//

sms'jes komen niet aan in buitenland

sms'jes komen niet aan in buitenland discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds ik een Iphone 4 heb, komen mijn sms'jes niet meer aan in het buitenland als ik vanuit Nederland verstuur. Ook ontvang ik zelf geen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-05-14, 17:44
Dominiquemilou Dominiquemilou is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2014
Berichten: 4
Standaard sms'jes komen niet aan in buitenland

Sinds ik een Iphone 4 heb, komen mijn sms'jes niet meer aan in het buitenland als ik vanuit Nederland verstuur. Ook ontvang ik zelf geen smsjes uit Nederland als ik in het buitenland ben. Met mijn Iphone 3 had ik hier geen problemen mee, dit is pas sinds ik dus de Iphone 4 heb. Degene krijgt de sms'jes pas binnen als hij weer in Nederland is. Ik heb geen idee waar dit aan kan liggen. er staat +31 voor het nummer waar ik naar stuur. Ik heb wel de simkaart geknipt naar een passende simkaart voor de Iphone 4, maar ik heb verder geen enkel probleem met smsen en bellen, dus het lijkt mij niet dat het hier aan ligt. heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? alvast bedankt.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 mei 2014 om 15:51 ----------

Ik kan trouwens wel smsjes ontvangen die vanuit het buitenland gestuurd worden, en zelf ook smsjes vanuit het buitenland sturen naar Nederland.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-05-14, 18:01
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Ik had dit ook eens toen ik naar Spanje ging. Ik heb gewoon met Vodafone gebeld, en toen regelden ze iets voor me zodat het werkt. Ik zou even je provider bellen.
  #3  
Oud 27-05-14, 19:08
Dominiquemilou Dominiquemilou is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2014
Berichten: 4
Standaard

maarbij mijn oude iphone had ik dezelfde provider en hetzelfde lopende abonnement en pas sinds ik die nieuwe iphone heb gebeurt dit. Ik ging letterlijk een dag nadat ik de iphone 4 had op vakantie naar Frankrijk en kon vanaf toen plotseling niks meer ontvangen (maar men kon wel smsen van mij ontvangen). Op dit moment is het probleem dat mijn vriend in Spanje zit en hij mijn smsjes dus niet ontvangt. Maar ik kan natuurlijk als nog voor de zekerheid even bellen. Dank u wel.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 mei 2014 om 17:08 ----------

Het kan trouwens ook niet aan Imessage liggen, want ik sms niet naar een iphone.
  #4  
Oud 27-05-14, 19:09
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Het kan dat het aan de iPhone ligt, maar alsnog zou je provider wat voor je kunnen doen.
  #5  
Oud 27-05-14, 19:32
Dominiquemilou Dominiquemilou is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2014
Berichten: 4
Standaard

het is al opgelost! het lag er toch aan dat mijn imessage ingeschakeld stond, ook al stuur ik niet naar een iphone en verstuurd hij de smsen ook gewoon als sms. Ik heb het nu uitgeschakeld en het komt nu gewoon aan.
  #6  
Oud 27-05-14, 19:34
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Mooi! Je ziet het verschil tussen een sms en een iMessage bericht. Een sms is groen, en een iMessage is blauw.
  #7  
Oud 27-05-14, 19:40
Dominiquemilou Dominiquemilou is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2014
Berichten: 4
Standaard

ja dat weet ik, maar hij verstuurt smsjes naar geen iphones (wat het in dit geval is) gewoon als sms en in het groen dus. Daarom leek het me al zo raar dat het aan imessage zou kunnen liggen, maat blijkbaar was dat het dus wel.
Reageren

Labels
8gb, buitenland, iphone 4g, sms



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
SMS'en komen niet aan vibo iPhone algemeen 7 15-10-12 12:05
Extreem hoog aan verstuurde sms'jes Baskoo iPhone algemeen 4 27-05-11 23:28
Sms'jes van andere merk komen niet aan bij Iphone Mari_Posa Orange 3 17-05-09 21:30
Voicemail sms'jes komen niet aan KidE iPhone algemeen 56 27-09-08 14:03
SMS berichten komen niet aan . . . Roue iPhone algemeen 7 19-12-07 19:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:05.