probleem is dat Wifree geen paswoord heeft (login en paswoord worden enkel ingegeven bij de installatie van het profiel).

Is er een oplossing voor mijn probleem?
  #20  
Oud 02-08-16, 11:06
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Op de website Mijn Telenet kan je de telenet homespot uitschakelen op je modem/router.
https://www2.telenet.be/nl/klantense...enet-homespot/


Ik hoop dat dit ook werkt voor wifree
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Langzame Ziggo Wi-Fi verbinding wordt standaard gebruikt ipv eigen Wi-Fi netwerk Guest-20191128132130 iPhone algemeen 2 06-12-13 09:20
Wi-Fi verbinding tonveringa Wi-Fi 1 15-02-12 16:52
Wi-Fi verbinding steefi Wi-Fi 0 17-10-11 22:43
Wel Wi-Fi verbinding, geen internet met Wi-Fi. mathieu88 Wi-Fi 0 05-09-11 16:07
Wi-Fi verbinding noedie Wi-Fi 4 17-05-11 12:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:32.