//

Geen garantie door niet zichbare buiging

Geen garantie door niet zichbare buiging discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste forumleden, ik heb begin deze week mijn Iphone bij apple aangeboden voor reparatie. Mijn frontcamera was verplaatst en zat niet op de juiste positie. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-07-15, 09:25
sanrox sanrox is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 21
Standaard Geen garantie door niet zichbare buiging

Beste forumleden,

ik heb begin deze week mijn Iphone bij apple aangeboden voor reparatie. Mijn frontcamera was verplaatst en zat niet op de juiste positie.

Ik kreeg gisteren echter een mail terug:

Onze technici hebben een probleem vastgesteld met uw product dat niet wordt genoemd in de oorspronkelijke reparatieaanvraag.
Beschadiging: Bent/Twisted
Type: Frame

De Iphone zou dus zijn verbogen. Dit is echter niet waarneembaar met het blote oog en ook niet op de door hun bijgevoegde foto's. Reparatie kost € 243,61 + btw .

Wat zouden jullie me kunnen aanbevelen om te doen en hoe moet ik dit probleem oplossen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-07-15, 17:31
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Plaats de foto,s eens
  #3  
Oud 31-07-15, 10:30
sanrox sanrox is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 21
Standaard

  #4  
Oud 31-07-15, 12:28
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Wss weer boj Dynafix terecht gekomen. Het vochtverhaal werd wat saai en dus wss gooien ze het nu op de bends. Is ook altijd de vraag of ze foto's sturen van precies jouw toestel.

Moeilijk advies geven in dit geval. Probleem is wss dat je hem ook niet ongemaakt gratis terug krijgt.
Anders terug vragen en bij iemand anders cemera goed laten zetten. Garantie is dan wel weg, maar kost je nu ook een pak minder.
  #5  
Oud 31-07-15, 15:04
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

De kromming is goed te zien.

@Freeltd. Ja hoor, elke iPhone wordt af fabriek geleverd met een uitgeslagen vloeistofsensor en elke reseller krijgt standaard kromme iPhones aangeleverd om die lastige garantiegevallen te kunnen afpoeieren. Al die berichten over gratis vervangen toestellen zijn ook een hoax; dat zijn Apple-medewerkers die dat type berichten moeten plaatsen. Bij 10 van die berichten krijgen zij een bonus! Apple maakt meer winst op al die nepreparaties dan op de verkoop van nieuwe toestellen.
Ik word een beetje cynisch van die achterlijke prietpraat. Een oude volkswijsheid zegt het al: zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
  #6  
Oud 31-07-15, 21:58
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Op deze iphone zit een beschadiging .

Achterkant rechts van het apple tekentje op de rand


Ook zit er een kras op het apple tekentje zelf


Let hierop,als je deze ongerepareerd terug krijgt , misschien hebben ze een vergissing gemaakt en een diagnose gesteld aan de verkeerde iphone
  #7  
Oud 31-07-15, 23:08
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Iphonealot, google aub eens op 'dynofix' vooraleer je van jetje geeft ;-) (lees: onzin uitkraamt)

Als je iPhone bij apple terecht komt, is er geen probleem. Maar vaak komt ie terecht bij Dynafix. En dat is een ander verhaal. ;-)
  #8  
Oud 31-07-15, 23:42
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Ik zou hem ( is mijn mening ) niet ter reparatie aanbieden bij Dynafix, zoek een reparatie bedrijf die wel betrouwbaar is en mogelijk wel met originele onderdelen werkt. Volgens mij is het recht zetten van de frontcam niet zo moeilijk om zelf te doen.
  #9  
Oud 31-07-15, 23:54
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Scherm los dan kan je met een naald de brezel weer op z,n plek drukken .
  #10  
Oud 01-08-15, 00:38
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

Doe maar met iets van niet metaal om sluiting te voorkomen bv een cocktail prikker
  #11  
Oud 01-08-15, 09:47
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door faire4u Bekijk bericht
Ik zou hem ( is mijn mening ) niet ter reparatie aanbieden bij Dynafix, zoek een reparatie bedrijf die wel betrouwbaar is en mogelijk wel met originele onderdelen werkt. Volgens mij is het recht zetten van de frontcam niet zo moeilijk om zelf te doen.
Een mens zou gek zijn om hem bij Dynafix aan te bieden. Onder garantie gaat men gewoon via de winkel. En vele winkels werken met Dynafix. Daar zit het probleem. Moest Apple eens een verbod opleggen om toestelken naar Dynafix te sturen, zou dit al een hele verbetering zijn.

Dus als klant heb je er weinig over te zeggen waar jouw winkel hem te reparatie brengt.
  #12  
Oud 01-08-15, 22:35
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms Bekijk bericht
Doe maar met iets van niet metaal om sluiting te voorkomen bv een cocktail prikker

Een plastic brezeltje kan geen sluiting veroorzaken wanneer je deze met een naald terug duwt. Maar goed met een cocktail prikker kan je het proberen , maar is veel te dik.
  #13  
Oud 02-08-15, 04:00
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Wanneer je toestel nog garantie heeft; kun je die beste direct claimen bij een Apple Store zelf. Dan gaat ie ook niet naar Dynafix.
  #14  
Oud 02-08-15, 16:30
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Wie stuurt tegenwoordig in garantie periode zijn of haar toestel nog op na Dynafix
iedereen weet toch dat je het niet me je provider/winkel moet regelen maar ff Apple bellen????
__________________
iPhone 3 R.I.P., iPhone 4,iPad 4, iPhone 5, iPhone 5S, iPhone 6S, iPhone6S Plus, iPhone 7 Plus, iPhone 11 Pro
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Garantie iPhone uit USA (veel gedoe en onduidelijkheden, geen garantie?) jerpsx iPhone algemeen 22 23-07-13 14:18
Geen garantie door aanzien als 2de hands Werner1963 iPhone algemeen 6 10-07-13 14:19
Geen garantie volgens Mobistar FilipC iPhone algemeen 1 25-06-12 17:19
Geen bon geen garantie jaapieln Odido (T-Mobile) 5 06-05-10 13:52
Wel of geen garantie? Kersentaart Koopinformatie Nederland 21 04-03-09 22:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:11.