//

Versturen van Mail lukt niet

Versturen van Mail lukt niet discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een Iphone 5 met als besturingssysteem IOS 8.0.2. Ik heb meerdere emailadressen waaronder een gmail account en een UPC account. Mijn provider van ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-10-14, 14:02
Luistervinkje Luistervinkje is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 143
Standaard Versturen van Mail lukt niet

Ik heb een Iphone 5 met als besturingssysteem IOS 8.0.2. Ik heb meerdere emailadressen waaronder een gmail account en een UPC account. Mijn provider van mijn mobiele telefoon is Tele2, terwijl de provider van mijn Macbook UPC is. Het versturen van mijn UPC account van een email lukt niet als ik dat probeer terwijl Wi-Fi niet is geactiveerd. Als ik Wi-Fi wel activeer dan lukt het wel. Het versturen van mail vanaf mijn gmail account met of zonder Wi-Fi is geen enkel probleem. Hoe kan ik dat oplossen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-10-14, 14:47
Richu75 Richu75 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 177
Standaard

UPC accepteerd waarschijnlijk alleen SMTP verbindingen (lees: mail versturen) vanaf het eigen netwerk. En dus niet vanaf het tele2 netwerk, als je mobiel op internet zit.
  #3  
Oud 16-10-14, 16:51
Luistervinkje Luistervinkje is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Richu75 Bekijk bericht
UPC accepteerd waarschijnlijk alleen SMTP verbindingen (lees: mail versturen) vanaf het eigen netwerk. En dus niet vanaf het tele2 netwerk, als je mobiel op internet zit.
Dat zou best kunnen, maar is dat niet op de een of andere manier te omzeilen. Ik heb bv ergens gelezen dat je dan het beste de SMTP server van gmail kunt proberen, maar bij lukt dat niet of ik doe dat verkeerd.
  #4  
Oud 16-10-14, 18:42
Richu75 Richu75 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 177
Standaard

De google smtp server accepteert alleen uitgaande mail als je je gmail als afzender gebruikt.

Kort door de bocht kan je alleen e-mail via je upc adres versturen als je via een upc internet verbinding contact maakt met de upc mailserver. Je hebt hierbij twee opties. Altijd via Wi-Fi verzenden of een vpn verbinding opzetten naar een upc aansluiting.

Beter is eigenlijk je upc adres niet te gebruiken. Dan krijg je ook geen problemen bij een eventuele overstap naar een andere provider.
  #5  
Oud 16-10-14, 19:42
Luistervinkje Luistervinkje is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 143
Standaard

Het is mij nu duidelijk wat de (on)mogelijkheden. Iedereen bedankt voor de snelle reacties.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
e-mail versturen lukt niet met iPhone 5 Groenen1969 iPhone algemeen 7 11-06-14 12:38
Mail versturen lukt niet Reneetje2108 iPhone algemeen 6 06-06-13 17:26
Foto's versturen via mail lukt niet Danielle67 iPhone algemeen 2 24-09-12 17:29
Mail versturen lukt niet Dirk1987 iPhone algemeen 9 25-07-09 13:17
België: mail versturen via skynet lukt niet Bartje Overige providers België 38 24-04-08 14:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:39.