iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Tracking in buitenland met Maps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/16329-tracking-buitenland-maps.html)

HPSterk 15-07-08 17:22

Tracking in buitenland met Maps
 
Hallo mede iPhone 3G eigenaars, (met een T-Mobile abo)

Hierbij zou ik graag een antwoord willen op deze vraag:
Is het mogelijk om (kostenloos!) te kunnen bepalen waar je bent met de 'Kaarten' applicatie die standaard op de iPhone 3G (firmware 2.0) zit?

Ik ga namelijk zeer spoedig op vakantie en zou deze applicatie graag willen gebruiken, maar ik heb geen zin om extra kosten te maken.

STOMATVD 15-07-08 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HPSterk (Bericht 142907)
Hallo mede iPhone 3G eigenaars, (met een T-Mobile abo)

Hierbij zou ik graag een antwoord willen op deze vraag:
Is het mogelijk om (kostenloos!) te kunnen bepalen waar je bent met de 'Kaarten' applicatie die standaard op de iPhone 3G (firmware 2.0) zit?

Ik ga namelijk zeer spoedig op vakantie en zou deze applicatie graag willen gebruiken, maar ik heb geen zin om extra kosten te maken.

Volgens mij maak je geen gebruik van gprs/3G (extra kosten) om je locatie te bepalen. Maar als je locatie eenmaal bepaald is worden de bijbehorende mappen geladen. als je op dat moment niet over een Wi-Fi verbinding beschikt dan zal dit denk ik toch extra kosten met zich meebrengen.

HPSterk 15-07-08 17:36

Kun je ook aangeven dat je niet wil dat hij extra mappen erbij gaat laden?

Icepod 15-07-08 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HPSterk (Bericht 142918)
Kun je ook aangeven dat je niet wil dat hij extra mappen erbij gaat laden?

Ja, maar dan krijg je geen goede details-mappen te zien.
Hopen dat je op een free/niet beveiligde-Wi-Fi kan koppelen, zou je zonder kosten kunnen opzadelen.

HPSterk 15-07-08 17:56

Oke, bedankt. En WAAR kan ik dat aangeven? :D

paulmadejong 15-07-08 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door STOMATVD (Bericht 142916)
Volgens mij maak je geen gebruik van gprs/3G (extra kosten) om je locatie te bepalen. Maar als je locatie eenmaal bepaald is worden de bijbehorende mappen geladen. als je op dat moment niet over een Wi-Fi verbinding beschikt dan zal dit denk ik toch extra kosten met zich meebrengen.

Volgens mij wel hoor. In airplane mode krijg ik namelijk geen fix met mijn 3G.

The Quote 15-07-08 18:26

Je zult verbinding moeten hebben om de mappen te laden, of deze moeten al geladen staan. De mappen haalt die van internet dus je zult op een Wi-Fi verbinding moeten gaan als je niet een hele hoge rekening wilt.
Het berekenen waar je bent kost je niks, gaat gewoon via hoever jij vanaf een mast zit.

paulmadejong 15-07-08 18:32

Ik heb de mappen geladen en zit ondertussen wel op Wi-Fi maar geen GSM of 3G. Na 5 minuten had ik nog geen fix en heb ik de hoop maar opgegeven....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:49.