//

iPhone kopen

iPhone kopen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik wil een iPhone 6 gaan kopen en daar hoort natuurlijk een abonnement bij. Ik vroeg me af of het goedkoper is om een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07-08-14, 20:31
ikGaEeniPhoneKopen ikGaEeniPhoneKopen is offline
• iOS 8.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2014
Berichten: 10
Standaard iPhone kopen

Hoi,
Ik wil een iPhone 6 gaan kopen en daar hoort natuurlijk een abonnement bij. Ik vroeg me af of het goedkoper is om een los abonnement te nemen en een iPhone zonder abonnement te nemen of dat ik beter een abonnement en de iPhone kan nemen. Ik schat dat ik de iPhone 6 zo'n 1-2 jaar hou en daarna upgrade tot de nieuwe.*
Ik vraag me ook af hoeveel data ik nodig heb in mijn abonnement. Ik gebruik veel Tweetbot (twitter), Safari en Vi. Veder kijk ik niet veel (YouTube) filmpjes en heb ik ook geen spotify. Mijn datagebruik is dus volgens mij niet zo groot.*
Als provider wil ik in ieder geval niet T-Mobile omdat ik daar slechte ervaringen mee heb.*
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-08-14, 22:00
RoanNeervoort RoanNeervoort is offline
• iOS 9.3.3
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Locatie: Doetinchem
Berichten: 139
Standaard

Tja keuzes genoeg; zelf zou ik voor een sim-only gaan van bijv Simyo (heb ik ook) en dan de iPhone los kopen.

Ik betaal € 16,- per maand en krijg daar 300min/sms voor en 1GB data (waar ik zat aan heb omdat ik eigenlijk overal op Wi-Fi zit).

Kies je voor Simyo dan heb ik wel een link voor je om €10,- korting te krijgen op je eerste factuur
  #3  
Oud 07-08-14, 22:21
ikGaEeniPhoneKopen ikGaEeniPhoneKopen is offline
• iOS 8.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2014
Berichten: 10
Standaard

Simyo is inderdaad de provider die ik wou nemen. Een iPhone 6 van 32 GB zou bij release toch zo ongeveer €700 zijn?

1 GB data lijkt me wel goed maar op mijn school hebben we geen Wi-Fi en daar zit ik natuurlijk de meeste tijd

Is het misschien slimmer om voor meer dan 1 GB data te gaan?


Bedankt voor je hulp!
  #4  
Oud 07-08-14, 22:24
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikGaEeniPhoneKopen Bekijk bericht
Een iPhone 6 van 32 GB zou bij release toch zo ongeveer €700 zijn?
Mijn iPhone 5 32GB kostte bij de introductie in de Apple Store in Amsterdam EUR 772,- en er gaan geruchten dat de iPhone 6 (honderd euro?) duurder wordt, dus mogelijk ben je te optimistisch.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #5  
Oud 07-08-14, 22:29
ikGaEeniPhoneKopen ikGaEeniPhoneKopen is offline
• iOS 8.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2014
Berichten: 10
Standaard

Pfoe, wat een prijzen. Ik moet maar eens flink gaan werken haha.

Welke provider heb jij?
  #6  
Oud 07-08-14, 23:45
RoanNeervoort RoanNeervoort is offline
• iOS 9.3.3
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Locatie: Doetinchem
Berichten: 139
Standaard

Simyo heeft KPN netwerk, tevens biedt Simyo de 4G optie. Je kunt altijd meer data nemen (voor €12,50 heb je 1500mb). Afhankelijk hoeveel minuten/sms je nodig hebt zou je terug kunnen naar 200min/sms á €5,- en dan betaal je €17,50 per maand (200min/sms met 1500mb data).

Totaal aan kosten zit je op:
€224,99 voor 1 jaar (12 x 17,50 + 14,99 afsluitkosten)
€434,99 voor 2 jaar (24 x 17,50 + 14,99 afsluitkosten)

Daar kun je nog €10,- op winnen door je abbo af te sluiten via een 'vriendendeal'.

Totaal met iPhone (á €872 -> gerucht) kom je op:
€1096,99 voor 1 jaar
€1306,99 voor 2 jaar

Geen idee hoeveel deze zou kunnen kosten in combi met een abbo á 2 jaar, dit zou je tzt uit kunnen rekenen

Keus is aan jou!

