//

iPhone 6 werkt niet goed meer door waterschade

iPhone 6 werkt niet goed meer door waterschade discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik baal er erg van dat ik dit moet vertellen. Ik heb eergisteren mijn iPhone 6 (64 gb) in het toilet laten vallen. Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-01-15, 02:04
jordymr jordymr is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 17
Angry iPhone 6 werkt niet goed meer door waterschade

Hallo,

Ik baal er erg van dat ik dit moet vertellen. Ik heb eergisteren mijn iPhone 6 (64 gb) in het toilet laten vallen. Ik heb hem 2 dagen in rijst laten zitten en heb hem nu net aangezet om eens te testen. Ik merk dat het touchscreen heel anders reageerd en soms handelingen doet die niet de bedoeling zijn. Ik merk ook dat de back-camera niet meer opent, terwijl de frontcamera het perfect doet.

Ik heb geen verzekering genomen (pijnlijk) en ik heb hem aangekocht in Fnac België in september. Mijn vraag is nu: wat in de iphone zou er beschadigd zijn en wat is de oplossing? Ik heb iets gehoord dat je bij switch je defect toestel zou kunnen binnenbrengen en mits je een (serieus) bedrag betaalt een nieuwe iPhone zou kunnen krijgen?

Ik hoor het graag!

JM
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-01-15, 08:46
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Je zou eens contact op kunnen nemen met je verzekering om te controleren of de schade gedekt is.
Als dat zo is de reparatie uit laten voeren en bedrag claimen bij verzekering.
En check voor de zekerheid bij de verzekering of je verplicht bent je telefoon bij een bepaald bedrijf te laten repareren. Sommige verzekeringen vergoeden alleen reparaties bij bedrijven die aangesloten zijn bij erkende verenigingen.
  #3  
Oud 23-01-15, 09:44
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Citaat:
Ik heb geen verzekering genomen (pijnlijk)
zegt Topic Starter.
  #4  
Oud 23-01-15, 09:53
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macbookto Bekijk bericht
zegt Topic Starter.
Sorry, misschien had ik wat duidelijker moeten zijn:

Ik heb ook geen aparte verzekering afgesloten voor mijn telefoon maar voordat ik de telefoon kocht heb ik even contact opgenomen met de verzekeringsmaatschappij waar ik andere verzekeringen heb ondergebracht.
Mijn contactpersoon vertelde mij dat schade aan mijn iPhone (en iPad) gedekt waren onder de verzekeringen die ik al had (inboedel, aansprakelijkheid, etc.).

Wellicht dat jordymr dat ook even kan controleren.
  #5  
Oud 23-01-15, 13:17
jordymr jordymr is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 17
Standaard

En hebben jullie er een idee van wat ik net moet laten repareren? Of hoeveel dit gemiddeld kost?
  #6  
Oud 23-01-15, 14:05
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Ik zou hem eerst door een bedrijf laten reinigen met alcohol. De iPhone na een tijd aanzetten om te zien of die nog werkt is een fout wat velen maken. Voordat hè dat doet altijd eerst alles goed schoonmaken met alcohol ( al dan niet zelf of door special bedrijf).
  #7  
Oud 23-01-15, 14:43
RoanNeervoort RoanNeervoort is offline
• iOS 9.3.3
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Locatie: Doetinchem
Berichten: 139
Standaard

Laat hem vervangen bij Apple (dus inruilen tegen x-bedrag voor een nieuwe) en claim dit bij je verzekering. Waterschade kan de kop nog opsteken na een aantal maanden.

Advies: neem geen risico en vervang hem bij Apple
Reageren

Labels
herstelling, iphone, schade, waterschade touchscreen



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Probleem scherm Iphone 4, werkt niet meer goed! plock iPhone algemeen 2 02-09-14 21:26
(Technisch) Iphone 4 met waterschade, scherm werkt niet door logic board? knibber iPhone algemeen 0 26-05-12 14:52
HELP BEN super dom en iphone werkt niet meer goed door IOS 5 iphonesven iPhone algemeen 21 11-06-11 16:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:14.