//

IPhone werkt super met exchange server van bedrijf

IPhone werkt super met exchange server van bedrijf discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Na een nieuwe SIM-kaart, eindelijke de iphone aan de praat gekregen en email, agenda etc ingesteld voor mobile me en gmail, lukt prima! Ondanks dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-07-08, 15:47
chrisholman chrisholman is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 36
Standaard IPhone werkt super met exchange server van bedrijf

Na een nieuwe SIM-kaart, eindelijke de iphone aan de praat gekregen en email, agenda etc ingesteld voor mobile me en gmail, lukt prima! Ondanks dat ik niet had verwacht de iphone aan de praat te krijgen met de exchange server van mijn bedrijf (Getronics gebruikt met PDA's een certificate), is dat toch gelukt! Super te zien dat mijn exchange agenda, mijn mail en contactpersonen feilloos synchroniseren, echt een kwestie van seconden zodra ik een afspraak in Outlook op mijn bedrijfslaptop (windows) toevoeg en dat aangepast wordt op mijn IPhone. Nu nog zorgen dat mijn ical op mijn powerbook gaat synchroniseren, daar gebruik ik nu plaxo voor, straks met de SNOW update zou dat ook direct moeten kunnen. Apple, super, you did it again!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-07-08, 16:17
paulmadejong paulmadejong is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 148
Standaard

Exchange werkt inderdaad super. Had in eerste instantie het probleem dat Push mail wel erg lang duurde (50 minuten) maar na mijn login ipv username@domein (wat ik in Outlook doe) naar domein\username te veranderen werkte dat prima.

Daarna had ik nog gepruts met afspraken, ik kreeg alles als uitnodiging/invitation binnen. Na mijn email adres bij de opties met hoofdletters in te vullen (hoofdlettergevoelig!!!!) werkte ook dit super.

Echt top dat Exchange nu werkt, dat mistte ik toch wel vreselijk op mijn iPhone 1.1.4 uit de VS. Ik kwam namelijk van een Windows Mobile gsm af die dit wel prima deed maar alleen Push Mail ondersteuning had. Afspraken konden wel over-the-air maar moesten handmatig gesync worden.
  #3  
Oud 13-07-08, 16:22
risjard risjard is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 5
Standaard

Ik gebruik ook mijn Getronics mail..gaat inderdaad super. Nu nog die KPN sim erin krijgen.
  #4  
Oud 15-07-08, 17:41
chrisholman chrisholman is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 36
Standaard Agenda items als uitnodigingen

Paulmadejong, super tip van je voor het gebruik van hoofdletters voor het emailadres, kreeg inderdaad alles als uitnodiging, is nu gefixed, je moet er maar op komen (kun je het ook verklaren waarom? dank je!
  #5  
Oud 15-07-08, 17:54
paulmadejong paulmadejong is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 148
Standaard

Dat kan ik of eigenlijk, Apple, verklaren: http://support.apple.com/kb/TS1865
  #6  
Oud 15-07-08, 19:34
chrisholman chrisholman is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 36
Standaard Heb iets te vroeg gejuicht, toch nog issues met exchange

Krijg nu inderdaad de vergaderverzoeken goed binnen, however, ik bleef een stevig aantal bestaande agenda items als 'misschien' te zien (zoals verjaardagen). Heb het account verwijderd, nieuw aangemaakt en exact de SMTP case sensitive aangemaakt, nu werkt het prima.

iaw eerst was het chris.xxx@xxx.com toen CHRIS.XXX@xxx.COM en het werkt nu goed met Chris.Xxx@xxx.com

Laatst gewijzigd door chrisholman; 25-07-08 om 11:19.
  #7  
Oud 15-07-08, 19:37
chrisholman chrisholman is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door risjard Bekijk bericht
Ik gebruik ook mijn Getronics mail..gaat inderdaad super. Nu nog die KPN sim erin krijgen.

ha, ha, inderdaad, hopelijk dat de koper van BAS bij T-Mobile zit.....
  #8  
Oud 15-07-08, 21:26
ikea's schermafbeelding
ikea ikea is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 20
Standaard

Goed idee! Ik gebruik alleen m'n Blackberry van m'n werk nog voor mail en voor de rest (Agenda exporteer/importeer ik al in) mijn Iphone. Ik ben het ook aan het proberen, maar hij geeft aan dan de server IMAP moet gebruiken? Heb jij dit ook gehad? Hoe kom ik hier achter?
  #9  
Oud 15-07-08, 21:43
paulmadejong paulmadejong is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikea Bekijk bericht
Goed idee! Ik gebruik alleen m'n Blackberry van m'n werk nog voor mail en voor de rest (Agenda exporteer/importeer ik al in) mijn Iphone. Ik ben het ook aan het proberen, maar hij geeft aan dan de server IMAP moet gebruiken? Heb jij dit ook gehad? Hoe kom ik hier achter?
Zoek op het forum en je zult het antwoord vinden: Exchange wordt pas vanaf FW 2.0 ondersteund.
  #10  
Oud 20-07-08, 15:13
rtenkroode rtenkroode is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 27
Standaard

