//

geen contactenlijst meer na terugzetten reservekopie op nieuwe iphone

geen contactenlijst meer na terugzetten reservekopie op nieuwe iphone discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey Kan iemand me helpen? ik begrijp er niets meer van van de werking van iphone. ik heb verschillende malen een reservekopie teruggezet en had ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-05-14, 20:22
hara_mo hara_mo is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 26
Standaard geen contactenlijst meer na terugzetten reservekopie op nieuwe iphone

Hey
Kan iemand me helpen? ik begrijp er niets meer van van de werking van iphone. ik heb verschillende malen een reservekopie teruggezet en had ook direct mijn contactenlijn terug (naam en telefoonnrs).
Nu zie ik zoveel smsen maar enkel het telnr is zichtbaar ipv de naam.

Dan ga ik kijken in mijn contacten: leeg, behalve 'ik' dan (de eignaar van de iphone).

Ik heb mijn oude iphone moeten leveren voor reparatie (volume knopje om geluid lager te zetten werktte niet) en kreeg, naar mijn verassing toe, een nieuw toestel opgestuurd.

Maar dit vind ik wel niet leuk. Ik wil graag mijn contacten kunnen zien.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-05-14, 20:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hara_mo Bekijk bericht
Maar dit vind ik wel niet leuk. Ik wil graag mijn contacten kunnen zien.
Begrijpelijk dat je dat niet leuk vindt. Contacten die gesynchroniseerd worden met iCloud, Gmail, Hotmail, Yahoo, enz... staan niet in de backup. Alleen de contacten die lokaal op de iPhone staan gaan mee in de backup.

Dus, worden die contacten met iets gesynchroniseerd?
  #3  
Oud 29-05-14, 23:23
hara_mo hara_mo is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 26
Standaard

het probleem bij mij is dat ik nooit begrepen heb hoe die contacten op de iphone bewaard worden en hoe het komt dat ze gelinkt zijn met een hotmail of gmail of wat maar ook account?

Helemaal in het begin heb ik importeer simcontacten geselecteerd en dat was het.

Waarom wordt er dan niet meegedeeld dat de contacten nu gelinkt zijn aan één of andere emailaccount? echt raar.

Maar zoals ik zei, ik heb al eerdere reservekopies op mijn oud toestel gezet, en ik had al mijn contacten, dus geen probleem.

Maar waarom nu niet meer? op dit nieuw toestel? is mijn reservekopie niet volledig compatibel met het nieuw toestel of??


extra: op iculture forum zie , vind ik het volgende dat zegt dat contactpersonen wel bewaard worden, dus ik zou ze moeten terugzien nadat ik de reservekopie heb teruggezet.

Bij het maken van een backup via iTunes wordt een reservekopie gemaakt van je muziek, applicaties, contactpersonen, agenda, ringtones, podcasts, video’s, instellingen, bookmarks en andere content. De backup wordt bewaard op je computer. Door te synchroniseren weet je zeker dat de inhoud van je iPhone of ander iOS-apparaat gelijk is aan de backup op je computer.
ik weet niet wat je bedoeld met synchronisatie?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 30 mei 2014 om 00:10 ----------

Ik ken mijn reservekopie terug erop gezet, maar deze keer Wi-Fi niet ingesteld zodat ik dan een melding kreeg dat icloud niet ingesteld kon worden. Ik denk dat als ik icloud instel deze dan automatisch de contactlijst op de iphone zet en die de contactlijst van de reservekopie overschrijft. wetende dat er maar één contactpersoon is in icloud (mijzelf), denk ik dat dat wel de oorzaak zal zijn, want had daarnet maar mezelf als contactpersoon.
Kan icloud zomaar automatisch gegevens op iphone zetten? raar.
  #4  
Oud 30-05-14, 14:08
hara_mo hara_mo is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 26
Standaard

Ik denk dat ik de boosdoener gevonden heb, want min contactpersonenlijst was weer verdwenen.

Ik heb gezien dat mijn contacten gelinkt zijn aan mijn werkemailaccount. Raar, want ik had min iphone ervoor al en werktte pas later voor dit bedrijf.
Nu ik de reservekopie van mijn oude iphone op deze nieuwe zet, moet ik alles dat een paswoord heeft opnieuw instellen.

