iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   agenda sharen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/15711-agenda-sharen.html)

Arnaud 08-07-08 21:38

agenda sharen
 
Hallo,

Weet iemand hoe je agenda kunt sharen, zodat je via de iphone de agenda notities kunt ontvangen via internet? er zit bij de t-mobile abbo, standaard een internet verbinding, nu ben ik veel onderweg, en als mijn secretaresse nu een notitie in mijn agenda maakt is het dan mogenlijk dat ik dat gewoon kan ontvangen via internet, dat ik niet eerst hoeft te synqe?

en is dat dan ook mogenlijk dat de agenda notitie naar 2 iphones gestuurd kan worden?

M.V.G

A.Bos

macfreaker 08-07-08 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arnaud (Bericht 136630)
Hallo,Weet iemand hoe je agenda kunt sharen, zodat je via de iphone de agenda notities kunt ontvangen via internet? er zit bij de t-mobile abbo, standaard een internet verbinding, nu ben ik veel onderweg, en als mijn secretaresse nu een notitie in mijn agenda maakt is het dan mogenlijk dat ik dat gewoon kan ontvangen via internet, dat ik niet eerst hoeft te synqe?
en is dat dan ook mogenlijk dat de agenda notitie naar 2 iphones gestuurd kan worden?

Ligt eraan wat je gebruikt, je kan google agenda dus repliceren met neusync werkt heel goed

Arnaud 08-07-08 21:43

kan het niet met outlook of entourage?

macfreaker 08-07-08 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arnaud (Bericht 136640)
kan het niet met outlook of entourage?

mmmm.. nee, maar je kan toch outlook met google calendar laten syncen en dan overzetten op je iphone. Is omslachtig (wwet ik) maar beter dan niets.

Arnaud 08-07-08 22:12

heb je eindelijk overal internet hehehe, en kan je geen eens je agenda sharen via internet.. :(

ArB 08-07-08 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arnaud (Bericht 136675)
heb je eindelijk overal internet hehehe, en kan je geen eens je agenda sharen via internet.. :(

vanaf 11 juli dus wel:
Apple - MobileMe

Arnaud 08-07-08 22:27

WOW thnx dit is wat ik zocht

Arnaud 08-07-08 22:42

erg grappig, maar heb je ook software dat je zelf op een server kan draaien

ArB 08-07-08 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arnaud (Bericht 136698)
erg grappig, maar heb je ook software dat je zelf op een server kan draaien

Jahoor het heet exchange en je moet het officieel kopen bij microsoft.
Kost 950 euri voor de server + 5 users
daarna kost het ongeveer 500 euri per 5 users


Wat je ook kunt doen is een openexchange oplossing nemen of een hosted exchange oplossing. Is vaak veel goedkoper per mailbox.

Arnaud 09-07-08 19:45

ik heb hier nog een oud pctje staan kan ik die ook daarvoor gebruiken? zo ja wat heb ik er voor nodig?

macfreaker 09-07-08 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arnaud (Bericht 137119)
ik heb hier nog een oud pctje staan kan ik die ook daarvoor gebruiken? zo ja wat heb ik er voor nodig?

Voor osx internet, adresboek en mail programma en een abbo op mobile.me . :D

Arnaud 09-07-08 19:51

haha, ik bedoel kan ik niet zelf een exchange servertje starten ?, internet is snel genoeg

macfreaker 09-07-08 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arnaud (Bericht 137122)
haha, ik bedoel kan ik niet zelf een exchange servertje starten ?, internet is snel genoeg

Wie spreekt hier van een exchange server. Heb je niet nodig voor mobile.me .
Kijk nog eens op deze link en dan vooral naar het filmpje.
Apple - .Mac

Arnaud 09-07-08 19:56

ja als je fam abbo neemt, ben je ongeveer 10 euro p/m kwijt, maar kan ik ook mijn eigen e-mails gebruiken daarvoor:)

naam@mijnbedrijf.nl bijv.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:56.