//

Welke iPhone 6 zou jij kiezen?

Welke iPhone 6 zou jij kiezen? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) De grote vraag aangezien apple met 2 toestellen komt. Welke iPhone 6 zou jij kiezen? De grote, kleine of allebei en waarom en niet te ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Bekijk resultaten enquête: Welke iPhone 6 zou jij kiezen?

iPhone 6 16GB Spacegrijs 5 16,67%
iPhone 6 16GB Wit 0 0%
iPhone 6 16GB Goud 0 0%
iPhone 6 64GB Spacegrijs 11 36,67%
iPhone 6 64GB Wit 3 10,00%
iPhone 6 64GB Goud 0 0%
iPhone 6 128GB Spacegrijs 1 3,33%
iPhone 6 128GB Wit 0 0%
iPhone 6 128GB Goud 0 0%
iPhone 6 Plus 16GB Spacegrijs 0 0%
iPhone 6 Plus 16GB Wit 0 0%
iPhone 6 Plus 16GB Goud 0 0%
iPhone 6 Plus 64GB Spacegrijs 3 10,00%
iPhone 6 Plus 64GB Wit 1 3,33%
iPhone 6 Plus 64GB Goud 1 3,33%
iPhone 6 Plus 128GB Spacegrijs 4 13,33%
iPhone 6 Plus 128GB Wit 0 0%
iPhone 6 Plus 128GB Goud 1 3,33%
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18-09-14, 01:14
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard Welke iPhone 6 zou jij kiezen?

De grote vraag aangezien apple met 2 toestellen komt.
Welke iPhone 6 zou jij kiezen?
De grote, kleine of allebei en waarom
en niet te vergeten uiteraard kleur & geheugen
__________________
iPhone 3 R.I.P., iPhone 4,iPad 4, iPhone 5, iPhone 5S, iPhone 6S, iPhone6S Plus, iPhone 7 Plus, iPhone 11 Pro
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-09-14, 01:35
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

De kleine. Ik vind 3,5" scherm eigenlijk nog steeds het meest prettige formaat
#geefnietop

Ik denk wel 32GB. Met m'n iPhone 4S zit ik vaak al met tekort aan ruimte. En de foto's en filmpjes worden denk ik alleen maar groter met de steeds beter wordende camera's.
  #3  
Oud 18-09-14, 23:48
Harvey878 Harvey878 is offline
• iOS 7.1.2
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 9
Standaard

Zwart de kleine 16 GB.
Die grote is wel heel groot.
Iphone hoort zwart te zijn.
Zet er geen muziek op dus 16 GB is voldoende.
En nog een belangrijke reden voor mij is de prijs.
  #4  
Oud 21-09-14, 23:19
El Morro El Morro is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 29
Standaard

Iphone 6 space grey 64gb, 16gb is te weinig als je foto's muziek en wat videotjes op je tel wilt... de 6+ is te groot ga je spijt van krijgen als je van de iphone 4/5 afkomt
  #5  
Oud 23-09-14, 14:01
martwout martwout is offline
• iOS 13.2.3
• 12.4.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Culemborg
Berichten: 61
Standaard Re:

Ik weet het nog niet. Ik lees al verhalen over dat de 6 sneller is dan de plus. Ik wil ze vooral eerst eens in het echt zien om het te beoordelen. Mijn gevoel neigt naar de 6 mede vanwege het formaat zeker als je tijdens de vakantie toch op de Ipad air werkt. Dan is een groter scherm van een telefoon overdreven.

Edit: Als ik de foto's van de bespreking van de 6 plus van deze website zie dan neig ik nog meer dan de 6. Even een vraagje. Op de website stond een tijdje geleden een printbestand die de afmetingen t.o.v. de 5s realtime liet zien. Weet iemand de link? Misschien zou de link in het dossier kunnen worden toegevoegd. Ik wil namelijk de 4s erop leggen om te meten.

Laatst gewijzigd door martwout; 23-09-14 om 14:14.
  #6  
Oud 23-09-14, 14:44
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
De kleine. Ik vind 3,5" scherm eigenlijk nog steeds het meest prettige formaat
#geefnietop

Ik denk wel 32GB. Met m'n iPhone 4S zit ik vaak al met tekort aan ruimte. En de foto's en filmpjes worden denk ik alleen maar groter met de steeds beter wordende camera's.
Er is enkel 16 gb en 64 en 128 GB

De 32 hebben ze eruit gelaten maar weet niet waarom...

