//

iPhone 6 gestolen

iPhone 6 gestolen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Begin maart had ik een iPhone 6 64gb in het wit aangeschaft icm een abonnementje. Omdat ik al een iPhone 6 plus had heb ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-08-15, 18:10
jooskieffer jooskieffer is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 167
Standaard iPhone 6 gestolen

Begin maart had ik een iPhone 6 64gb in het wit aangeschaft icm een abonnementje.
Omdat ik al een iPhone 6 plus had heb ik deze op marktplaats gezet. Gloednieuw in de doos.
Helaas is deze een paar dagen later met vals geld betaald. Hiervan heb ik aangifte gedaan bij de politie.
Aangezien Apple een methode heeft waarmee je kunt bekijken of een iPhone een activatie lock heeft, ben ik de dagen na de verkoop actief op de pagina gaan kijken of de iPhone geactiveerd zou worden. Dit was niet het geval.
Afgelopen vrijdag ben ik weer eens wezen kijken op de site en toen bleek dat de iPhone op 7 juni geactiveerd was.
Dus ik meteen Apple bellen om te kijken of zij doormiddel van het IMEI/serienummer, de huidige gebruiker konden traceren zodat ik de telefoon terug kon gaan halen. Helaas willen zij er niks mee doen ivm privacy.
Toen de politie opgebeld en die bleken ook niks te doen aan de hand van het IMEI/serienummer.

Het is toch niet zo dat iemand nu gewoon vrijuit met een gestolen iPhone kan rond lopen en Apple/de politie er niks wil/kan doen hieraan?!?!

Hebben jullie voor mij nog tips hoe ik alsnog achter de gegevens kan komen van degene die op dit moment dat toestel gebruikt? Ik zou hem graag terug willen hebben.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-08-15, 22:41
iSpy iSpy is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 294
Standaard

Had je zoek mijn iPhone niet aanstaan? Dan kan je zelf je iPhone op afstand blokkeren zodat deze niet meer gebruikt kan worden.
  #3  
Oud 16-08-15, 22:53
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Aangezien de telefoon nog niet geactiveerd was, zal hij zeker ook niet de zoek mijn iPhone functie aan hebben staan.
Gezien het feit dat in Nederland criminelen beter beschermd worden dan slachtoffers zal je waarschijnlijk naar je spullen kunnen fluiten. Een imei blokkering wat in dit geval zou kunnen helpen is door de politie ook al tegengehouden.
Waarschijnlijk heb je ook al geprobeerd de koper opnieuw op te zoeken. Wellicht dat je via die weg nog iets kan doen. Een website als opgeletopinternet punt nl kan je hier wellicht bij helpen.
  #4  
Oud 16-08-15, 22:56
iSpy iSpy is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 294
Standaard

Ah ja. Nieuw in doos. Niet aan gedacht. Je kan op bepaalde websites je telefoon als gestolen opgeven en ook bij de politie je telefoon en opgelicht vermelden. Dan wordt het toestel in ieder geval wel als gestolen oid gemarkeerd.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 gestolen alexander1 iPhone algemeen 3 21-01-13 09:30
iPhone gestolen Yahoejazz iPhone algemeen 7 08-01-13 14:03
gestolen Iphone patjelood Koopinformatie Nederland 1 10-12-10 20:39
Iphone gestolen :( matlux Archief 2 07-04-10 20:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:22.