//

Amerikaanse iPhone, sluimerknop kapot

Amerikaanse iPhone, sluimerknop kapot discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een Amerikaanse iPhone en woon in België. De iPhone is nog geen jaar oud en valt dus nog onder de garantie. Sinds enkele ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-05-14, 18:19
TuurDS TuurDS is offline
• iOS 4.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 36
Standaard Amerikaanse iPhone, sluimerknop kapot

Ik heb een Amerikaanse iPhone en woon in België. De iPhone is nog geen jaar oud en valt dus nog onder de garantie.

Sinds enkele dagen reageert de aan-uitknop niet meer. Ik heb dan naar Apple gebeld en zei zeiden me dat ik hem naar een Premium Reseller moest doen en dat zij hem eventueel zouden herstellen, maar niet met zekerheid omdat het een Amerikaanse is. Dat deed ik dus en zij hebben hem een dag gehouden, en teruggebeld met de boodschap dat ze hem niet willen/kunnen herstellen.
Ik belde terug naar Apple en zij zeiden dat de enige optie is naar de Apple Store in Amsterdam komen - allemaal goed, maar ze kunnen me daar niet garanderen dat ik niet moet terugkomen om het toestel weer af te halen. Het blijkt dat ze de toestellen niet herstellen, maar gewoon vervangen door een andere. Het probleem is dus dat ze die Amerikaanse toestellen niet in voorraad hebben en moeten bestellen. Ik dacht dat dit wel geen probleem zou zijn via de telefoon om eentje te laten klaarleggen, maar dit willen ze absoluut niet doen. Ik zou dus naar Amsterdam moeten komen om te tonen dat de knop kapot is (iets wat ze reeds vaststelden bij de Premium Reseller) en dan nog eens terugkomen om een vervangtoestel.

Ik weet echt niet wat ik moet doen - ook al is de iPhone in Amerika gekocht, hij blijft toch onder garantie en dit in eigen land, België? Ik kan hem ook niet opsturen zegt Apple, ik moet echt naar Amsterdam komen. Weten jullie wat ik nog kan doen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-05-14, 18:26
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TuurDS Bekijk bericht
ook al is de iPhone in Amerika gekocht, hij blijft toch onder garantie en dit in eigen land, België?
Niet per definitie. Apple kan in Europa garantie weigeren voor toestellen die niet in de EU/EER gekocht zijn. In dat geval moet je garantie claimen bij Apple in de USA.
  #3  
Oud 09-05-14, 22:55
HooijmansNL's schermafbeelding
HooijmansNL HooijmansNL is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: Boxtel
Berichten: 131
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
In dat geval moet je garantie claimen bij Apple in de USA.
Kortom, een brief aan Apple USA schrijven, of even naar Amerika vliegen....?
__________________
Stay Hungry ... Stay Foolish
  #4  
Oud 10-05-14, 00:26
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Je heb hem zelf gekocht in Amerika en nu wil je probleem opgelost krijgen in Europa.
Het is nog netjes dat ze je deze oplossing aanbieden om naar Amsterdam te komen toch?
  #5  
Oud 10-05-14, 10:07
ad9007i's schermafbeelding
ad9007i ad9007i is offline
• iOS 12.4
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: België
Berichten: 788
Standaard

Bel apple in USA en leg je probleem uit. Waarscheinlijk zal je de iphone moeten opsturen en zullen zij je een ander toestel teruchsturen. Een simpelere optie is je garantie niet claimen en naar een repair shop gaan
  #6  
Oud 10-05-14, 11:10
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Ik vermoed dat de herstelling sneller en goedkoper zal zijn bij een lokaal herstelpunt (Apple)
Of iPhone reparatie - iPhone kapot? | ook iPad en iPod touch
  #7  
Oud 10-05-14, 14:14
wadzeiler wadzeiler is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Locatie: Leiden
Berichten: 5
Standaard Apple terugroep Iphone 5 voor sluimerknop

Er is een reparatie programma van Apple voor deze storing (wereldwijd) dit wordt binnen ca 7 dagen gerepareerd aan je eigen iphone. Er is ook een opstuurservice. zie
Apple iPhone 5 sluimerknop terugroepactie bij Microfix of voor opsturen de link daarin naar de apple site
  #8  
Oud 10-05-14, 14:49
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

En geval met iPhone 4s. Land van herkomst niet onmiddellijk bereikbaar.

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...ankoopbon.html

Maar het kan zijn dat Apple nu moeilijker doet met de garantie buiten de EU

Probeer vanuit België naar het gratis nummer 0800 99 846
  #9  
Oud 10-05-14, 15:17
Paz Paz is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 246
Standaard

Mocht het allemaal niet lukken.
Ik heb mijn 4s laten repareren voor 60 euro(30 voor knopje en 30 voor werk) in 30 minuten wachttijd. Bij ipod-service.nl in Utrecht, ze zitten geloof ik wel meer in het land.
Was bij mij na net 2 jaar, dus buiten garantie. software-matig(Algemeen/toegankelijkheid/asistive Touch) kun je hem uitzetten en weer aanzetten door aansluiten op kabel.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4s - sluimerknop en lichtsensor werken niet Eric-B iPhone algemeen 4 05-04-13 15:59
App ter vervanging van kapotte sluimerknop GertJan1403 iPhone Apps 4 04-11-11 20:23
Sluimerknop weigert en spontaan Zet Uit Scherm mlies01 iPhone algemeen 0 28-10-11 12:33
aan/uit/sluimerknop iMac iPhone algemeen 2 04-06-10 22:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:01.