//

Krassen op scherm iphone 6

Krassen op scherm iphone 6 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Sinds een kleine twee weken (29 oktober) ben ik de eigenaar van een iphone 6 64gb SG. Deze heb ik gekocht in de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28-10-14, 22:14
Funmaker22 Funmaker22 is offline
• iOS 8.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2014
Locatie: Hillegom
Berichten: 2
Post Krassen op scherm iphone 6

Hallo allemaal,

Sinds een kleine twee weken (29 oktober) ben ik de eigenaar van een iphone 6 64gb SG. Deze heb ik gekocht in de Apple store Den Haag.

Na slechts 2 dagen constateerde ik een heel fijn krasje in mijn rechterbovenhoek. Ik baalde flink en begreep niet hoe ik aan het krasje gekomen was. Ik ben heel voorzichtig met de iPhone. Omdat ik zo baalde ben ik eigenlijk nog voorzichtiger omgegaan met de telefoon. Dat houdt in, niet de telefoon op het scherm neerleggen, geen andere voorwerpen in mijn broekzak stoppen enz.

Nu was het zo dat ik steeds meer lichte krassen tegen kom. Eigenlijk zie ik ze er elke dag bij komen. De krassen zijn niet opvallend, maar in fel (zon)licht zijn ze zichtbaar als ik mijn telefoon kantel.

Omdat ik vond dat de telefoon wel erg snel krassen vertoonde ben ik eens gaan googlen. Zo kwam ik op het apple forum terecht waar veel geklaagd werd over onverklaarbare krassen. Zie hier: https://discussions.apple.com/thread...art=0&tstart=0
Iphones worden in de VS binnen de 14 dagen regelmatig omgeruild met deze problemen.

Ik baal ontzettend van de krassen op mijn scherm, ondanks ze niet heel erg zichtbaar zijn. Ik heb geen 800 euro betaald voor een scherm dat vrij zwak lijkt. Ik heb 3 jaar lang een iPhone 4 gehad zonder krassen op het scherm.

Ik heb ondertussen met apple care contact opgenomen en heb een afspraak gepland in Apple store Haarlem aanstaande donderdag. Eigenlijk wil ik een nieuwe iPhone waar ik gelijk een screen protector op kan plakken. Omdat ik mij niet geheel zeker voel over mijn argumenten, ondanks ik geloof dat de krassen echt niet komen door onzorgvuldig gebruik, ben ik toch een beetje gespannen over wat er zal gebeuren.

Mijn vraag is of er hier ook iphone 6 gebruikers zijn die last hebben van kleine lichte krassen op het scherm waar geen verklaarbare reden voor is. Denken jullie daarnaast dat ik begrip zal krijgen voor mijn verhaal?

Alvast bedankt voor de reacties.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-10-14, 23:42
rondeg rondeg is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2014
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 7
Standaard

Hallo,

Ook ik ben extreem voorzichtig met mijn Iphone 6 maar heb toch ook een kras rechtsboven opgelopen. (Overigens gebruik ik een transparante achterkant bescherming, en wordt het toestel ALTIJD hierop neergelegd)

Op mijn vraag in de Apple Store Den Haag om een screenprotector op de Iphone plakken kreeg ik het volgende antwoord- "niet doen, het glas is dusdanig hard dat onder normale omstandigheden niet nodig is behalve als de IPhone bv in een tas tegen sleutels aan ligt.
Daarbij komt dat het scherm zijn scherpte gaat verliezen, en dat is niet de bedoeling."

Gaarne reactie
  #3  
Oud 29-10-14, 04:38
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Tja, als Apple Store medewerker probeer je wel je product te verdedigen en zullen ze positief over alles zijn. Ik gebruik een screenprotector en niks aan de hand. Alle kleuren zien er nog perfect uit. Misschien wat minder fijn is, is dat de screenprotector niet net als het scherm gebogen ligt zodat het perfect beschermt. Ik heb een forse rand dat onbeschermd en dus kwetsbaar is voor krassen. Gelukkig zit er geen krassen op.

Aan de TS, ik hoop voor je dat je een goede Genius treft, maar dit valt toch onder cosmetische schade. Ik zou wel die discussie van het Apple forum aan de Genius laten zien. En met argumenten dat je dit niet mag en kan verwachten van een toestel voor 699+ is ook terect. Je bent er voorzichtig mee omgegaan dus, ook een sterk punt en zoals @rondeg al zegt: In de stores wordt geen screenprotectors aangeraden. In het assortiment hebben ze zelfs geen Clear screenprotector voor de 6 en 6+ omdat ze vinden dat het overbodig is.
  #4  
Oud 29-10-14, 11:47
Funmaker22 Funmaker22 is offline
• iOS 8.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2014
Locatie: Hillegom
Berichten: 2
Standaard

Dank voor de reacties!

