//

iPhone 5, Alles werkt, maar wanneer ik de '1' in toets valt het scherm uit.

iPhone 5, Alles werkt, maar wanneer ik de '1' in toets valt het scherm uit. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo mensen, Donderdag heb ik een iPhone 5 gekocht (tweedehands). Alleen het scherm was hieraan kapot. Het scherm deed het nog wel maar er zaten ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-11-14, 17:56
xxllarissaxx xxllarissaxx is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2014
Berichten: 21
Standaard iPhone 5, Alles werkt, maar wanneer ik de '1' in toets valt het scherm uit.

Hallo mensen,

Donderdag heb ik een iPhone 5 gekocht (tweedehands). Alleen het scherm was hieraan kapot. Het scherm deed het nog wel maar er zaten scheuren in, toen ik mijn Wi-Fi wachtwoord in wilde typen (daar komt een 1 in voor) viel hij uit. Uiteindelijk ben ik er dus achtergekomen dat de iphone alleen uitvalt wanneer ik de 1 intoets, bij de q blijft hij gewoon aan. Wanneer de iphone uitvalt komen er ook strepen door heen en vervagen de kleuren.

Het scherm heb ik vandaag vervangen en ik dacht dus dat het daar aan zou liggen, maar helaas.. bij de 1 valt hij nog steeds uit..

Ook heb ik nog het probleem dat het Apple ID van dat meisje erop zit waar ik hem van gekocht heb, ik heb haar gebeld en ze heeft wel wat suggesties maar in die wachtwoorden zit dus ook een '1'.

Iemand die me kan helpen?

Groetjes, Larissa
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-11-14, 20:25
ipeertje ipeertje is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xxllarissaxx Bekijk bericht
Hallo mensen,

Donderdag heb ik een iPhone 5 gekocht (tweedehands). Alleen het scherm was hieraan kapot. Het scherm deed het nog wel maar er zaten scheuren in, toen ik mijn Wi-Fi wachtwoord in wilde typen (daar komt een 1 in voor) viel hij uit. Uiteindelijk ben ik er dus achtergekomen dat de iphone alleen uitvalt wanneer ik de 1 intoets, bij de q blijft hij gewoon aan. Wanneer de iphone uitvalt komen er ook strepen door heen en vervagen de kleuren.

Het scherm heb ik vandaag vervangen en ik dacht dus dat het daar aan zou liggen, maar helaas.. bij de 1 valt hij nog steeds uit..

Ook heb ik nog het probleem dat het Apple ID van dat meisje erop zit waar ik hem van gekocht heb, ik heb haar gebeld en ze heeft wel wat suggesties maar in die wachtwoorden zit dus ook een '1'.

Iemand die me kan helpen?

Groetjes, Larissa
Ga naar Safari, ga naar een website waar ergens het cijfer '1' voorkomt. Selecterr dat en kopieer dat, dit gebruik om het wachtwoord vn de verkoper in te voeren.

Doe daarna een dfu herstel via iTunes, hiermee installeer je iOS opnieuw, maak wel een backup van je bestanden eerst.

Dit zou je probleem moeten oplossen, als je niet weet hoe je een dfu herstel doet, klik dan op het vraagtekentje bij dfu.
  #3  
Oud 16-11-14, 11:13
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Laat dat meisje inloggen op haar eigen computer op www.icloud.commet haar eigen Apple id, en de aan jou verkochte iPhone verwijderen uit haar apparaten / find my iPhone. Haar Apple id zal er dan af zijn (althans de activatie lock)
Misschien moet je daarna de iPhone nog wel een keer herstellen.
  #4  
Oud 16-11-14, 14:49
xxllarissaxx xxllarissaxx is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2014
Berichten: 21
Standaard

Bedankt voor de reacties!

Het apple ID wachtwoord die ik had gekregen was wel juist, maar het apple ID is geblokkeerd omdat er tevaak een onjuist wachtwoord was getypt.

