//

Laatste iOS versie voor de 3GS

Laatste iOS versie voor de 3GS discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik ben bezig met een oude iPgone 3GS die ze aan haar zoontje wil geven. Nu heb ik eerder mijn iPhone 3GS aan mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12-03-15, 22:47
MacFreak20 MacFreak20 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 39
Standaard Laatste iOS versie voor de 3GS

Hallo,

Ik ben bezig met een oude iPgone 3GS die ze aan haar zoontje wil geven. Nu heb ik eerder mijn iPhone 3GS aan mijn jongste dochter gegeven en daar staat momenteel versie 6.1.3 op; ze kan daar ook mee bijv. apps stoppen enzo (zij het op de oude manier).

Op de 3GS van mijn vriendin staat momenteel nog versie 4.2.1, weet iemand of en hoe ik daar ook deze laatste versie op kan zetten? iTunes laat dat namelijk niet toe...

Dank jullie wel!

Groet, Tom
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-03-15, 23:21
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Downgraden van iPhone en iPad, oudere iOS-versie installeren

Zie
Handleiding: iOS-versie herstellen of downgraden

Je moet eerste het bestand downloaden

Download het benodigde firmwarebestand vanaf de website van Apple of websites van derden, zoals deze. Dit bestand eindigt op de extensie .ipsw. Zet het bestand op een makkelijk vindbare plaats, bijvoorbeeld je desktop.
Open iTunes, sluit de iPhone aan en wacht tot de iPhone in de linker balk verschijnt.
Windows: Houd de Shift-toets ingedrukt terwijl je op de knop Herstellen klikt met je muis. Mac: Houd de Alt-toets in gedrukt terwijl je op de knop Herstellen klikt met je muis.
Blader naar het gewenste firmwarebestand.
Bevestig dat je de gekozen firmware wilt installeren.
  #3  
Oud 12-03-15, 23:47
MacFreak20 MacFreak20 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 39
Standaard

Nee, dat heb ik al geprobeerd. iTunes geeft dan aan dat dit geen geldige versie is voor deze iPhone...
"De iPhone iPhone 3GS kan niet worden hersteld, omdat het firmwarebestand niet compatible is."
en
"De iPhone iPhone 3GS kan niet worden bijgewerkt, omdat het firmwarebestand niet compatible is."
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Capture.JPG‎ (20,3 KB, 8x gelezen)
  #4  
Oud 13-03-15, 05:28
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Als ik het zo lees wil je op die 3Gs van je vriendin ook de laatst mogelijke iOS versie zetten.

Dan hoef je niet te downgraden,, noch hoef je aan de slag met handmatig een iOS ipsw te dowloaden.

Wat de procedure is: koppel de iPhone aan iTunes en klik dan op herstel in iTunes. Evt kun je dit doen met het toestel in dfu te zetten.
iTunes zal zelf, automatisch, altijd de laatst mogelijke iOS versie op de iPhone installeren.

Als dat niet lukt, vermoed ik dat de die ene 3Gs toch een iPhone 3G is. Daar kan nl. 'maar' iOS 4.1.2 op draaien.....
  #5  
Oud 13-03-15, 06:58
PieterEhv PieterEhv is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2014
Locatie: Eindhoven
Berichten: 113
Standaard

iPhone 3GS - Wikipedia, the free encyclopedia

Citaat:
...iOS 6, specifically, iOS 6.1.6, is the latest version of iOS to support the iPhone 3GS, ...
http://appldnld.apple.com/iOS6.1/091...0_Restore.ipsw
  #6  
Oud 13-03-15, 12:01
MacFreak20 MacFreak20 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 39
Standaard

Problem solved; geGoogled op modelnummer lijkt het toch een normale 3G te zijn, de naam was alleen 3GS om 1oa reden


Thanks allemaal
  #7  
Oud 13-03-15, 22:07
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Verschil tussen 3G en 3Gs is optisch / aan de behuizing gemakkelijk te herkennen; bij een 3G is de tekstopdruk aan de achterzijde wit. Bij een 3Gs zilver.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3gs updaten naar niet laatste versie zonder SHSH (5.1.1) bondt iPhone algemeen 3 30-12-12 14:42
iPhone: IPHONE 3GS laatste ios update en unlock cederique Jailbreak 3 21-12-11 23:06
hoe laatste versie ios op iphone 4 krijgen? klaartje iPhone algemeen 1 25-07-11 16:24
Iphone 3gs 32gb per ongeluk geupdate naar laatste versie 3.1.3 wimpiepiep Archief 1 17-04-10 12:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:38.