Voeg daarbij dat laatste het paswoord gewijzigd is van mijn werkemail, diende ik dat te wjzigen. maar het lukt maar niet om in te loggen. dan ben ik naar instellingen gegaan, de account verwijderd en opnieuw ingesteld, of eerst de instellingen nagezien en ze blijken ok. maar het is hierna dat mijn contacten verwijnen! logisch hé,maar nog altijd begrijp ik niet hoe het kan dat die gelinkt zijn aan mijn werkemail.

Kan iemand me zeggen hoe ik min contacten kan vastleggen op de iphone en niet op één of andere emailaccount.

Ik heb het enkel over telefooncontacten (naam telnr, eventueel adres, enzo opgeslagen).

de icloud reservekopei van enkel mijn contacten en safair en herinneringen, heb ik nog steeds, maar hoe kan ik bijvoorbeeld deze terugzetten andat ik de werkaccount verwijder en opnieuw instel, want dan verdwijnen min contacten.

als ik via icloud dat kan doen, is dat al veel, ofwel een andere manier?(toch op iphone de contacten zetten?)

Help ik vertrek morgen op vakantien en wil dit echt wel opgelost hebben vandaag.
  #5  
Oud 30-05-14, 17:20
Pleur's schermafbeelding
Pleur Pleur is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Het schone Zuiden met een zachte "G"
Berichten: 239
Standaard

Het maakt niet zozeer uit of je dat mailaccount ervoor of erna hebt geconfigureerd. Hij zal ze dan waarschijnlijk samenvoegen.

Via de Instellingen - E-mail, contacten en agenda's - Contacten - Standaardaccount kun je wel configureren waar toekomstige contactpersonen worden opgeslagen.

Als je de contacten van je werke-mail wil overzetten naar iCloud bijvoorbeeld, zul je ze moeten exporteren vanaf je werke-mail en importeren op www.icloud.com als zijnde vCard.
__________________
War, war never changes
  #6  
Oud 30-05-14, 20:21
hara_mo hara_mo is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 26
Standaard

wel, het is eindelijk opgelost. ik heb 3 verschillende medewerkers van apple gesproken omdat ik wel telkens ergens weer vastliep.

Maar de oorzaak bleek dus te liggen aan de optie om conctacten te synchroniseren. in al mijn hotmail account heb ik die optie niet maar in mijn werkemail (exchange ) wel en had deze niet gedesactiveerd toen ik eerste keer de account aanmaakte. Dus het is daarom dat de contacten opgeslagen werden op mijn werkemail.

de standaardaccount heeft er niets me te maken zei de laatste medewerker. de standaardaccount in instellingen is er om: als je de email app opstart en een nieuwe email wilt typen dan staat er de emailadres van de standaardaccount , die dus de email gaat sturen.

Het is bij het toevoegen van een account dat je moet oppassen : als de optie contacten aanwezig is, dan beter uitschakelen, anders synchroniseren je privé telefooncontacten ook naar je werkemail. niet leuk héé.

De laatste medewerker raadde ook af om twee accounts te gebruiken die beide contacten kunnen synchroniseren, het kan dan mislopen. wat denken jullie ervan?

en als ik zeg contacten dan heb ik het enkel over mijn privé nummers van mijn vrienden, famillie, klanten, ... . Dus geen emailadressen.

dat over emailadressen begrijp ik nog niet. Moet ik dan ook contacten activeren als ik bv een hotmail account aanmaak,( gaat dat wel, want zie die optie niet, misschien heb ik dat tijdens het aanmaken gedeactiveerd... )

Heeft dat nut? om emailadressen te bewaren ? als ik een email stuur naar iemand, dan komt het emailadres automatisch erop, meer moet ik niet hebben.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Reservekopie terugzetten op nieuwe iPhone Scallie iTunes 10 26-02-12 07:58
Windows: Iphone op 4.1 kan geen reservekopie terugzetten van 4.2.1 mathijs_ iTunes 3 08-02-11 12:07
Na terugzetten reservekopie geen 3g meer twaalfuur iPhone algemeen 0 02-12-10 16:38
kan geen reservekopie meer maken of terugzetten pieterwillems iPhone algemeen 2 13-11-10 20:46
iPhone: Reservekopie 3GS terugzetten op nieuwe iphone 4 met 4.0.1 dbibouh Jailbreak 3 25-08-10 10:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:48.