//

iPhone heropstarten met touch id aan geeft probleem

iPhone heropstarten met touch id aan geeft probleem discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik heb sinds vandaag terug een iphone. Ik heb de iphone 5 en 5S overgeslagen (dus geen ervaring met touch id). Nu als ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-09-14, 22:58
click66 click66 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 50
Question iPhone heropstarten met touch id aan geeft probleem

Hoi,
Ik heb sinds vandaag terug een iphone. Ik heb de iphone 5 en 5S overgeslagen (dus geen ervaring met touch id). Nu als ik het touchid uitzet dan kan ik mijn iphone gewoon opstarten.

Als het wel opstaat dan start hij op en toont hij uiteindelijk mijn achtergrond. Alleen de achtergrond wordt getoond en de statusbalk vanboven. Maar niets van slide to unlock of dergelijke. Mijn iphone reageert dan ook op niets. Om dit te omzeilen moet ik de homebutton even inhouden en dan komt het scherm waarop staat slide to unlock en als ik dat doe dan moet ik mijn pin ingeven of men vinger erop leggen en werkt alles weer zoals altijd.

Is dit normaal? Ik heb nu een iphone 6 en deze is herstelt van een backup van een jaar geleden van mijn iphone 4s met ios 7.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-09-14, 08:32
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Normaal is dat je, met Touch ID ingeschakeld, je Home button indrukt, je vinger er even op laat en dat de iPhone dan direct doorstart. Dat gaat heel snel.
Dit gaat uiteraard alleen op als de vinger waarmee je de Home button indrukt al is toegevoegd aan de vingerafdrukken.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #3  
Oud 27-09-14, 15:53
click66 click66 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 50
Standaard

Ja zo doet hij het ook eenmaal als hij is opgestart. Maar als de de phone echt heropstart dan blijft gewoon de achtergrond zichtbaar en moet je even de power button induwen om dan het scherm te zien verschijnen dat je, je pincode moet ingeven..
  #4  
Oud 27-09-14, 20:42
iSpy iSpy is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 294
Standaard

Als je de iPhone opstart, dus uit en dan weer aan, dan moet je zowel je pin als je afdruk "indrukken". Dit is een extra beveiligingsmaatregel.
  #5  
Oud 28-09-14, 10:21
click66 click66 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 50
Standaard

Dat begrijp ik. Maar is het de bedoeling dat voor aleer ik kan swipen om mijn pincode in te geven dat de telefoon gewoon de achtergrond toont en de status bar vanboven.

Dus dan kan ik NIETS doen. Ik moet echt de powerbutton inhouden en dan pas verandert het scherm zodat ik kan swipen en mijn pincode kan ingeven. Ik denk dat dit niet normaal is. Normaal zou hij toch moeten booten dat je onmiddellijk kan swipen en je pincode kan ingeven? Of ben ik verkeerd?

Alvast bedankt
  #6  
Oud 28-09-14, 11:13
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door click66 Bekijk bericht
Ja zo doet hij het ook eenmaal als hij is opgestart. Maar als de de phone echt heropstart dan blijft gewoon de achtergrond zichtbaar en moet je even de power button induwen om dan het scherm te zien verschijnen dat je, je pincode moet ingeven..
dit is altijd zo als je je iPhone opnieuw opgestart hebt. De touchID werkt pas bij de volgende keer dat je je iPhone ontgrendeld.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 september 2014 om 11:14 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iSpy Bekijk bericht
Als je de iPhone opstart, dus uit en dan weer aan, dan moet je zowel je pin als je afdruk "indrukken". Dit is een extra beveiligingsmaatregel.
Nog nooit van gehoord dat dit moet en zo werkt het bij mijn 5s in ieder geval niet. Als je je iPhone opstart gewoon je toegangscode ingeven (en daarna je pincode) en dan kun je gewoon in je iPhone. Als je deze dan in standby zet en later weer ontgrendeld dan werkt de touchID gewoon weer (of de toegangscode als je dat liever hebt).
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Abn amro saldo App, geeft probleem aan miepmiep iPhone Apps 6 15-10-10 21:28
ipod touch3g geeft aan dat het een ipod touch 2g is erik1995 iPhone algemeen 3 07-10-10 16:35
iPhone geeft aan dat ie vol is met alleen een oranje balkje Bente iTunes 1 31-03-10 00:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:59.