Vraagje: Push mail werkt prima! Maar agenda en calender lijken niet te syncen. Iemand een idee?
  #11  
Oud 20-07-08, 15:15
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rtenkroode Bekijk bericht
Vraagje: Push mail werkt prima! Maar agenda en calender lijken niet te syncen. Iemand een idee?
Heb je alles aangevink wat die moet syncen ? Want bij mij gaat die prima.
  #12  
Oud 20-07-08, 15:31
rtenkroode rtenkroode is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker Bekijk bericht
Heb je alles aangevink wat die moet syncen ? Want bij mij gaat die prima.
Ja. Sterker, bij het aanvinken gaat 'ie wel alle bestaande adresboek en agende items ophalen....
Daarna houdt het echter op...
  #13  
Oud 20-07-08, 16:21
Bertuz Bertuz is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 13
Standaard

Kan je ook twee mail accounts onder 2.0 beheren. Dus één exchange account voor werk en een account voor mijn pop prive mail? En zo ja, valt dit te scheiden in verschillende mappen?
  #14  
Oud 20-07-08, 16:22
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertuz Bekijk bericht
Kan je ook twee mail accounts onder 2.0 beheren. Dus één exchange account voor werk en een account voor mijn pop prive mail? En zo ja, valt dit te scheiden in verschillende mappen?
Ik heb er hier 3 , 1 xchange , mobileme en dan nog een gmail in imap stijl.Draaien perfect naast elkaar.
  #15  
Oud 20-07-08, 16:27
ViktorV's schermafbeelding
ViktorV ViktorV is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 162
Standaard

Bij mij werkt het ook prima, mijn zakelijke Logica mail erop, mijn prive gmail alles werkt als een trein.
In het weekend wel de push uit, dat scheelt veel batterij..
  #16  
Oud 20-07-08, 16:29
Bertuz Bertuz is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker Bekijk bericht
Ik heb er hier 3 , 1 xchange , mobileme en dan nog een gmail in imap stijl.Draaien perfect naast elkaar.
Oke dat klinkt goed! Hoe ziet het er uit? Heb je verschillende e-mail mappen of worden alle e-mails in één map gesorteerd?

Ik zit nog beetje te twijfelen over de onstabiliteit van 2.0? Crashende apps, lange synchronisatie tijd, lange tijd voordat sms-app is geopent? Valt dit allemaal mee?
  #17  
Oud 20-07-08, 16:31
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertuz Bekijk bericht
Oke dat klinkt goed! Hoe ziet het er uit? Heb je verschillende e-mail mappen of worden alle e-mails in één map gesorteerd?
Ik zit nog beetje te twijfelen over de onstabiliteit van 2.0? Crashende apps, lange synchronisatie tijd, lange tijd voordat sms-app is geopent? Valt dit allemaal mee?
Elke mailbox heeft zijn eigen mappen , kwestie om het overzichtelijk te houden.
  #18  
Oud 20-07-08, 19:44
ztrezz ztrezz is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 25
Standaard

Klopt het dat als je met exchange kan syncen, je de volledge outlook mail ook op je iphone hebt staan, of wordt alleen nieuwe mail (vanaf het moment dat je het geheel aan de praat hebt gekregen) naar je iphone gepushed. (Ik zou graag een het geheel in sync willen zien)
  #19  
Oud 20-07-08, 20:04
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

hmm, ik krijg het niet voor elkaar

Weet 100% zeker dat ik de goede instellingen heb, want ze werken bij een collega met een HTC wel.

Mochten hier nog Logica collega's zijn die het wel voor elkaar hebben gekregen, dan zou ik dat graag horen
  #20  
Oud 20-07-08, 20:08
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ztrezz Bekijk bericht
Klopt het dat als je met exchange kan syncen, je de volledge outlook mail ook op je iphone hebt staan, of wordt alleen nieuwe mail (vanaf het moment dat je het geheel aan de praat hebt gekregen) naar je iphone gepushed. (Ik zou graag een het geheel in sync willen zien)
Tot het aantal dagen terug dat je zelf op je iPhone hebt ingesteld (Instellingen > Mail, Contacten, Agenda > Toon XX recente berichten)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kerio Mail Server 6.7.2 exchange sync met iphone cyber2001 iTunes 1 12-01-10 00:23
Exchange account (De verbinding met server is mislukt) polmke iPhone algemeen 23 09-12-09 11:33
van de ene naar de andere exchange server remind99 iTunes 0 17-05-09 12:09
Exchange email op iphone zonder exchange server iNiels iPhone algemeen 0 12-02-09 11:26
synchroniseren met exchange server mrgoolie iPhone algemeen 12 23-03-08 17:07

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:26.