//

Iphone 5s Touch ID niet meer herkenbaar

Iphone 5s Touch ID niet meer herkenbaar discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo mensen van iCulture! Ik heb een iphone 5s Zilver en ik heb sinds kort een probleem. Sinds de update naar iOS 7.0.6(eerder heb ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15-05-14, 16:36
HansGrift HansGrift is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2014
Berichten: 1
Post Iphone 5s Touch ID niet meer herkenbaar

Hallo mensen van iCulture!

Ik heb een iphone 5s Zilver en ik heb sinds kort een probleem.
Sinds de update naar iOS 7.0.6(eerder heb ik het niet geconstateerd) Herkent de iPhone de Touch ID niet meer.
Ik heb op dit moment de laatste firmware maar ik heb nog geen update gehad die het probleem heeft verholpen.

Op de plek waar normaal "Toegangscode en Touch ID" (of iets in die richting) stond staat nu alleen maar "Toegangscode". Ten tweede staat "Toegangscode" nu gelijk in het lijstje bij algemeen en privacy als je de instellingen opent. Volgens mij stond dit vroeger ook pas in het lijstje als je op Algemeen drukte (kan dit mis hebben).

Kortom het lijkt alsof mijn iphone 5s denkt dat hij een iphone 5 is. Kan dit kloppen?
(alle andere functies zoals 120 fps filmpjes maken doen het nog wel)

Ik heb op internet niet veel kunnen vinden. Ik heb de iphone al meerdere malen terug naar fabrieksinstellingen gedaan via de iphone zelf en via iTunes.

De verhalen die ik hoorde was dat ik een nieuwe iPhone kon verwachten als ik er terug mee ging naar de Apple store. Maar voordat ik dit wou doen wou ik jullie dit nog even melden en misschien heeft iemand een oplossing ervoor.


Sorry voor de lange post.
Alvast bedankt

Mvg Hans

Laatst gewijzigd door HansGrift; 22-05-14 om 12:33.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-05-14, 16:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HansGrift Bekijk bericht
Heeft dit invloed op mijn garantie van apple?
Dat heeft in zover invloed dat je nu geen garantie meer hebt. Tenzij het scherm vervangen is door een Apple Authorized Service Provider.

Als instellingen van bepaalde hardware functies niet verschijnen kan dat betekenen dat iOS de hardware niet meer herkent. Bijvoorbeeld omdat de hardwarefunctie defect is en de daemons die de hardware ondersteunen niet kunnen geladen worden.
  #3  
Oud 16-05-14, 23:18
iaminthecloud iaminthecloud is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 51
Standaard

ik denk dat je de connector hebt gesloopt van de Touch ID sensor en nu heb je ook geen garantie meer dus ehm voor een nieuwe iPhone als je nog geld hebt : Apple.nl
  #4  
Oud 17-05-14, 00:14
Sjoerd0910 Sjoerd0910 is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2014
Locatie: Reuver
Berichten: 1
Standaard

@iaminthecloud: Mij lijkt dat wel sterk als je (zonder het openen van je iPhone de connector sloopt of van het moederbord haalt, maar als je toch in de buurt van een apple store woont of toevallig in de buurt komt kun je toch gewoon even binnenlopen of een afspraak maken bij de genius bar.
  #5  
Oud 17-05-14, 07:07
Otje82 Otje82 is offline
• iOS 10.0.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 590
Standaard

@sjoerd. TS zegt dat z'n scherm vervangen is dus neem aan dag het toestel open is geweest. Dus hij zou wel degelijk wat beschadigd kunnen hebben.

Wat betreft garantie claimen bij Apple. Dat word zoals eerder vermeld door Tomisha wel lastig.
  #6  
Oud 17-05-14, 14:15
iaminthecloud iaminthecloud is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 51
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerd0910 Bekijk bericht
@iaminthecloud: Mij lijkt dat wel sterk als je (zonder het openen van je iPhone de connector sloopt of van het moederbord haalt, maar als je toch in de buurt van een apple store woont of toevallig in de buurt komt kun je toch gewoon even binnenlopen of een afspraak maken bij de genius bar.
sinds wanneer kan je een scherm vervangen zonder de iPhone open te maken?
en de Touch ID connector kan zo kapotgemaakt worden door de connector er hard uit te trekken of onvoorzichtig het scherm los te maken
  #7  
Oud 15-06-14, 23:22
tunatje tunatje is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: Hoorn
Berichten: 3
Standaard

@HansGrift Heb je nog informatie hierover? Wat heb jij hiermee kunnen doen? Heb ook een iPhone 5S met scherm die is vervangen en touch id lijkt niet meer te werken. Heb de optie in instellingenmenu ook niet meer...
  #8  
Oud 17-06-14, 08:51
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Zolang je je scherm door een derde partij laat maken dus niet via de weg waar je hem kocht dan ben je over het allemaal je garantie kwijt.
Reageren

Labels
touchid garantie



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alle iDevices: Jailbreak toepassingen soms niet actief (herkenbaar bij opstarten: fakecarrier) Funstic Jailbreak 1 03-01-14 11:45
telefoonnummers niet meer herkenbaar in dropbox dugrey iPhone algemeen 3 30-01-13 17:03
Dubbel wachtwoord: nu niet meer te backuppen/herkenbaar in itunes i.k. iPhone algemeen 0 22-08-12 10:04
Apple tv2 is niet herkenbaar roderick Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 1 13-07-11 17:05
Dead? Iphone in dfu mode niet herkenbaar in windows! zaka iPhone algemeen 2 29-06-10 16:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:36.