//

Printprobleem vanaf iPad naar HP Photosmart.

Printprobleem vanaf iPad naar HP Photosmart. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allen, ik probeer een probleem op te lossen voor een buurvrouw. Zij heeft een iPad met een HP5520 Photosmart printer. Tot voor kort kon ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10-12-14, 12:38
WimR WimR is offline
 
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Nov 2014
Berichten: 10
Standaard Printprobleem vanaf iPad naar HP Photosmart.

Hallo allen, ik probeer een probleem op te lossen voor een buurvrouw.
Zij heeft een iPad met een HP5520 Photosmart printer. Tot voor kort kon zij (mailtjes en dergelijke) printen vanaf haar iPad door middel van airprint, maar dat lukt tegenwoordig niet meer.
Ik heb gecheckt, de printer heeft verbinding met haar Wi-Fi netwerk en haar iPad (uiteraard) ook. Wie kan mij een hint geven waar ik naar kan kijken om haar probleem op te lossen. Het hoeft natuurlijk niet persé een iPad probleem te zijn, kan ook in de HP App zitten of in de instellingen van de printer zelf. Jullie tips zijn van harte welkom.......
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-12-14, 12:45
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Als eerste denk ik dat je moet weten of de ipad de HP niet ziet, of dat AirPrint op de HP defect/van slag is.
Wellicht even met een ander idevice testen of je daarmee de printer wel of niet kan zien.
Ziet het andere device de printer wel, dan moet je het probleem bij de ipad van de buurvrouw zoeken en ziet het andere device ook geen printer over AirPrint, dan op zoek naar een storing in de printer.
Printer resetten naar fabrieksinstellingen bijvoorbeeld kan wen oplossing zijn dan.
  #3  
Oud 10-12-14, 12:52
WimR WimR is offline
 
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Nov 2014
Berichten: 10
Standaard

De iPad ziet de printer inderdaad niet meer, terwijl beide apparaten wel op hetzelfde Wi-Fi-netwerk zitten (heb ik gecontroleerd). Ik ga wel even met mijn eigen iPad naar haar toe om te kijken of ik (na het installeren van de printer-App) de printer daar wel op zie. Bedankt voor je tip, wordt wellicht vervolgd......
  #4  
Oud 11-12-14, 12:30
Guest-20190924124628
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem gehad met dezelfde printer. Bij mij stonden de internet instellingen op 'ipv6' dit terug gezet naar 'IPv4' en toen werkte het weer.
  #5  
Oud 11-12-14, 13:59
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Ik was dat gekoekhak met dat soms wel/soms niet zichtbaar zijn (Experiabox) van mijn printer helemaal zat.
AirPort Extreme ertussen gezet: opgelost.
  #6  
Oud 11-12-14, 14:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
AirPort Extreme ertussen gezet: opgelost.
Een AirPort Extreme heeft dan ook geen enkel probleem met Bonjour (aka mDNS aka Multicast DNS) en IPv6 Bonjour Advertising. Bonjour is noodzakelijk om AirPrint (en AirPlay) toestellen te vinden.

Eigenlijk zou geen enkele router daar een probleem mee mogen hebben aangezien Bonjour/ZeroConfig een standaard protocol is. Sinds ongeveer tien (10) jaar gebruikt elke goede printer Bonjour/ZeroConfig.
  #7  
Oud 11-12-14, 20:35
WimR WimR is offline
 
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Nov 2014
Berichten: 10
Standaard

Bedankt voor alle reacties! Ik zie een heleboel termen die mij jammer genoeg helemaal niks zeggen. Sorry voor mijn onwetendheid, maar wat is ipv6 en hoe zet ik dat naar ipv4?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 AirPrint vs HP Photosmart 5510 Nazz iPhone algemeen 8 09-09-13 19:00
Photostream vanaf pc WEL naar iphone NIET naar ipad ? masutrix iPad algemeen 3 26-12-12 12:37
Bestanden vanaf PC naar Ipad zetten bnijkamp iPad Apps 9 27-05-12 21:36
Printprobleem kokkie44 iPhone algemeen 2 30-01-12 20:42
internet vanaf iPhone naar iPad Juud60 iPad algemeen 6 13-08-11 14:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:04.