//

Ihone 5S wordt niet herkend in Itunes

Ihone 5S wordt niet herkend in Itunes discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) jaja wij oudjes die ons nog jong voelen doen het nog prima. Fijne zondag nog verder!...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 18-05-14, 18:41
Elsemarieke Elsemarieke is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 85
Standaard

jaja wij oudjes die ons nog jong voelen doen het nog prima.
Fijne zondag nog verder!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 19-05-14, 12:22
hetklopt hetklopt is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 26
Standaard

Ik heb ook het machtigingsprobleem, maar ik heb het iMac besturingssysteem OS X Mavericks en krijg de mededeling dat iTunes niet verwijderd kan worden, omdat het er onderdeel van uitmaakt. Wat nu? (Ik ben 66 jaar.)
  #23  
Oud 19-05-14, 12:38
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hetklopt Bekijk bericht
Wat nu? (Ik ben 66 jaar.)
Het is wel wat met die oudjes, hé?

iTunes is inderdaad onderdeel van OS X en dus kan men iTunes niet zo maar even verwijderen. Op een Mac is dat ook nooit noodzakelijk.

Probeer het volgende eens:

1) Voer de update naar iTunes 11.2.1 uit (als je dat nog niet gedaan hebt). Je kan updaten met de Mac App Store of met Software Update;

2) Open een Terminal en voer het onderstaande shell commando uit:

Code:
sudo chflags -R nouchg /var/db/lockdown
voor het uitvoeren van dit commando wordt het Administrator paswoord gevraagd. Tijdens het intypen zie je het paswoord niet verschijnen. Dus geen paniek;

3) Volg het onderstaande KB van Apple om de Lockdown directory opnieuw in te stellen:

iTunes: de map Lockdown opnieuw instellen

4) Herstart de Mac;

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 19-05-14 om 12:54. Reden: Toevoeging
  #24  
Oud 19-05-14, 13:38
hetklopt hetklopt is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 26
Standaard

Ik lees na de opdracht
3) Volg het onderstaande KB van Apple om de Lockdown directory opnieuw in te stellen:

iTunes: de map Lockdown opnieuw instellen

het volgende:

Mac OS X
Kies Ga > Ga naar map in de Finder.
Typ /var/db/lockdown en druk op Return.
Kies Weergave > Symbolen. In het Finder-venster ziet u normaal één of meer bestanden met alfanumerieke bestandsnamen.
Kies Wijzig > Selecteer alles in de Finder.
Kies Archief > Verplaats naar prullenmand. Wellicht moet u een beheerderswachtwoord invoeren.
Opmerking: verwijder de bestanden in de map Lockdown en niet de map Lockdown zelf.

Welke map wordt er bedoeld bij "Kies Ga > Ga naar map in de Finder"?
  #25  
Oud 19-05-14, 13:45
Elsemarieke Elsemarieke is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 85
Standaard

Werd netje terug gebeld door Apple en rara die weet zelf niet eens hoe je boeken moet toevoegen op een ipad of Iphone. Jammer, dan maar gewoon op mijn Ereader blijven doen. Tís toch wat. Hang half uur aan de lijn en resultaat is dat het niet werkt. Vast een jonkie
  #26  
Oud 19-05-14, 13:48
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hetklopt Bekijk bericht
Welke map wordt er bedoeld bij "Kies Ga > Ga naar map in de Finder"?
Bij mij is OS X in het Engels ingesteld dus ik zal het met plaatjes proberen uit te leggen. Klik op het bureaublad zo dat Finder verschijnt in de menubalk:



  #27  
Oud 19-05-14, 14:58
hetklopt hetklopt is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 26
Standaard

Helaas nog geen resultaat.
  #28  
Oud 19-05-14, 15:03
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

OK. Dan verwijder de folder "SC Info". Volg de instructies in het onderstaande KB van Apple:

Er wordt in iTunes herhaaldelijk gevraagd om de computer te machtigen voor het afspelen van aankopen van de iTunes Store
  #29  
Oud 19-05-14, 15:44
hetklopt hetklopt is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 26
Standaard

Ook deze variant geeft geen mogelijkheden.
  #30  
Oud 19-05-14, 15:46
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hetklopt Bekijk bericht
Ook deze variant geeft geen mogelijkheden.
Wat bedoel je met "geen mogelijkheden"? Plaats eens een plaatje met het iTunes foutbericht.
  #31  
Oud 19-05-14, 16:13
hetklopt hetklopt is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 26
Standaard