EDIT: de 4G optie kost €5,- per maand. Dus tel €60,- op bij de 1 jarige en €120,- bij de 2 jarige bij. Alhoewel dit denk ik niet noodzakelijk is voor jou als je geen/niet veel YouTube oid kijkt of muziek streamt. Deze optie kun je binnen Simyo maandelijks uit of aan zetten, advies is om de eerste maand zonder 4G te doen, gaat dit te langzaam kun je altijd de keus maken om 4G aan te zetten.
  #7  
Oud 08-08-14, 01:03
ikGaEeniPhoneKopen ikGaEeniPhoneKopen is offline
• iOS 8.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2014
Berichten: 10
Standaard

En het switchen van 'profiel' (meer data, 4g aan, minder bellen/sms) is gratis aan te passen?

Ik denk dat ik toch naar simyo ga. Zij lijken de beste snelheden en de beste prijzen te hebben.
  #8  
Oud 08-08-14, 09:26
RoanNeervoort RoanNeervoort is offline
• iOS 9.3.3
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Locatie: Doetinchem
Berichten: 139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikGaEeniPhoneKopen Bekijk bericht
En het switchen van 'profiel' (meer data, 4g aan, minder bellen/sms) is gratis aan te passen?

Ik denk dat ik toch naar simyo ga. Zij lijken de beste snelheden en de beste prijzen te hebben.
Dit is inderdaad maandelijks zonder extra kosten aan te passen (je betaalt natuurlijk wel meer/minder per maand afhankelijk van de aanpassing).

Kijk rustig rond maar ik ben zeer tevreden over Simyo

Weet niet of dit mag; voor de korting van € 10,- klik op deze link https://www.simyo.nl/vriendendeal/4f1zxu

Laatst gewijzigd door RoanNeervoort; 08-08-14 om 10:20.
  #9  
Oud 08-08-14, 18:18
ikGaEeniPhoneKopen ikGaEeniPhoneKopen is offline
• iOS 8.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2014
Berichten: 10
Standaard

Oké bedankt! Is het trouwens goedkoper om een losse iPhone in de VS te kopen (met de lagere dollarkoers natuurlijk) en dan mee te nemen naar Nederland. Ik zou namelijk best makkelijk kunnen komen aan een iPhone in de VS.
  #10  
Oud 08-08-14, 18:24
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikGaEeniPhoneKopen Bekijk bericht
Ik zou namelijk best makkelijk kunnen komen aan een iPhone in de VS.
Ja, dat zal wel. Wacht eerst eens af wat de specificaties zijn van het EU en USA model. En of het USA model wel SIM-lockvrij te kopen is. Op die vragen kan nu niemand antwoorden.
  #11  
Oud 08-08-14, 18:29
RoanNeervoort RoanNeervoort is offline
• iOS 9.3.3
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Locatie: Doetinchem
Berichten: 139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikGaEeniPhoneKopen Bekijk bericht
Oké bedankt! Is het trouwens goedkoper om een losse iPhone in de VS te kopen (met de lagere dollarkoers natuurlijk) en dan mee te nemen naar Nederland. Ik zou namelijk best makkelijk kunnen komen aan een iPhone in de VS.
Kan wel heel erg veel schelen.
Voorbeeld: omgerekend zou je voor de iPhone 5 64GB maar € 670,06 betalen. Dit is op basis van een prijs van $ 899,-. Deze zou in Nederland € 899,- kosten.

Dus voor de iPhone 5 15GB (á $ 699) zou dit € 520,95 zijn. Normaal zou deze in Nederland € 699,- kosten.

Bron voor omrekenen: XE.com - De universele koerswisselaar ®


Zorg wel dat je het goeie model hebt!!! Anders kun je er geen fluit mee hier in Nederland
  #12  
Oud 08-08-14, 18:32
ikGaEeniPhoneKopen ikGaEeniPhoneKopen is offline
• iOS 8.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2014
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoanNeervoort Bekijk bericht
Kan wel heel erg veel schelen.
Voorbeeld: omgerekend zou je voor de iPhone 5 64GB maar € 670,06 betalen. Dit is op basis van een prijs van $ 899,-. Deze zou in Nederland € 899,- kosten.

Dus voor de iPhone 5 15GB (á $ 699) zou dit € 520,95 zijn. Normaal zou deze in Nederland € 699,- kosten.

Bron voor omrekenen: XE.com - De universele koerswisselaar ®


Zorg wel dat je het goeie model hebt!!! Anders kun je er geen fluit mee hier in Nederland

Hoe kan ik erachter komen dat ik het goede model heb?
  #13  
Oud 08-08-14, 18:33
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikGaEeniPhoneKopen Bekijk bericht
Hoe kan ik erachter komen dat ik het goede model heb?
Nogmaals! Wacht tot de specificaties bekend zijn.
  #14  
Oud 08-08-14, 19:46
RoanNeervoort RoanNeervoort is offline
• iOS 9.3.3
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Locatie: Doetinchem
Berichten: 139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Nogmaals! Wacht tot de specificaties bekend zijn.
Sluit me aan bij Timosha, dat weet nog niemand op dit moment (op Apple na). Wacht op de specs
  #15  
Oud 08-08-14, 20:02
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoanNeervoort Bekijk bericht
Dus voor de iPhone 5 15GB (á $ 699) zou dit € 520,95 zijn. Normaal zou deze in Nederland € 699,- kosten.
Dan vergeet je wel nog de douanerechten en omzetbelasting er bij te rekenen...

