//

iPhone 4s activeren met defecte simkaartlezer

iPhone 4s activeren met defecte simkaartlezer discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste allemaal, In de kast vond ik een oude 4s welke 2 jaar geleden waterschade heeft opgelopen. Na onderzoek is gebleken dat de simkaartlezer defect ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-05-15, 20:39
Henkpatat Henkpatat is offline
• iOS 8.1.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2014
Berichten: 11
Standaard iPhone 4s activeren met defecte simkaartlezer

Beste allemaal,

In de kast vond ik een oude 4s welke 2 jaar geleden waterschade heeft opgelopen. Na onderzoek is gebleken dat de simkaartlezer defect waardoor de telefoon geen simkaarten meer herkent. Ik wil de telefoon echter als iPod/afstandsbediening voor de tv gebruiken. Echter bij het opstarten kan ik de telefoon via Wi-Fi niet activeren. Ook via iTunes lukt het niet.

Melding via Wi-Fi: Activeringsservers zijn niet beschikbaar. Tot onze spijt kunnen we op dit moment niet verdergaan met uw activering.
Melding iTunes: Tot onze spijt kunnen we op dit moment niet verdergaan met uw activering.
Probeer het later opnieuw of neem contact op met de klantenservice.


Via Google heb ik al vernomen dat het activeren zonder simkaart erg lastig is. Weet iemand hier een oplossing voor? Ik kom nu niet voor bij het "Hallo, schuif om te configureren" scherm.

Groet,

Henkpatat
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-05-15, 12:22
absrnd's schermafbeelding
absrnd absrnd is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Hamelen
Berichten: 291
Standaard

Het kan zijn dat de contacten van de simkaart lezer geoxideerd zijn,
je kan proberen om een dubbelgevouwen schuurpapiertje, met de breedte van de simkaart houder, voorzichtig in de simkaart sleuf te schuiven,(niet samen met de simkaarhouder)
let op dat je geen druk uit moet oefenen om het stukje schuurpapier er in te krijgen,
en dat deze niet vast komt te zitten.
neem fijn schuurpapier, rond de 240 of 320 grit.

en dan de simkaart proberen.
dit is niet een ideale oplossing, maar anders kan je, je phone toch niet gebruiken
  #3  
Oud 18-05-15, 14:31
Henkpatat Henkpatat is offline
• iOS 8.1.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2014
Berichten: 11
Standaard

Dank voor je antwoord. Deze oplossing heeft de maker destijds ook al geprobeerd. Ik ben eigenlijk meer op zoek om de activering te omzeilen en zo iOs te starten en evt te jailbreaken zodat ik er nog wat mee kan.
  #4  
Oud 18-05-15, 14:55
absrnd's schermafbeelding
absrnd absrnd is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Hamelen
Berichten: 291
Standaard

Dat is schijnbaar onmogelijk, de iPhone kan alleen geactiveerd worden als de iPhone een Simkaart kan lezen, dit kan zelfs een oude simkaart zijn.

als je toch niets te verliezen hebt, kan je de iPhone met de hulp van iFixit open maken, en proberen de zaak te repareren.
  #5  
Oud 19-05-15, 12:40
Henkpatat Henkpatat is offline
• iOS 8.1.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2014
Berichten: 11
Standaard

Bedankt voor je antwoord. Ik ga mijn opties nog even overwegen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4S met een defecte 3G chip? tiboow iPhone algemeen 16 22-05-13 01:00
Met defecte iphone 4 naar Apple Store draude iPhone algemeen 4 21-05-13 22:07
Dagje naar Apple Store Amsterdam met defecte iPhone 4 scoop1 Chat en geruchten 5 23-06-12 11:07
iPhone: Jailbreak met defecte Home/Lock-button? BP65 Jailbreak 38 19-10-09 22:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:13.