On topic... Geef maar de 6 64GB zwart.... Ik vond de 5 al groot, en dacht dat 4,7" echt veel te groot ging zijn maar valt nog mee als ik de prints van iculture bekijk. 5,5" is veel te groot.
  #7  
Oud 23-09-14, 16:03
Lowdown Lowdown is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 21
Standaard

Ik heb ze allebei vastgehouden en vind de 6 Plus niet overdreven lomp aan doen. Meer batterij, betere camera, hogere resolutie. Ik heb voor mezelf bedacht: waar gebruik ik dat ding nou het meeste voor? Niet bellen. En voor de andere doeleinden is een groter scherm wel heel fijn. Groter formaat heeft één nadeel. In een strakke spijkerboek past hij niet. Maar in de praktijk leg ik mijn 5 nu ook op tafel als ik ga zitten. Ik ga dus voor de Plus en hoop dat ik geen spijt krijg. En anders valt er vast wel iets te ruilen.
  #8  
Oud 23-09-14, 16:38
ipeertje ipeertje is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martwout Bekijk bericht
Ik weet het nog niet. Ik lees al verhalen over dat de 6 sneller is dan de plus. Ik wil ze vooral eerst eens in het echt zien om het te beoordelen. Mijn gevoel neigt naar de 6 mede vanwege het formaat zeker als je tijdens de vakantie toch op de Ipad air werkt. Dan is een groter scherm van een telefoon overdreven.

Edit: Als ik de foto's van de bespreking van de 6 plus van deze website zie dan neig ik nog meer dan de 6. Even een vraagje. Op de website stond een tijdje geleden een printbestand die de afmetingen t.o.v. de 5s realtime liet zien. Weet iemand de link? Misschien zou de link in het dossier kunnen worden toegevoegd. Ik wil namelijk de 4s erop leggen om te meten.
De gewone 6 is scoort IETS hoger bij benchmark tests. Dit komt denk ik omdat het scherm groter is van de 6+.
Dat verschil in snelheid kun jij als mens niet waarnemen. Ookal leg je beide telefoons naast elkaar neer, jij zal geen verschil opmerken.
  #9  
Oud 23-09-14, 16:45
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lowdown Bekijk bericht
Ik heb ze allebei vastgehouden en vind de 6 Plus niet overdreven lomp aan doen. Meer batterij, betere camera, hogere resolutie. Ik heb voor mezelf bedacht: waar gebruik ik dat ding nou het meeste voor? Niet bellen. En voor de andere doeleinden is een groter scherm wel heel fijn. Groter formaat heeft één nadeel. In een strakke spijkerboek past hij niet. Maar in de praktijk leg ik mijn 5 nu ook op tafel als ik ga zitten. Ik ga dus voor de Plus en hoop dat ik geen spijt krijg. En anders valt er vast wel iets te ruilen.
Juist, vergeten... Hoe past ie in de broekzak... Nog een reden voor mij voor de 6! Thx
  #10  
Oud 23-09-14, 17:06
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ipeertje Bekijk bericht
Dat verschil in snelheid kun jij als mens niet waarnemen. Ookal leg je beide telefoons naast elkaar neer, jij zal geen verschil opmerken.
Ik kan dat verschil als mens waarnemen. En als jij een normale mens bent kan je dat ook.

Doe het volgende:
1) Neem jouw iPhone 6 en iPhone 6 Plus;
2) Start de app Star Walk 2;
3) Houdt beide iPhones onder een hoek van 45 graden naar het noorden. Één iPhone in de rechterhand en de andere in de linkerhand;
4) Houdt de iPhones onder een hoek van 45 graden en draai langzaam van noord naar zuid en dan van zuid terug naar noord;

Ben heel benieuwd naar jouw persoonlijke bevindingen.

EDIT:
Kalibreer eerst het kompas op beide toestellen.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 23-09-14 om 18:12. Reden: dt fout
  #11  
Oud 23-09-14, 18:05
ipeertje ipeertje is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 270
Standaard

Ik ga de gewone iPhone 6 kopen met 64gb in de kleur silver. Ik had eerst altijd 16gb iPhones, maar 16gb is gewoon niet meer genoeg tegenwoordig.
  #12  
Oud 23-09-14, 18:14
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Ik heb een enquête toegevoegd aan het topic. Ziet er een beetje lang met al die verschillende configuraties, maar het lijkt me wel leuk om te weten waarom iemand een bepaald kleur kiest