Een nieuw wachtwoord moest je aanvragen via je mail, maar haar mail is gehackt waardoor ze óók niet bij haar mail kan. Ook weet ze de beveiligingsvragen niet meer.

Wat te doen?
  #5  
Oud 16-11-14, 14:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xxllarissaxx Bekijk bericht
Wat te doen?
Laat dat meiske met Apple bellen. Als zij kan bewijzen met een factuur/bon dat zij de rechtmatige eigenaar van het toestel is zal Apple de iCloud Activation Lock verwijderen.
  #6  
Oud 17-11-14, 11:22
xxllarissaxx xxllarissaxx is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2014
Berichten: 21
Standaard

Ik heb zelf net gebeld met Apple, ze kunnen niks voor me doen. Het bonnetje van de aankoop heeft ze niet meer. De man aan te telefoon zei ook dat je de Apple Acitvation Lock niet kan verwijderen.

Met haar Apple ID kan ze dus niet inloggen. Omdat het account geblokkeerd is. Het emailadres die bij dat account is opgegeven is gehackt. Bij dat mailadres kan ze dus ook niet bij.
  #7  
Oud 17-11-14, 11:46
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Er zijn personen die de activation lock kunnen verwijderen ( mits het toestel niet als gestolen staat geregistreerd ) voor €180,- Ik weet niet of je het dat waard vindt?
  #8  
Oud 17-11-14, 12:02
daveensannie's schermafbeelding
daveensannie daveensannie is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 604
Standaard

180 euro.....das een boel geld, ik persoonlijk vind t maar een raar verhaal maar goed, volgende keer beter opletten als je een 2e hands telefoon koopt.
  #9  
Oud 17-11-14, 12:07
xxllarissaxx xxllarissaxx is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2014
Berichten: 21
Standaard

De iphone was maar 20, de andere iphone die ik erbij kocht iphone 4 heb ik wel kunnen unlocken want toen zat er nog geen blok op de Apple ID.

180 euro vind ik inderdaad veel te veel geld.
  #10  
Oud 17-11-14, 12:09
daveensannie's schermafbeelding
daveensannie daveensannie is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 604
Standaard

20 euro voor een iPhone 5........tsja daar kan je dan ook niet echt veel van verwachten, denk dat diegene van wie jij hem hebt met het zelfde probleem zat en persoonlijk denk ik dan ook dat dit een gestolen/gevonden telefoontje is.
  #11  
Oud 17-11-14, 12:19
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Toegegeven, de verhalen rond ontoegankelijke iPhones worden wel steeds creatiever. Geblokkeerde Apple-ID's samen met gehackte e-mailaccounts had ik nog niet gezien.
Ik wacht met spanning op de volgende creatieve stap...
  #12  
Oud 17-11-14, 12:33
daveensannie's schermafbeelding
daveensannie daveensannie is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Toegegeven, de verhalen rond ontoegankelijke iPhones worden wel steeds creatiever. Geblokkeerde Apple-ID's samen met gehackte e-mailaccounts had ik nog niet gezien.
Ik wacht met spanning op de volgende creatieve stap...
Ik denk zelfs dat zij een hij is, maar een zij heeft gebruikt zodat men haar/hem sneller zal helpen
  #13  
Oud 17-11-14, 13:51
xxllarissaxx xxllarissaxx is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2014
Berichten: 21
Standaard

Zij is een hij? Uh nee.. ik ben vrouwelijk... Haha nee dat zou wel erg triest zijn!!

Het meisje ken ik, en het is 100% zeker dat het haar mobiel is. Ook háár account staat er op, met HAAR mail en apple ID, hij is niet gestolen..

De andere iphone die ik van haar heb gekocht heb ik wel haar Apple ID kunnen afhalen, toen was het Apple ID nog niet geblokkeerd.

En die telefoon was 25 euro omdat hij kapot was, en ze hem kwijt wilde. Ik heb hem zaterdag gemaakt, (nieuw scherm) toen deed hij het gewoon weer.

