//

Spookfoto's/ films

Spookfoto's/ films discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allemaal, Een paar weken geleden zag ik dat wat oudere foto's op mijn iphone ineens wat wazig/pixelig zijn, terwijl ze voorheen haarscherp waren. Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-06-15, 22:51
Francis78's schermafbeelding
Francis78 Francis78 is offline
• iOS 8.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 178
Unhappy Spookfoto's/ films

Hoi allemaal,

Een paar weken geleden zag ik dat wat oudere foto's op mijn iphone ineens wat wazig/pixelig zijn, terwijl ze voorheen haarscherp waren. Ik dacht er eerst niet zoveel van, maar vandaag ben ik erachter gekomen dat het een flink probleem is.

De 'spookfoto's', zo noem ik ze maar even, kunnen niet bewerkt worden of worden verstuurd per sms, whatsapp, email, etc. Ook de video's spelen niet meer af, terwijl ze dat eerder wel hebben gedaan. Als ik de iphone aan pc hang en met verkenner de foto's opzoek dan blijkt dat er over een periode van 5 maanden foto's niet geopent kunnen worden. Hij geeft wel de windows thumbnail, maar waar mijn andere foto's gewoon de foto's in thumbnail laat zien, zie je bij de spookfoto's alleen dat windows fotootje en als je er dan op dubbelklikt geeft hij de foutmelding dat het bestand niet geopent kan worden omdat het is beschadigd of te groot is.

Gekke is, dat ik de spookfoto's dus wel kan zien in mijn filmrol op de iphone, ik kan er alleen niets mee doen en ze zijn wazig.

Mijn laatste back-up was in januari, maar op de een of andere manier is die niet te vinden. In itunes staat als laatste een back-up uit november. De foto's in mijn iphone zijn pas weer scherp vanaf april. Ik heb dus spookfoto's van november tot april, 5 maanden. Ik kan ze wel zien in de iphone, maar verder niets meer mee. De foto's na april zijn weer prima.

In deze vijf maanden heb ik heel dierbare foto's staan. Het eerste jaar van mijn zoontje, zijn eerste stapje, tandje, etc. Ik dacht dat ik vaker een back-up had gemaakt, maar denk dat dat niet helemaal goed gegaan is ofzo. Ik BAAL!

Vandaag contact gehad met apple. Na mijn hele verhaal te hebben gedaan willen ze dat ik een back-up ga maken, icloud aanzet en de nieuwe versie erop ga zetten. Ik had icloud uitstaan, omdat ik in het begin elke keer mijn filmrol opnieuw alle foto's binnen zag halen. Dan was spontaan de hele filmrol leeg en werden ze vervolgens allemaal terug gezet. Morgen heb ik weer een belafspraak en word ik hierbij geholpen.

Er zit ergens iets niet goed, maar het is mij een raadsel! Enige wat ik nu wil, is die 5 maanden foto's redden. Ik ben nu van alle spookfoto's in mijn telefoon screenshots aan het maken, maar is echt van beroerde kwaliteit. De films ben ik sowieso kwijt. Ze hopen bij apple dat met een reservekopie maken en terugzetten er misschien iets oplost. Maar ze had ook nog nooit van dit probleem gehoord. Ik krijg zelfs extra opslag in icloud om te kijken of we ze via icloud kunnen redden. Ik denk niet dat dit gaat werken. Het gaat zomaar om 1000 foto's.

Ik hoop dat iemand hier hier al eens van gehoord heeft en wellicht een oplossing weet. Ik ben echt ten einde raad!

Nog twee dingetjes ter aanvulling. Mijn iphone is jailbroken, heeft versie 8.1 en is de 10.000 foto's al gepasseerd (heb een iphone sinds de geboorte van het eerste exmplaar, dus inmiddels veel foto's gemaakt) waardoor het ook lijkt of er met de nieuwe telling dingen niet lekker lopen.

Het is een zooitje, ik weet het. Wie kan mij helpen?? Please....

Groetjes Francis
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-06-15, 08:26
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francis78 Bekijk bericht
Nog twee dingetjes ter aanvulling. Mijn iphone is jailbroken, heeft versie 8.1...
Wat heeft Apple Support geantwoord toen je hen verteld hebt dat je een oude jailbroken iOS versie gebruikt?