Ik ga overigens zelf voor de iPhone 6 64GB Spacegrijs. De 6 Plus vind ik te groot. Ik ga voor de meest 'neutrale' kleur, spacegrijs. Ik vermoed dat dat over het algemeen ook het meest gekozen wordt. 16GB wordt echt te klein, dat heb ik nu maar ik kan bijna geen filmpjes/foto's op m'n iPhone bewaren. Met de apps die steeds groter worden begrijp ik ook niet waarom Apple niet voor een standaard 32GB heeft gekozen
  #13  
Oud 23-09-14, 18:18
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Ik ga voor de Plus 128GB in Space Grey. Heb een paar maanden een HTC One M8 en een Note 2/3 kunnen gebruiken. Een groot scherm is niet slecht als je een filmpje kijkt of een boek leest op je toestel. Ik ga gelijk voor het topmodel, want 16GB gaat zo vol. Uiteraard kon ik ook voor de normale 6 kiezen, maar voor 100 extra betere accuduur, OIS & FullHD heb ik er wel voor over!
  #14  
Oud 23-09-14, 18:29
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik heb nu de 64GB iPhone 6 wit maar ik ga mss toch terug naar een 5,5 gaan, dus naar de plus.
  #15  
Oud 23-09-14, 18:48
JEROENDB JEROENDB is offline
• iOS 8.0.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 94
Standaard

Leuk idee deze enquete!

Eerst dacht ik de gewone Iphone 6 te kopen, had al een (duurder) screenprotector besteld. Maar begin toch al serieus te twijfelen voor de plus. Ik heb dit order in wacht gezet.

Ik heb twee verschillende modellen uitgeprint en karton achter gekleefd.

De voorwaarden waren zeker : hij moet in mijn jeansbroek en sportbroek passen. Die voorwaarden voldoen bij mij. Vermits ik de 50 ben gepasseerd zijn mijn ogen niet meer van de beste. En ik heb nooit een leesbril bij. Op de fitness lees ik 1/3 van de tijd tussendoor de oefeningen. En dan de rest van de tijd, cardio kijk ik TV of films. Dus zo'n groot scherm gaat volgens mij goed van pas komen.

Bij vrouwen zijn de jeanszakken kleiner : mijn vrouw en dochter klagen daarover, maar zij hebben een handtas.

Misschien een stomme opmerking, ik vraag me af hoe dit komt. Ik en mijn vrouw hebben dezelfde maat van Jeans ongeveer. Ik kan in haar jeansbroek en zij in die van mij. Waarom kunnen ze die zakken niet zo groot maken als van de mannen. Mijn vrouw klaagt nu al met een 4s dat ze er niet fatsoenlijk in krijgtt? En ze kan toch ook niet als ze op haar werk rondloopt of hier thuis altijd haar handtas meenemen?

Maar moet eerlijk bekennen dat ik verschoot toen ik iemand zag bellen met een GSM met gelijkaardige grootte. Maar ik troost me met de gedachte, als ze mij bellen op de fitness heb ik mijn oortjes in.

Binnen enkele maanden zullen meer en meer mensen een groter GSM hebben en zal het niet meer zo ongewoon aanvoelen.

Ik las ergens, mss op dit forum, ook iemand die twijfelde, die zei : als ik de iphone 6 neem heb ik wellicht spijt dat ik plus niet genomen heb en als ik de plus heb heb ik mss spijt dat ik de 6 niet zou genomen hebben.

Voor de twijfelaars zouden ze een Iphone 6 Mid kunnen lanceren

Maar op dit ogenblik (90% zeker) ga ik voor de Iphone 6 plus spacegrey, blijft mijn favoriete kleur, 128 gb, want met 64 GB kom ik maar juist toe.

Normaal vind ik hier thuis elk jaar een slachtoffer om mijn iphone over te nemen. Met de plus vrees ik hiervoor. Mijn zoon, dochter en vrouw willen zo geen grote iphone...

Laatst gewijzigd door JEROENDB; 23-09-14 om 20:58.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Welke apps zou jij graag op de iPhone zien? Robbor Jailbreak apps en thema's 1003 18-02-14 01:17
Waarom jij je iPhone 5 zou moeten bewaren.. asvpxcortez iPhone algemeen 13 23-10-13 11:54
Als je je iphone zou inruilen voor welke zou je het dan doen? YvesT Chat en geruchten 92 09-01-12 19:38
Wat zou t toch fijn zijn zelf te kiezen voor roterend display Gabrie Archief 1 28-10-09 10:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:39.