//

iphone 5 met versie 7.1.2 geen mobiel internet meer

iphone 5 met versie 7.1.2 geen mobiel internet meer discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo , heb en telefoonabonnement met mobiel internet erbij ,heb op me telefoon wel 3g staan maar krijg steeds de melding "fout geen internet verbinding" ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21-08-14, 10:37
gesveld gesveld is offline
• iOS 8.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2014
Berichten: 10
Standaard iphone 5 met versie 7.1.2 geen mobiel internet meer

Hallo ,
heb en telefoonabonnement met mobiel internet erbij ,heb op me telefoon wel 3g staan maar krijg steeds de melding "fout geen internet verbinding"
heb een i-phone 5 met ios versie : 7.1.2.
heb onder aanbieder op automatische staan .
mobiel netwerk: mobiel data -aan
schakel 3G in - aan
dataroaming _ aan
onder mobiel data staat
APN :internet.tele2.nl de rest is leeg.

heb ook geprobeerd om de aanbieder handmatig te kiezen,
ik blijf de mededeling krijgen "fout geen internet verbinding "wie kan me helpen.

bij voorbaat dank
gertjan
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-08-14, 12:31
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Dataroaming is enkel voor buitenland
Had je eerder wel internet via je mobiele operator?


tele2 Mobile Client
  #3  
Oud 21-08-14, 12:41
gesveld gesveld is offline
• iOS 8.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2014
Berichten: 10
Standaard

ja heb altijd mobiel internet gehad ,volgens de beschrijving van me telefoonprovider moet dataroaming aanstaan.
de problemen zijn begonnen met de laatste 2 update's van me iphone ios.
  #4  
Oud 08-09-14, 13:42
Jcop Jcop is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 198
Standaard

Hier hetzelfde probleem eigenlijk.

Na de update van zowel een Iphone 5 als een Ipad 4 naar 7.1.2 is er geen mobiel datanetwerk meer beschikbaar.

Ik heb de simkaart van de 5 even in mijn 5s gestoken en dit werkte zonder problemen. Het mobiel internet is wel degelijk beschikbaar op die sim-kaart.

Iemand tips om dit op te lossen?

Alvast bedankt
James
  #5  
Oud 08-09-14, 14:36
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Heb je de mogelijkheid om met een andere sim te prooberen?

Probeer ook instellingen > algemeen > info
Het kan zijn dat je een pop-up krijgt voor een carrier update

Je krijgt deze ook al je de iphone met iTunes verbind
  #6  
Oud 08-09-14, 14:40
Jcop Jcop is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 198
Standaard

Heb het met een andere sim-kaart ook geprobeerd en geen reactie gehad.

Ondertussen even een harde reset uitgevoerd en dit lijkt voorlopig geholpen te hebben.

Nog even afzien en dan is IOS 8 beschikbaar! Toch een slechte update die 7.1.2..
  #7  
Oud 08-09-14, 14:42
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Het lijkt eerder een probleem te zijn bij je mobile provider aangezien er bij anderen geen problemen zijn
  #8  
Oud 08-09-14, 14:48
Jcop Jcop is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 198
Standaard

Nee, ligt niet aan de mobiele provider.

Hebben allemaal Proximus en bij mij, die nog op 7.1.1 zit was er geen probleem, bij de iPad en de iPhone 5 die op 7.1.2. zitten was er wel een probleem.

Het is trouwens een uitgebreider probleem waar nog meer mensen last mee hadden na de update.
Het merendeel zou Wi-Fi problemen hebben gekregen en de andere zitten met data-problemen.

Bij T-mobile Nederland loopt er ook een thread over dit probleem.
  #9  
Oud 08-09-14, 16:15
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Zorg wel dat je geen gekipte sim gebruikt want daar heb ik in het verleden ook problemen met gehad.
  #10  
Oud 08-09-14, 16:17
Jcop Jcop is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 198
Standaard

Neen, ook daar ligt het probleem niet. allemaal echte sim-kaarten die niet geknipt zijn.