Het zijn de bekende berichtjes dat de computer niet gesynchroniseerd kan worden en eerst via Store gemachtigd moet worden, waarop na inlog met Apple ID de boodschap verschijnt dat de computer reeds geautoriseerd is.
Om plaatjes in te voegen wordt een URL gevraagd. Ik heb de afbeeldingen echter in Downloads geplaatst en weet niet hoe nu in te voegen.
  #32  
Oud 19-05-14, 16:20
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hetklopt Bekijk bericht
Het zijn de bekende berichtjes dat de computer niet gesynchroniseerd kan worden en eerst via Store gemachtigd moet worden, waarop na inlog met Apple ID de boodschap verschijnt dat de computer reeds geautoriseerd is.
Ja, OK. Maar je moet de computer wel autoriseren met alle Apple ID"s als je er meerdere hebt. Het kan zijn dat er content is aangekocht met een ander Apple ID. Ook met dat (of die) Apple ID('s) moet de computer geautoriseerd worden.
  #33  
Oud 19-05-14, 16:23
hetklopt hetklopt is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 26
Standaard

Mijn vrouw heeft ook een Apple ID, maar alle aankopen gaan via mijn ID omdat zij geen creditcard heeft (en wil).
  #34  
Oud 19-05-14, 16:25
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hetklopt Bekijk bericht
Mijn vrouw heeft ook een Apple ID, maar alle aankopen gaan via mijn ID omdat zij geen creditcard heeft (en wil).
Als er met dat Apple ID gratis apps werden gedownload zal je de computer ook met dat Apple ID moeten autoriseren. We hebben nu alles gereset wat te maken heeft met synchronisatie en autorisatie. Eigenlijk zou het nu wel moeten werken.
  #35  
Oud 19-05-14, 17:26
hetklopt hetklopt is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 26
Standaard

Alle IOS-devices aan de Mac gehangen, iPhone 4S en iPad 1 van mijn vrouw, iPad Air en iPhone 5s van mij en alleen de iPhone 5s, die afgelopen zaterdag mijn iPhone 4 verving, geeft synchronisatieproblemen.
  #36  
Oud 19-05-14, 17:37
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Dan werkt de synchronisatie en autorisatie. Ik kan je alleen dan nog maar aanraden om die iPhone 5s te herstellen met iTunes en (voorlopig) geen backup terug te zetten.
  #37  
Oud 19-05-14, 17:59
hetklopt hetklopt is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 26
Standaard

In elk geval bedankt voor alle inspanningen!
  #38  
Oud 19-05-14, 18:01
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hetklopt Bekijk bericht
In elk geval bedankt voor alle inspanningen!
Zonder dank en heel graag gedaan.

Het probleem kan ook in de iPhone zelf zitten. Zeker als er een backup van een andere iPhone werd teruggezet. Om dat te onderzoeken moeten we in de logs van OS X Console gaan duiken en dat is niet zo simpel. Maar, als het niets anders kan doen we dat wel.
  #39  
Oud 19-05-14, 20:13
monique2331 monique2331 is offline
• iOS 7.1
• 10.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 44
Standaard

Hallo Elsemarieke.

Ik heb zelf boeken op de iPad gezet door de files daarvan in de bibliotheek te zetten door bestand aan bibliotheek toe voegen aan te klikken en de files zoeken en aanklikken. die files heb ik gewoon gedownload en in de bibliotheek gezet. Je ziet ze daarna gewoon staan in de bibliotheek in iTunes en je kan ze dan synchroniseren als je de boeken heb aangevinkt die je wil hebben.

Monique



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elsemarieke Bekijk bericht
Werd netje terug gebeld door Apple en rara die weet zelf niet eens hoe je boeken moet toevoegen op een ipad of Iphone. Jammer, dan maar gewoon op mijn Ereader blijven doen. Tís toch wat. Hang half uur aan de lijn en resultaat is dat het niet werkt. Vast een jonkie
  #40  
Oud 20-05-14, 08:38
hetklopt hetklopt is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 26
Standaard

Ik zal alle stappen nogmaals doornemen en - als dit nog niet helpt - na mijn snel naderende vakantie weer contact opnemen. Tijdens de vakantie kan ik 'm toch niet met de iMac synchroniseren.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Na nieuwe iTunes wordt iPhone 5 niet herkend Onyx iPhone algemeen 0 03-02-13 19:58
Iphone 5 wordt niet herkend (door Itunes) Desperation iPhone algemeen 6 30-11-12 12:49
Iphone 4 wordt niet herkend in Itunes passion4fashion iPhone algemeen 3 29-07-12 07:47
Ipod touch wordt niet herkend in Itunes ronie88 iTunes 1 30-08-10 10:18
iPhone wordt niet herkend door iTunes Ytz iTunes 16 04-08-09 06:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:01.