//

Marco automatisering in IOS7

Marco automatisering in IOS7 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste, Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met onderstaande. Ik heb op internet wat rondgezocht, maar kan zelf geen passende oplossing vinden. Als reanimatievrijwilliger ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 31-12-14, 09:43
koenboots koenboots is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2014
Berichten: 2
Standaard Marco automatisering in IOS7

Beste,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met onderstaande. Ik heb op internet wat rondgezocht, maar kan zelf geen passende oplossing vinden.

Als reanimatievrijwilliger kan ik middels een SMSje onverwacht worden opgeroepen om naar een bepaald adres te gaan. Omdat ik lang niet alle straten en de ligging van huisnummers ken of hoe ik er het snelst kom, gebruik ik de Navigon app.
Ik ben nu veel zeer kostbare tijd kwijt voordat ik eenmaal de navigatie naar het adres heb kunnen starten. Om dit te verkorten en al te kunnen vertrekken terwijl e.e.a. laadt, wil ik een aantal acties automatiseren.
In Windows weet ik hier wel raad mee, maar in IOS 7(.0.4) weet ik niet wat de mogelijkheden zijn en hoe je het doet. Verder heb ik totaal geen programmeerkennis betreft IOS. Daarom graag jullie hulp.

De acties:
1. Location Services (GPS) inschakelen (heb ik doorgaans uitgeschakeld)
2. Open Navigon > Address (Woonplaats invoeren)

Als iemand een sneller alternatief weet dan bovenstaande acties, sta ik daar ook voor open.

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd door koenboots; 31-12-14 om 09:47. Reden: Admin, bij nader inzien hoort dit wellicht thuis in topic Ontwikkelen voor IOS.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-12-14, 13:40
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

iOS maakt van een adres automatisch een koppeling naar dat adres in Apple Maps. Je zou dit dus ook in jouw sms'jes moeten tegenkomen. Als je erop tikt krijg je gelijk een route.
__________________
Daniel
  #3  
Oud 31-12-14, 15:06
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Location Services kun je niet vanuit een programma aanzetten (tenzij de jailbreak dat mogelijk maakt?).

Navigon lijkt URL schema's te ondersteunen: http://www.navigon.com/portal/common...ppInteract.pdf

Maar ik weet niet hoe je de inhoud van de SMS (in het gewenste formaat) kunt doorsluizen.

Hoe wordt die SMS verstuurd? Handmatig of geautomatiseerd? In het laatste geval kan de Navigon URL wellicht (ook) worden gegenereerd en in die SMS verstuurd (waarschijnlijk via een URL verkorter om binnen de SMS karakter limiet te blijven).

(ze zouden het systeem dan specifiek voor jou moeten aanpassen en de link alleen opnemen bij een SMS naar jouw telefoonnummer?)
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #4  
Oud 31-12-14, 15:18
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

iPhone in de auto-houder steken, auto starten en rijden en ondertussen het adres inspreken in de standaard Apple Maps app. Dan kiezen voor navigatie voor Navigon, het adres wordt door de Apple Maps app doorgegeven en start meteen.

Eerlijk gezegd ben ik nog altijd het snelste weg als ik even 20 sec. de tijd neem om het adres gewoon in te voeren. De spraakherkenning werkt nl. natuurlijk nooit op de momenten dat het echt moet en dan zit je toch onderweg te *****n op je telefoon (niet alleen gevaarlijk maar kost ook tijd omdat je al dan niet ongemerkt langzamer gaat rijden)
  #5  
Oud 01-01-15, 15:29
koenboots koenboots is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2014
Berichten: 2
Standaard

Bedankt voor de reacties dusver

Misschien was mijn uitleg niet helemaal duidelijk, maar ik verwacht niet dat het overnemen van het adres uit de SMS geautomatiseerd kan worden. Wat ik bedoelde is dat ik direct wil uitkomen in het Navigon scherm voor het invoeren van de woonplaats.

Wel nog ter info:
De SMSjes zijn geautomatiseerd en dus uniform, echter zijn er twee varianten waarvan eentje twee adressen bevat. Overigens worden deze geen klikbare link bij mij, wat ik wel zou verwachten. Format: Straatnaam 1, 1234AB WOONPLAATS.
Er staat wel een google maps link onder de sms (goo.gl/OtIHOa deze is met een via adres), maar dit navigeert via Safari niet fijn en de link gaat uit van een vast vertrekadres i.p.v. mijn huidige locatie. Niet handig dus, maar wellicht wel bruikbaar?
Dit is een landelijk systeem en aanpassing gebeurd dus niet zomaar, al staan ze wel open voor suggesties.

Betreft het in de auto instellen van de navigatie; dat is in een normale situatie al onveilig en in zulke grote haast simpelweg onverantwoord. Helaas ben ik momenteel een stuk langer bezig dan 20 seconden, en omdat letterlijk elke seconde telt heb ik de vraag hier neergelegd.

Mijn toestel is jealbreaked. Als jullie zeker weten dat het inschakelen van GPS niet geautomatiseerd kan worden, zal ik zoeken naar een toggle waarmee ik dat separaat kan doen. Nu moet ik nog door het Instellingen menu, terwijl mijn apparaat momenteel best traag is .

Dan komt het erop neer dat ik de URL van het gewenste Navigon scherm moet vaststellen en hiervan een snelkoppeling moet maken. Iemand enig idee hoe ik dat laatste het beste kan doen?
  #6  
Oud 01-01-15, 17:27
absrnd's schermafbeelding
absrnd absrnd is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Hamelen
Berichten: 291
Standaard

Ik doe het nu via Apple maps, als ik een adres aanklik, en opent in Apple maps, dan kan ik klikken op het blauwe auto symbool, zie de route van waar ik me nu bevindt, en rechts boven kiezen tussen DRIVE-WALK-APPS, waar APPS deze de keuze geeft om TOMTOM te openen met dit adres,
niet super snel, maar wel een seconde of 4


ook heb ik heb zelf een tijd terug via Cydia een app gebruikt die Navigate From Maps heet, hiermee kon je direct adressen openen in TOMTOM of navigon openen,

maar ik weet niet of deze nog beschikbaar is.
Reageren

Labels
navigatie gps locatie



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Automatisering via iphone (Gezocht) fujidepro iPhone accessoires en onderdelen 2 31-05-11 14:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:41.