Zoals eerder aangegeven is het probleem ontstaan na de update. Voor de update was er geen probleem.
  #11  
Oud 08-09-14, 16:24
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Waarom heb ik dan geen probleem. Ik ben ook bij Proximus en heb met de iphone 4 en 5s iOS 7.1.2

Herstel je toestel naar fabrieksinstellingen en probeer het zonder eerst je back-up terug te plaatsen.

Je kan je back-up eventueel later terug plaatsen

Vergeet niet eerst een back-up te maken met iTunes of icloud
  #12  
Oud 08-09-14, 16:26
Jcop Jcop is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 198
Standaard

Zoals eerder geschreven is het probleem ondertussen opgelost.

Dit zijn oplossingen die niet nodig zijn.
  #13  
Oud 05-04-15, 10:36
gesveld gesveld is offline
• iOS 8.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2014
Berichten: 10
Standaard

probleem bij mijn is er nog steeds nu met mijn nieuwe iphone 6 plus ,nog steeds geen mobiel internet .als ik de simkaart van mijn vrouw in me toestel stopt werkt het wel en mijn kaart in haar iphone 5 werkt het niet .

gr gertjan
  #14  
Oud 05-04-15, 10:38
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gesveld Bekijk bericht
probleem bij mijn is er nog steeds nu met mijn nieuwe iphone 6 plus ,nog steeds geen mobiel internet .als ik de simkaart van mijn vrouw in me toestel stopt werkt het wel en mijn kaart in haar iphone 5 werkt het niet .

gr gertjan
Zelfde provider ?
  #15  
Oud 05-04-15, 10:42
gesveld gesveld is offline
• iOS 8.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2014
Berichten: 10
Standaard

ja zelfde provider beide tele 2

wat me wel opvalt is dat links bovenin er bij mijn 5 rondjes staan daarna t-mobile NL en bij me vrouw 5 rondjes en tele2 NL
  #16  
Oud 05-04-15, 12:28
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gesveld Bekijk bericht
ja zelfde provider beide tele 2

wat me wel opvalt is dat links bovenin er bij mijn 5 rondjes staan daarna t-mobile NL en bij me vrouw 5 rondjes en tele2 NL
Het lijkt dan toch dat een nieuwe simkaart je probleem zou moeten oplossen

Je kan nog proberen om de sim op een jeans te schuren

Rara dan toch 2 verschillende providers ?

Laatst gewijzigd door Werner1963; 05-04-15 om 13:09.
  #17  
Oud 05-04-15, 13:01
eddiemen eddiemen is offline
• iOS 12.1.4
• 12.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: In een huis.
Berichten: 207
Standaard

Heb je dit ook al geprobeerd.

https://www.tele2.nl/klantenservice/...atig-instellen
  #18  
Oud 07-04-15, 09:24
gesveld gesveld is offline
• iOS 8.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2014
Berichten: 10
Standaard

ook met me simkaart over een jeans schuren levert geen resultaat op.
de iphone moest ook handmatig ingesteld worden.

niks werkt
  #19  
Oud 07-04-15, 09:32
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Maar je schreef dezelfde provider doch lees ik daarna t-mobile en Tele2 ?
  #20  
Oud 07-04-15, 09:37
gesveld gesveld is offline
• iOS 8.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2014
Berichten: 10
Standaard

ja we hebben allebei tele 2 als provider .
alleen het netwerk van me vrouw is tele2 en bij mijn t-mobile als aanbieder en die kan ik ook niet veranderen .
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen mobiel internet meer Maxime91 iPhone algemeen 2 18-10-12 18:55
iPhone 4: Met SAM geunlocked maar geen mobiel internet meer Manusteez Unlock 3 11-10-12 19:30
Geen mobiel internet meer op 4s Hector iPhone algemeen 2 26-12-11 13:06
geen mobiel internet meer na update 4.0 dettie Orange 2 25-06-10 22:51
Geen mobiel internet meer Pripz iPhone algemeen 3 06-02-10 11:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:19.