//

Onverklaarbaar dataverbruik

Onverklaarbaar dataverbruik discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb vanavond ontdekt dat ik deze ochtend om 8u. 200 MB aan data zou verbruikt hebben met mijn iphone 6 plus (ios 8.1.2). Om ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19-12-14, 23:01
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard Onverklaarbaar dataverbruik

Ik heb vanavond ontdekt dat ik deze ochtend om 8u. 200 MB aan data zou verbruikt hebben met mijn iphone 6 plus (ios 8.1.2). Om 8u zat ik op de bus en kon ik onmogelijk 200 MB data verbruiken.

Op mijn iphone staat het automatisch updaten van apps uit en ook het verversen van apps op de achtergrond staat uit. Daar kan het niet aan liggen dus. Zelfs de push van mijn mail staat uit.

Nu heb ik op mijn iphone gelet en ik zie soms het "draaicirkeltje" op de statusbalk draaien, terwijl ik gewoon op het springboard sta (geen apps die draaien). Je weet wel, het cirkeltje dat draait als een website laadt of als je iets downloadt.

Dus blijkbaar moet er soms iets binnen getrokken worden??

Wat kan dat zijn?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-12-14, 04:15
yukhalilsel yukhalilsel is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Haarlem
Berichten: 415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone Bekijk bericht
Ik heb vanavond ontdekt dat ik deze ochtend om 8u. 200 MB aan data zou verbruikt hebben met mijn iphone 6 plus (ios 8.1.2). Om 8u zat ik op de bus en kon ik onmogelijk 200 MB data verbruiken.

Op mijn iphone staat het automatisch updaten van apps uit en ook het verversen van apps op de achtergrond staat uit. Daar kan het niet aan liggen dus. Zelfs de push van mijn mail staat uit.

Nu heb ik op mijn iphone gelet en ik zie soms het "draaicirkeltje" op de statusbalk draaien, terwijl ik gewoon op het springboard sta (geen apps die draaien). Je weet wel, het cirkeltje dat draait als een website laadt of als je iets downloadt.

Dus blijkbaar moet er soms iets binnen getrokken worden??

Wat kan dat zijn?
Ga naar Instellingen > Mobiel Netwerk en scroll naar beneden tot je ziet welke apps hoeveel data heeft verbruikt
  #3  
Oud 20-12-14, 07:56
Otje82 Otje82 is offline
• iOS 10.0.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 590
Standaard

Misschien is het een tweak uit cydia die dit veroorzaakt?
  #4  
Oud 20-12-14, 10:24
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel Bekijk bericht
Ga naar Instellingen > Mobiel Netwerk en scroll naar beneden tot je ziet welke apps hoeveel data heeft verbruikt
Bij totaal gebruik in de huidige periode staat er inderdaad 238 MB.

Maar bij de apps individueel staat er telkens maar 400kb, 50kb, en een paar keer 1 of 2 MB. Bij "systeem" staat er 11,2 MB aan gebruik. Als ik dit alles optel, kom ik aan 25 tot 30 MB. Dus van waar die 238 MB komt, is niet uit deze info te halen.

Toch bedankt voor de hulp!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otje82 Bekijk bericht
Misschien is het een tweak uit cydia die dit veroorzaakt?
Bedankt voor de tip. Ik heb maar een paar tweaks. Maar ik ga de iphone eens in safe mode gebruiken om te zien of dat draaicirkeltje blijft draaien.

Trouwens: toen ik vanmorgen mijn iphone aanzette en de iphone verbinding maakte met Wi-Fi, begon dat draaicirkeltje onmiddellijk weer te draaien. Er moet blijkbaar een proces op de achtergrond draaien?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Onverklaarbaar dataverbruik iPhone 6 Mysci iPhone algemeen 6 01-09-15 23:27
Onverklaarbaar veel gebruik na DFU restore Johnno87 iPhone algemeen 3 10-10-13 17:26
Onverklaarbaar geen bereik thuis met iOS6 Dijkzandt Vodafone 4 01-11-12 20:09
Dataverbruik Devosphotographynl iPhone algemeen 2 28-10-12 10:53
Dataverbruik EdwardP iPhone algemeen 4 02-01-11 15:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:41.