De een of andere krakkemikkige jailbreak tweak zou wel eens de reden van het probleem kunnen zijn. Onverklaarbare problemen kunnen heel vaak verklaard worden door een jailbreak tweak.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 17-06-15 om 09:04. Reden: Foutieve syntax
  #3  
Oud 17-06-15, 13:15
Francis78's schermafbeelding
Francis78 Francis78 is offline
• iOS 8.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 178
Standaard

Ik heb ze natuurlijk nog maar even niet verteld dat hij jailbroken is. Maar met de versie doelde ik op het toestel zelf, niet op de jailbreak. Die heb ik er in februari opgezet bij het krijgen van mijn nieuwe telefoon.

Ik heb er ook niet heel veel tweaks op staan.

Ik heb even zitten kijken net en heb er 1 cydia tweak op staan die met de camerarol werkt, hoewel ik hem niet gebruik. Dat is SwapCameraRoll. Zou dat echt de oorzaak kunnen zijn?

En kan ik het nog herstellen of heb ik dikke vette pech?
  #4  
Oud 17-06-15, 13:53
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francis78 Bekijk bericht
Ik heb ze natuurlijk nog maar even niet verteld dat hij jailbroken is.
Dan ben je "natuurlijk" Apple Support voor de gek aan het houden en dat is "natuurlijk" helemaal niet netjes.

Citaat:
Ik heb er ook niet heel veel tweaks op staan.
Één krakkemikkige tweak die iets met foto's doet is voldoende om alles wat met foto's te maken heeft te vernaggelen.

Als ik jouw epistel zo lees kan ik alleen maar besluiten dat een jailbreak tweak die problemen veroorzaakt. En als je eerlijk was geweest en je had Apple Support de waarheid verteld waren die tot dezelfde conclusie gekomen.

Succes verder.
  #5  
Oud 17-06-15, 14:23
Francis78's schermafbeelding
Francis78 Francis78 is offline
• iOS 8.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 178
Standaard

Mijn vraag was niet of de fout bij mij ligt Timosha. Dat snap ik zelf ook wel. Je weet dat een Iphone met een jailbreak toch kwetsbaarder is.

Ik wil weten of ik het op een of andere manier nog kan herstellen. En als ik apple meteen vertel dat er een jailbreak op zit dan zullen ze meteen zeggen dat daar de fout zit en zullen geen verdere moeite doen mij te helpen de foto's te herstellen, aangezien de fout ook best ergens anders kan zitten dan bij een foute Cydia tweak.

Ik wil niet met mijn vinger wijzen naar Apple of Cydia. Ik wil proberen schade te herstellen. Ik heb de app nooit in gebruik gehad, dus betwijfel of het daaraan ligt. Maar misschien ook wel. Eerst maar eens kijken of Apple mij verder kan helpen.

En inderdaad Timosha, ik ben hier enorm van geschrokken en ik overweeg sterk om na 7 jaar jailbreakloos verder te gaan. De tweaks zijn leuk, maar staan niet in verhouding met de problemen die ik er nu van heb.

Ik probeer nu een reservekopie te maken van mijn iphone en stuit op het volgende probleem: Hij ziet mijn iphone niet. USB controller van apple gechecked. Apple mobile device is in orde. De kabel is correct, ik hoor het plingeltje bij aansluiten, maar hij verschijnt niet in itunes.

Ook heb ik in februari dus een reservekopie gemaakt van mijn vorige iphone, die onvindbaar is??
  #6  
Oud 17-06-15, 21:11
Francis78's schermafbeelding
Francis78 Francis78 is offline
• iOS 8.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 178
Standaard

Vanavond weer met Apple support gesproken. Reservekopie lukt nog niet. Dus nu in iCloud een reservekopie aan het maken. Toen zag ik Het volgende bij instellingen>iCloud daar staat een vinkje achter 'optimaliseer iPhone opslag' . Ik heb ook de keuze het vinkje te zetten achter 'download en bewaar originelen' dat ga ik morgen proberen, nadat ik wat ruimte heb gemaakt en de 18 uur durende reservekopie in iCloud heb afgerond 😁

Aangezien ik van de 128 GB nog maar 4,7 gb ruimte over heb denk ik dat hij automatisch foto's en video's heeft gecomprimeerd.

Er is weer hoop!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mac OS X: Films ipad MacSkills iTunes 2 27-06-12 14:48
Films huren renefranssen Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 3 20-01-12 15:01
Films op tv Idol iPad algemeen 0 03-08-11 11:38
Films -> iPad wvy iPad algemeen 1 28-03-10 13:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:25.