Moet ik belastingen bij invoer betalen? Zo ja, hoe bereken ik dat?
  #16  
Oud 09-08-14, 05:09
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Dat de iPhone alweer € 100 duurder zou worden, maar zonder excuses als BTW-verhoging om dan omhoog af te ronden lijkt me sterk. Tenzij ze van de iPhone een baksteen-sized tabletmobiel apparaat maken en uit schaamte meer geld eisen. Maar dan zou ik 'm al niet meer willen kopen natuurlijk.

Geruchten dat iPhones duurder worden zijn een jaarlijks fenomeen, waarvan het leeuwendeel qua geloofwaardigheid dicht in de buurt heeft gebleken te zitten van de geruchten dat het nieuwe hoofdkwartier van Apple een UFO of ruimteschip is en kan opstijgen. Ik zou gewoon van de huidige € 800 uitgaan tot de onthulling bij de keynote. (Tip: de onthulling moet nog plaatsvinden.)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Dan vergeet je wel nog de douanerechten en omzetbelasting er bij te rekenen…

dure linkjes
Ja, maar enkel als je geen stiekemerd bent.
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #17  
Oud 09-08-14, 12:41
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

De Mrs. en ik kopen onze iPhones altijd. Het rekensommetje voor huren met abo is wel iets gunstiger, maar omdat wij elk jaar toch de nieuwste willen, blijven de 'oude' een goede restwaarde houden. Bovendien zijn we dan vrij om te doen met de toestellen wat we willen.
Provider KPN heeft van die ondoorzichtige groepsdeals voor 5 sim-only kaarten met familiekorting, gratis onderling sms-en in het zonnestelsel en een bonus voor schoenmaat 44.
Na de hypotheek zijn onze maandelijkse mediakosten de tweede kostenpost geworden. We zijn al lang gestopt met pogen het te begrijpen; we betalen gewoon braaf.
  #18  
Oud 09-08-14, 15:39
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Op jullie iPhone is te zien wat volgens het apparaat hoeveel data gebruikt: per app of systeemproces is dit terug te lezen:
Instellingen > Mobiel netwerk > Scroll omlaag.
  #19  
Oud 09-08-14, 22:39
RoanNeervoort RoanNeervoort is offline
• iOS 9.3.3
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Locatie: Doetinchem
Berichten: 139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Dan vergeet je wel nog de douanerechten en omzetbelasting er bij te rekenen...

Moet ik belastingen bij invoer betalen? Zo ja, hoe bereken ik dat?
Vergeet? Bewust niet over gehad. Je kunt de iPhone ook gewoon in je broekzak hebben? Hoesje erom heen, niemand die het ziet. Lader + kabeltje hier kopen (je bespaart toch zat) en doosje in de USA laten (of je moet deze willen sparen, dan doe je hem in de koffer).

Zo zou ik het doen
  #20  
Oud 10-08-14, 09:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoanNeervoort Bekijk bericht
Vergeet? Bewust niet over gehad. Je kunt de iPhone ook gewoon in je broekzak hebben? Hoesje erom heen, niemand die het ziet.
Niemand die het ziet? Smokkelen en belastingontduiking dus. Ken je nog dingen die men kan doen "als niemand het ziet"?

Als de TS die iPhone gaat smokkelen kunnen er wel probleempjes optreden als het toestel ooit moet opgestuurd naar de USA voor garantie. Op een iPhone die buiten de EU gekocht is geeft Apple in de EU geen garantie. Als de iPhone niet geïmporteerd is in de EU is het soms moeilijk om die tijdelijk te exporteren voor een herstelling.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 5 kopen? Floep iPhone algemeen 3 14-09-13 18:48
iphone in vs kopen rensvanderhelden iPhone algemeen 1 28-04-13 21:57
Wat moet ik kopen en niet kopen matthijsg Koopinformatie Nederland 0 17-09-11 12:05
Iphone kopen jeffrey187 Orange 4 13-06-11 23:42
iPhone 2 'kopen' of 'niet kopen' ? gemmelos Koopinformatie Nederland 15 13-05-08 17:07

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:56.