//

Touch ID veiligheid

Touch ID veiligheid discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik had een vraag waar jullie meer over weten waarschijnlijk dan ik. Ik heb nu ongeveer een jaar een Iphone 5S, en gebruik sinds ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-01-15, 21:26
dennissch dennissch is offline
• iOS 10.3.3
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Breda
Berichten: 103
Standaard Touch ID veiligheid

Hallo,

Ik had een vraag waar jullie meer over weten waarschijnlijk dan ik.
Ik heb nu ongeveer een jaar een Iphone 5S, en gebruik sinds het begin touch id. Nu zat ik er al langer aan te denken om mijn vingerafdruk uit mijn iPhone te halen, zodat bij calamiteiten de hulptroepen in mijn telefoon kunnen. En soms pakt hij mijn afdruk niet. Ik las nu dat Apple misschien jou persoonlijke vingerafdruk wil opslaan op de icloud. Dat lijkt mij helemaal niks. Als ik nu mijn vingerafdruk uit mijn iPhone haal, ben ik dan al te laat?

Bedankt alvast.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-01-15, 21:32
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dennissch Bekijk bericht
...zodat bij calamiteiten de hulptroepen in mijn telefoon kunnen.
Als je een Medical ID aanmaakt dan kunnen de "hulptroepen" aan alle relevante informatie zonder in jouw iPhone "te kunnen".
  #3  
Oud 18-01-15, 21:35
dennissch dennissch is offline
• iOS 10.3.3
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Breda
Berichten: 103
Standaard

Oke dankje, dan is dat een optie. Wat denk jij verder, heeft het nog zin om mijn vingerafdruk te verwijderen ten behoeve van de veiligheid? Of is hij toch al bekend bij Apple en kan ik hem net zo goed houden? Het klinkt zorgwekkend dat je vingerafdruk in de cloud komt, het zal wel goed beveiligd worden, maar toch.
  #4  
Oud 18-01-15, 21:40
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dennissch Bekijk bericht
Oke dankje, dan is dat een optie.
Use Health on your iPhone or iPod touch with iOS 8 - Apple Support

Citaat:
Het klinkt zorgwekkend dat je vingerafdruk in de cloud komt, het zal wel goed beveiligd worden, maar toch.
Ik heb dat gerucht ook gelezen op een niet nader te noemen geruchtenblog. Over de dagelijkse geruchten maak ik mij niet druk. Het ging trouwens over een patent voor die functie.
  #5  
Oud 18-01-15, 21:44
dennissch dennissch is offline
• iOS 10.3.3
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Breda
Berichten: 103
Standaard

Bedankt. Ik ga een medisch ID aanmaken. En verder hou ik het nieuws over eventuele vorderingen w.b.t. Touch ID in de cloud, in de gaten.
  #6  
Oud 18-01-15, 23:23
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Je kunt met een app zoals ICE een aangepaste wallpaper maken waarop je gegevens staan plus een telefoonnummer waar een hulpverlener naar kunt bellen. Als je handig bent met een programma zoals Photoshop zou je dit ook zelf kunnen maken ;-)
__________________
"Of all the things i've ever lost, i miss my mind the most."
© Ozzy Osbourne
  #7  
Oud 19-01-15, 12:54
dennissch dennissch is offline
• iOS 10.3.3
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Breda
Berichten: 103
Standaard

Ik heb Timosha zijn tip opgevolgd en een medisch ID aangemaakt. En ik houd voorlopig zolang het een gerucht blijft de touch id vergrendeling erop, geeft je toch een veiliger gevoel. (En handiger dan een code invoeren) En FridgeNL jouw suggestie heb ik ook geinstalleerd, en dit is eigenlijk echt wat ik zoek! Ik ga de gegevens nog aanvullen, maar het telefoonnummer van mijn ouders staat ee in ieder geval al in.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Veiligheid iMessage Bubbly iPhone algemeen 0 06-04-13 13:04
Alle iDevices: Veiligheid Spirit/Userland JB anahari Jailbreak 14 05-05-10 13:57
iPhone: veiligheid jailbreak jwvdpoel Jailbreak 2 01-04-10 16:18
Veiligheid jailbreak belgiumiphone Archief 5 08-12-09 15:58
Veiligheid downloads storm76 iPhone algemeen 2 25-04-08 00:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:26.