//

Iphone 5 scherm groene strepen uit het niets

Iphone 5 scherm groene strepen uit het niets discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik weet dat dit al wel vaker gevraagd zal zijn op het internet. Ik heb groene strepen op mijn scherm. Ik weet ook ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-01-15, 17:52
Simontje Simontje is offline
• iOS 6.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 12
Standaard Iphone 5 scherm groene strepen uit het niets

Hallo allemaal,
Ik weet dat dit al wel vaker gevraagd zal zijn op het internet.
Ik heb groene strepen op mijn scherm. Ik weet ook dat de meeste gaan denken dat het aan mijn lcd ligt.
Een week geleden heb ik mijn iPhone zachtjes laten vallen en er was een barst is gekomen (linksboven op de foto).
Nu vandaag (13/01) zat ik op school, laatste uur, ik keek even naar mijn klok op mijn gsm. Het was nog 10 minuten. Toen de bel ging keek ik naar mijn gsm,en mijn scherm was groen? Ik moet er wel bij zeggen dat het regende, maar ik kan moeilijk geloven dat hij nat was geworden want hij zat de hele tijd in mijn broekzak + ik heb een screenprotector, dus het kan al niet in de barst gekomen zijn?
Het vreemde is ook met die groene strepen, soms zijn het er veel en soms weinig. Meestal blijft er een groene of soms witte streep links staan. Als ik mijn iPhone ontgrendel komen de groene strepen er zachtjes tevoorschijn. Als ik dan veel groene strepen zie en ik mijn iPhone opnieuw ontgrendel (dat hij zwart scherm is zo). En 1 seconde daarna opnieuw ontgrendel, zijn de groene strepen weg en komen ze weer zachtjes tevoorschijn..
Ik vind dit maar vreemd? Iemand misschien andere ideeën dan lcd kapot?
Mvg,
Simon Gulix

Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-01-15, 18:40
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

hoogst waarschijnlijk connector los van je display
  #3  
Oud 13-01-15, 18:49
Simontje Simontje is offline
• iOS 6.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trimix Bekijk bericht
hoogst waarschijnlijk connector los van je display
Dus dan moet ik niet een hele nieuwe lcd kopen?
  #4  
Oud 13-01-15, 18:50
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trimix Bekijk bericht
hoogst waarschijnlijk connector los van je display
Nog niet misschien . Zijn lcd is gewoon naar zijn grootje.
Bij losse connector krijg je horizontale blokstrepen
  #5  
Oud 13-01-15, 18:56
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Ik denk dat Susuki2002 gelijk heeft en dat je lcd stuk is. Lcd schermen kunnen van het een op andere minuut defect raken zonder dat je je toestel laat vallen. Heb het eens gehad met een 5 die witte blokjes had op het scherm ( verticaal ) heb toen een kruis test gedaan met een andere 5 om zeker te zijn dat het het scherm is dat toen stuk was.
Het blijft elektronica.
  #6  
Oud 13-01-15, 19:28
Simontje Simontje is offline
• iOS 6.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 12
Standaard

Oke bedankt voor de snelle reacties allemaal! Heeft iemand toevallig ervaring met lcd schermen online kopen? Ik dacht aan dit : LCD Display Digitizer Touch Screen Assembly Replacement for iPhone 5 Tools Black | eBay
en ik doe dit omdat vorige keer mijn scherm gebroken was en 100€ kostte, dat vond ik net iets te veel. En omdat ik vrij handig ben denk ik eraan om het zelf te maken. Of zou dit onder de garantie vallen?
  #7  
Oud 13-01-15, 20:02
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Is geen geld en als je eraan begint: eerst nieuwe scherm plaatsen en als laatste de batterij connector vastzetten. Je zal wel denken, voor het scherm te wisselen hoeft de batterij toch niet los? Nee dat klopt. Dit voorkomt mogelijke problemen met je nieuwe scherm. Als je een beetje handig bent en de kleine onderdelen moet omzetten ( vergeet het gaasje van de speaker niet ) is het in 40 minuten te doen. Maar je moet je niet haasten, doe vooral rustig aan, beter 3x zolang erover doen zonder fouten dan snel en iets vergeten of beschadigen.
  #8  
Oud 14-01-15, 20:38
Simontje Simontje is offline
• iOS 6.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door faire4u Bekijk bericht
Is geen geld en als je eraan begint: eerst nieuwe scherm plaatsen en als laatste de batterij connector vastzetten. Je zal wel denken, voor het scherm te wisselen hoeft de batterij toch niet los? Nee dat klopt. Dit voorkomt mogelijke problemen met je nieuwe scherm. Als je een beetje handig bent en de kleine onderdelen moet omzetten ( vergeet het gaasje van de speaker niet ) is het in 40 minuten te doen. Maar je moet je niet haasten, doe vooral rustig aan, beter 3x zolang erover doen zonder fouten dan snel en iets vergeten of beschadigen.
Bedankt voor je reactie! Ik ga het zeker rustig doen voor de eerste keer. Ik ga ook mijn simkaart verwijderen, geen idee of het veel nut heeft maar veiligheid boven alles
  #9  
Oud 14-01-15, 22:03
ihulpdotnet ihulpdotnet is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 14
Standaard

Hoi simontje vervelend om te horen van je scherm . Probeer wel even eerst te isoleren of het echt de lcd zelf is begin eerst met een reset door de home en powerknop tegelijk 10 sec in te houden .indien dat niet werkt een force restore uitvoeren en niet een backup terug zetten gewoon als nieuw instellen .

Dit heeft voor veel mensen vaak dit probleem ook al opgelost . Zeker omdat je aangaf dat het niet altijd was .

Dit kan je een dure reparatie voorkomen
Pm me gerust als je meer info wilt
  #10  
Oud 16-01-15, 07:50
Simontje Simontje is offline
• iOS 6.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 12
Standaard

Mijn scherm is al eens vervangen.. Ik zie net dat ik garantie heb, kunnen ze zien dat mijn scherm al eens vervangen is?
  #11  
Oud 16-01-15, 09:27
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Ja dat kunnen ze zien

Je hebt geen garantie op val/blikschade.
Je hebt geen garantie op vochtschade.

Laatst gewijzigd door suzuki2002; 16-01-15 om 13:00.
  #12  
Oud 16-01-15, 09:32
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 Bekijk bericht
Je hebt geen garantie op blikschade.
Je hebt geen garantie op vochtschade.
Je hebt geen garantie als er niet originele onderdelen werden gebruikt.
Je hebt geen Apple garantie als het toestel ooit hersteld werd door een niet geautoriseerd herstelbedrijf.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verticale blauwe strepen op het scherm ( IPHONE 5 ) Waarrde iPhone algemeen 1 09-04-14 18:56
Strepen over het scherm bij AppStore iphone 5 hoi1 iPhone algemeen 1 31-10-12 19:12
iPhone valt uit uit het niets! milanooo iPhone accessoires en onderdelen 1 13-09-12 21:56
Iphone valt steeds met strepen op het scherm steelgate iPhone algemeen 7 22-06-11 09:00
iPhone groene strepen Blaster iPhone algemeen 6 16-11-08 15:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:26.