Nog steeds heb ik de twijfel om te gaan. Dat komt vooral omdat de krassen onder normaal licht niet zichtbaar zijn. Maar aangezien in mijn telefoon onder normale omstandigheden gebruik en ik het bizar vind dat ik er telkens hele lichte krasjes bij zie komen ben ik benieuwd wat ze te zeggen hebben. Het is ook zo lullig als ze in de winkel zeggen dat ze geen krassen zien, sta ik daar met een mond vol tanden

@rondeg: Ik heb trouwens op de apple website gezocht en ik vind wel folies voor de iphone 6: http://store.apple.com/nl/product/HG...one-6?fnode=47
  #5  
Oud 29-10-14, 12:04
rondeg rondeg is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2014
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 7
Standaard

@Funmaker22, Goh, de folies had ik nog niet gezien op hun site.

Ik kan dus nu wel degelijk de conclusie trekken dat een folie niet overbodig is op een IPhone 6 , en daarmee is de medewerker van de Iphone Store in het ongelijk gesteld.

in ieder geval bedankt voor de moeite .
  #6  
Oud 29-10-14, 12:43
witties witties is offline
• iOS 14.2
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 15
Standaard

Hi,
Ik heb een 9H glas screenprotector op mijn 6+ en het lijkt net of je naar zijn eigen scherm kijkt , het is alleen jammer dat je een opstaand randje ziet van 0,4 mm
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg image.jpg‎ (51,6 KB, 70x gelezen)
  #7  
Oud 29-10-14, 13:09
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Als het toestel nog binnen de 14 dagen zit kun je hem zonder opgaaf van reden retouneren. (mits aangeschaft bij Apple, dus ja)
  #8  
Oud 29-10-14, 13:16
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Funmaker22 Bekijk bericht
Dank voor de reacties!

Nog steeds heb ik de twijfel om te gaan. Dat komt vooral omdat de krassen onder normaal licht niet zichtbaar zijn. Maar aangezien in mijn telefoon onder normale omstandigheden gebruik en ik het bizar vind dat ik er telkens hele lichte krasjes bij zie komen ben ik benieuwd wat ze te zeggen hebben. Het is ook zo lullig als ze in de winkel zeggen dat ze geen krassen zien, sta ik daar met een mond vol tanden

@rondeg: Ik heb trouwens op de apple website gezocht en ik vind wel folies voor de iphone 6: Power Support-antireflectiefolie voor iPhone 6 - Apple Store (Nederland)
Dat zijn matte screenprotectors, eigenlijk is het niet bedoeld om het scherm te beschermen tegen krassen maar om reflectie tegen te gaan. Het heet ook reflectiefolie.
  #9  
Oud 29-10-14, 18:50
Dutchy123 Dutchy123 is offline
• iOS 8.1.3
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 44
Standaard

Hier ook vanaf minuut 1 een screenprotector erop geplakt
Meestal zelfs als het toestel nog niet uit de doos geweest is
Mijn vorige Iphones waren dus allen zo goed als nieuw toen ik ze weer verkocht heb.
Ik moet zeggen dat het scherm schoonmaken ook makkelijker gaat op de screenprotector dan op het blote scherm
  #10  
Oud 29-10-14, 18:52
Edwardfotografie Edwardfotografie is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 105
Standaard

Is het scherm van een Iphone 6 kwetsbaarder dan van een Iphone 4S?
  #11  
Oud 29-10-14, 18:53
dennissch dennissch is offline
• iOS 10.3.3
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Breda
Berichten: 103
Standaard

Ik had eigenlijk hetzelfde toen ik mijn 5s had, na een aantal dagen in de broekzak die schoon en leeg was toch een aantal hele kleine krasjes, die je alleen ziet in direct licht. Als het scherm uit staat. Dus zo krasbestendig is dat corning glas niet..
  #12  
Oud 30-10-14, 20:21
rondeg rondeg is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2014
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 7
Standaard

Vandaag een Apple Ipad air II 64GB gekocht in de Apple Store Den Haag, gelijk het krassen op mijn Iphone 6 besproken, het komt hierop neer: Apple levert de artikelen gegarandeerd kras vrij af, mochten en later toch krassen opkomen dan zijn dit gebruikssporen en vallen NIET onder garantie / omruiling o.i.d
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Krassen Op scherm> Pietphone iPhone algemeen 3 31-03-10 00:18
Scherm van de Ipod touch. Krassen? koenverbruggen iPhone algemeen 15 01-06-09 12:54
Krassen op het scherm Momentum iPhone algemeen 34 08-03-09 18:21
grote krassen op het scherm Funnyplay iPhone algemeen 8 11-11-08 20:01
Krassen op het scherm ilya Archief 1 31-01-08 20:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:06.