Ik zou het meisje nogmaals vragen om mij haar beveiligingsvragen te geven.
  #14  
Oud 17-11-14, 13:54
daveensannie's schermafbeelding
daveensannie daveensannie is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 604
Standaard

Dan nog kan je er niks meer mee, dus of het wordt 180 euro uitgeven zoals eerder aangegeven, of laten verstoffen in je lade
  #15  
Oud 17-11-14, 13:56
xxllarissaxx xxllarissaxx is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2014
Berichten: 21
Standaard

Hoezo zou ik er dan alsnog niks mee kunnen?

Moet je na die beveiligingsvragen van Apple ID alsnog iets invoeren kwa mail? Als ze antwoord op die vragen kan geven (geboortedatum, naam van beste oude vriendin, droombaan) dan kan ik het Apple ID wachtwoord toch gewoon veranderen?
  #16  
Oud 17-11-14, 14:00
daveensannie's schermafbeelding
daveensannie daveensannie is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 604
Standaard

Volgens mij wordt er dan weer een mail gestuurd naar het mailadres waarvan zij zegt dat die gehacked is, bovendien gaf je zelf al aan dat zij de antwoorden van die beveiligingsvragen niet meer weet vandaar ik zeg dat wordt dan stofhappen voor dat ding.
  #17  
Oud 17-11-14, 14:03
xxllarissaxx xxllarissaxx is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2014
Berichten: 21
Standaard

Pff wat rot zeg! Ze had er geen antwoord op gegeven dus daar ging ik wel vanuit, ik heb het haar nu nogmaals gevraagd. (ze word vast helemaal gek van me)

Ik kan er trouwens wel in komen (in de iphone), ik kan ook gewoon apps downloaden want ik ben op mijn ID ingelogd in de app store, als ik hem koppel aan de computer kom ik er ook gewoon in. Wat kan ik nu eigenlijk niet? Behalve een herstel uitvoeren. (ik heb er nog geen nano-sim voor)

Laatst gewijzigd door xxllarissaxx; 17-11-14 om 14:22.
  #18  
Oud 17-11-14, 14:47
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xxllarissaxx Bekijk bericht
Ik kan er trouwens wel in komen (in de iphone), ik kan ook gewoon apps downloaden want ik ben op mijn ID ingelogd in de app store, als ik hem koppel aan de computer kom ik er ook gewoon in. Wat kan ik nu eigenlijk niet? Behalve een herstel uitvoeren. (ik heb er nog geen nano-sim voor)
Dat klopt toch niet met dat wat je een paar minuten geleden op Appletips Genius hebt geschreven:

Tweedehands telefoon gekocht, Apple ID geblokkeerd (weet wel het wachtwoord) - iOS 7 discussies op appletips genius
  #19  
Oud 17-11-14, 21:00
xxllarissaxx xxllarissaxx is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2014
Berichten: 21
Standaard

Hallo mensen,

Ik wil toch nog even laten weten dat ik de iPhone weer functionerend heb zonder het apple ID van het meisje erop. Ze had me (na 3 keer vragen) wat suggesties gegeven wat eventueel het antwoord van de beveiligingsvragen zouden kunnen zijn. Na een tijdje proberen kwam ik er door heen en kon ik een nieuw apple ID wachtwoord instellen.

Inmiddels heb ik een herstel uitgevoerd en is hij klaar voor gebruik.

Nog heel erg bedankt voor de reacties!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone in het water gevallen, doet het nog wel maar zonder lader valt hij uit. kevinzbg iPhone algemeen 12 15-11-14 21:23
Het scherm van mijn iPhone valt uit na opstarten Hiibb iPhone algemeen 1 01-12-13 19:54
iPhone scherm valt uit jwtje1 iPhone algemeen 3 17-08-13 15:51
iPhone valt uit uit het niets! milanooo iPhone accessoires en onderdelen 1 13-09-12 22:56
Telefoon valt uit maar niet wanneer verbonden met iTunes adboer iPhone algemeen 0 13-09-12 10:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:51.