//

Iphone 5s enorm traag

Iphone 5s enorm traag discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn iphone 5s is de laatste tijd (1-2 maanden) enorm traag. Geen idee wanneer of na wat het is gekomen maar vervelend is het wel. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-07-14, 20:03
fhogeweg fhogeweg is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 5
Standaard Iphone 5s enorm traag

Mijn iphone 5s is de laatste tijd (1-2 maanden) enorm traag. Geen idee wanneer of na wat het is gekomen maar vervelend is het wel. Ik had gehoopt dat het in de firmware zou zitten dus heb de laatste update afgewacht, maar helaas geen verandering.

Het is zo dat de telefoon soms gewoon normaal en met de normale snelheid werkt. Maar erg vaak druk je op een app, en het maakt dan niet uit welke, dan duurt het heel lang voor deze opent en gereed is voor gebruik.

Bijvoorbeeld als je op safari drukt of instellingen dan opent hij direct maar de achteronder blijft 10 - 30 seconden wit en ineens doet hij het weer.

Heb nog ruim 2 GB geheugen vrij dus dat lijkt me ook niet het probleem!?

Iemand een idee? Alvast bedankt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-07-14, 20:05
Otje82 Otje82 is offline
• iOS 10.0.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 590
Standaard

Misschien een keer een harde reset?
  #3  
Oud 07-07-14, 20:47
darknidja darknidja is offline
• iOS 7.0.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 36
Standaard

Of herstellen in itunes.
(Wel een backup van tevoren maken!)
  #4  
Oud 07-07-14, 21:12
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Herstellen is misschien niet nodig. Verwijder eens alle apps uit multitask (dubbelklik de thuisknop en veeg alles omhoog). Voer daarna een harde reset uit.
__________________
Daniel
  #5  
Oud 07-07-14, 21:25
fhogeweg fhogeweg is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 5
Standaard

Bedankt voor alle reacties tot nu toe. Maar alle apps verwijderen en meerdere malen harde reset of gewoon uit en weer aan heeft helaas geen succes gehad.

Hoe kan ik hem terug zetten? Maak eigenlijk bijna nooit een back up omdat mijn iCloud dat niet aan kan qua GB's.
  #6  
Oud 07-07-14, 21:37
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Het is beter om wel een back-up te maken. Doe dit voor nu eventjes en herstel hem dan naar de fabrieksinstellingen. Maak een back-up via Instellingen > iCloud > Reservekopie > Maak nu reservekopie. Ik raad je aan om in dat scherm ook de bovenste schakelaar groen te maken.

Als dat proces voltooid is, moet je je iPhone naar de fabrieksinstellingen herstellen. Doe dit bij Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Wis alle inhoud en instellingen. Wacht tot dit voltooid is en volg de aangegeven stappen.
  #7  
Oud 07-07-14, 21:43
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fhogeweg Bekijk bericht
Maak eigenlijk bijna nooit een back up omdat mijn iCloud dat niet aan kan qua GB's.
Als jouw PC het wel aan kan qua GB's dan maak een Backup met iTunes.
  #8  
Oud 07-07-14, 23:09
fhogeweg fhogeweg is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 5
Standaard

Ik zal morgen het bovenstaand eens proberen.
Probleem met de back up is dat sinds we 2 iPads en 2 iPhones hebben we de laptop zelden tot niet meer gebruiken.
Alvast bedankt voor de hulp en ik hou jullie op de hoogte.
Mocht er iemand anders weten wat het probleem kan zijn hoor ik t graag.
  #9  
Oud 08-07-14, 16:32
Chasinroy Chasinroy is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2014
Berichten: 1
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem, hij is van de een op andere dag echt mega traag af en toe. Dit valt ook erg op als ik instellingen wilt openen, lijkt net of hij ineens vast hangt. Ook alle apps afgesloten (doe ik sowieso elke dag) en harde reset ook al gedaan. Wat me ook opvalt is dat de batterij erg snel leeg gaat, wat eerst ook niet was. Had laatst nog 30%, ging ik voetballen, kom ik 1,5 uur later terug, had ik nog maar 3%. Terwijl hij gewoon in mijn tas zat.
  #10  
Oud 08-07-14, 20:11
fhogeweg fhogeweg is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 5
Standaard

Yes, bij mij precies het zelfde.

Ben nu bezig met het bovenstaande om een reservekopie te maken en dan meteen alles terug naar fabrieksinstellingen.

Ik hou iedereen op de hoogte.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 juli 2014 om 20:35 ----------

net alle instellingen gewist en terug gezet naar fabrieksinstellingen, maar helaas geen enkel verschil... alleen een ontregelde iPhone
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone maakt enorm slechte internetverbinding? jessemesse iPhone algemeen 4 18-11-13 17:19
[iPhone 5] DNS-voorziening verbruikt enorm veel internet Raoul89 iPhone algemeen 11 16-10-13 17:23
Synchroniseren van iPhone 3GS duurt enorm lang thirs. iPhone algemeen 5 02-08-10 19:19
Windows: Itunes en Iphone synchronisatie enorm traag ruwepit iTunes 5 27-03-10 19:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:29.