//

iOS 8 batterij hel

iOS 8 batterij hel discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds iOS8 (8.02) op mijn iPhone 5 heb ik echt serieuze batterij problemen. Onder iOS 7 ging deze gewoon de hele dag mee, maar nu ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-09-14, 12:21
Driesdk Driesdk is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Belgisch Limburg
Berichten: 95
Standaard iOS 8 batterij hel

Sinds iOS8 (8.02) op mijn iPhone 5 heb ik echt serieuze batterij problemen.
Onder iOS 7 ging deze gewoon de hele dag mee, maar nu loopt het echt de spuigaten uit.
iPhone staat in stand-by, geen scherm aan, geen gebruik en na anderhalf uur ben ik al 30% kwijt.
Mijn werkdag begint om 8 uur, ik doe niets anders met de iPhone dan ik vroeger deed, en waar ik vroeger op 10% kwam rond een uur of 12 snachts is dit nu al het geval om 4 uur snamiddag's.

Volgens iOS battery gebruik zelf is er niets aan de hand en de grootste verbruikers zouden safari en mail zijn.

Bluetooth, 4G,...staat allemaal af. Alles is gelijk het was, ook het verversen van apps op de achtergrond staat af, ik zet mijn helderheid 'handmatig' en staat bijna minimaal, maar ik zou toch graag mijn scherm nog kunnen lezen.

Heeft er iemand gelijkaardige ervaringen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-09-14, 12:23
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

restoren helpt, mss zelfs best meteen als nieuwe iphone configureren
  #3  
Oud 30-09-14, 12:52
ivanhoeke ivanhoeke is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 364
Standaard

Euh... Bijmij veroorzaakte de app speedtest het probleem. Ondanks ik alles via de homeknop had afgesloten, bleef mijn verbruikerstijd oplopen.
Gisterenavond kreeg ik de melding dat speedtest verschillende pogingen had ondernomen om via Wi-Fi een connectie op te starten maar dat dit was mislukt en dat de app werd afgesloten. Ik kon enkel op ok drukken.

Dit gedaan, en dan via de homeknop gaan kijken en daar liepen geen apps op de achtergrond. Sindsdien is mijn batterij terug stabiel en loopt mijn verbruikerstijd ook niet meer vanzelf op en loopt de batterij ook niet meer leeg.

Dus als je die app hebt gebruikt speedtest weet je al waar het probleem ligt :'(.

Bijmij is safari ook de grootste verbruiker btw ik zit zo aan een 42%.
  #4  
Oud 30-09-14, 12:56
Frederik81 Frederik81 is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 104
Standaard

Indien Safari hoog verbruik heeft dan zou het wel eens iCloud gerelateerd kunnen zijn. Denk bijvoorbeeld aan iCloud bookmark syncing. Een corrupte bookmark zou bijvoorbeeld het synchroniseren dusdanig in de war kunnen sturen waardoor hij eindeloos tracht te synchroniseren met alle batterij gevolgen vandien.

Je kan dus eens de iCloud settings onder de loep nemen om te beginnen en zien of je Safari usage dan terug omlaag zal gaan.
  #5  
Oud 30-09-14, 13:10
ivanhoeke ivanhoeke is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 364
Standaard

Ik heb net elders gelezen dat het iets met je locatievoorzieningen zou kunnen te maken hebben. Bijmij stond bij de speedtest locatie zoeken aan.
Hij zou namelijk verder blijven zoeken ondanks je de app hebt afgesloten.

Heb de locatievoorzieningen nu bij al de apps afgezet.
  #6  
Oud 30-09-14, 13:42
ipeertje ipeertje is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 270
Standaard

Als je het probleem niet kan vinden, doe dan een DFU restore en zet geen reserve kopie terug.
  #7  
Oud 30-09-14, 13:50
ivanhoeke ivanhoeke is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ipeertje Bekijk bericht
Als je het probleem niet kan vinden, doe dan een DFU restore en zet geen reserve kopie terug.
En wat als je de iPhone als nieuwe hebt geconfigureerd?
  #8  
Oud 30-09-14, 15:53
Driesdk Driesdk is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Belgisch Limburg
Berichten: 95
Standaard

Geen Speedtest of iCloud, zal niet anders op zitten dan te proberen een nieuwe install te doen, maar die had ik echt graag vermeden. Straf dat alles voor iOS 8 wel gewoon werkte.
  #9  
Oud 30-09-14, 19:32
Edwardfotografie Edwardfotografie is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoeke Bekijk bericht
Ondanks ik alles via de homeknop had afgesloten, bleef mijn verbruikerstijd oplopen.
Ik sloot ook alle apps af na gebruik.
Ik heb echter vorige week begrepen dat het (in het kader van batterijgebruik) beter is dit niet te doen.
De apps moeten dan altijd compleet opnieuw opstarten, terwijl ze op de achtergrond toch geen energie verbruiken
  #10  
Oud 01-10-14, 02:34
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Driesdk Bekijk bericht
Geen Speedtest of iCloud, zal niet anders op zitten dan te proberen een nieuwe install te doen, maar die had ik echt graag vermeden. Straf dat alles voor iOS 8 wel gewoon werkte.
Ik zou eerst is proberen om de iPhone te herstellen met de reservekopie... Ik heb het ook ooit gehad op 4s... Vraag me niet waar dan de fout lag
  #11  
Oud 01-10-14, 09:32
bing69 bing69 is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 119
Standaard

Ik had het de eerste dag ook, toen zag ik dat Facebook messenger stond te slurpen. Verwijderd en ik heb een beter batterij gebruik dan onder ios 7.12.
Heb in de avond met gemak 70% tegen 20%+ een keer extra aan de pc hangen omdat in de middag al bijna leeg was....
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Batterij Iphone 5 IOS 7.0.6. Yayo038 iPhone algemeen 2 10-04-14 11:18
Hel help help iRinke Archief 1 07-09-09 23:06
2.2.1 naar 1.1.4, de hel? Bonifacio_lO2 iPhone algemeen 7 29-03-09 18:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:20.