//

Iphone 5 vast in DFU mode (zwart scherm) met foutmelding 4014

Iphone 5 vast in DFU mode (zwart scherm) met foutmelding 4014 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben al weken op zoek naar de oplossing, veel gegoogled, maar de oplossing niet kunnen vinden. Het probleem begon toen ik IOS9 beta op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21-08-15, 23:12
MauriceD MauriceD is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2015
Berichten: 2
Unhappy Iphone 5 vast in DFU mode (zwart scherm) met foutmelding 4014

Ik ben al weken op zoek naar de oplossing, veel gegoogled, maar de oplossing niet kunnen vinden.

Het probleem begon toen ik IOS9 beta op mijn iphone 5 had gezet. Na een paar weken kwam mijn iphone 5 plotseling in een soort bootloop. Hij starte steeds opnieuw op zonder dat ik het toestel uit kon zetten.
Ik had toen besloten om mijn iphone weer te downgraden naar 8.4.1, want IOS9 beta was dus geen succes.
Dit was gelukt, maar na ongeveer 2 weken kwam het zelfde probleem terug. het toestel starte steeds weer opnieuw op. Dus probeerde ik een soft reset te geven door de aan-/uitknop en homeknop ingedrukt te houden, maar dit lukte niet. Dus dan maar weer in DFU mode. Het scherm bleef vervolgens zwart.

Bij het verbinding maken met itunes (mac) geeft itunes de volgende melding:"iTunes heeft een iPhone aangetroffen waarvan de herstelmodus actief is. U moet deze iPhone herstellen voordat u deze kunt gebruiken met iTunes."
Dus druk ik op herstellen. Vervolgens staat er "software uitpakken" en krijg ik de foutmelding: "De iphone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (4014)".

Het eerste wat ik had gedaan, is op de appelsite kijken bij troubleshooting.
Ik heb itunes en osx geüpdate en een andere kabel en usb poort gebruikt. Ik heb het zelfs op een andere computer geprobeerd, maar ook hier kreeg ik dezelfde melding.
Omdat ik op een gegeven moment dacht dat het misschien aan de batterij kon liggen, want hij was niet meer zo best. Had ik hem vervangen, maar ook dit hielp niet.

Ik heb het aansluiten op itunes ontzettend vaak geprobeerd. ook soft reset en dfu mode heeft geen zin. Ik heb gewoon een zwart scherm en de telefoon geeft geen reactie, alleen geeft itunes aan dat dat hij een iphone aantreft waarvan de herstelmode actief is.

Het is een hele lap tekst, maar ik hoop dat zo wel duidelijk is, wat ik al heb uit geprobeerd.

Ik hoop dat er iemand is die mij hiermee kan helpen.

Groet,

Maurice
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-11-15, 11:53
TheCleaner TheCleaner is offline
 
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2015
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2
Standaard

Ook al paar maal gezien, telkens defect mainboard...
  #3  
Oud 06-03-16, 10:22
Joeri75 Joeri75 is offline
• iOS 14.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Itegem (Heist op den Berg)
Berichten: 313
Standaard

ik Heb dit probleem ook voor bij een vriendin haar iPad 4de generatie zelfde foutcode en dergelijke denk dat hij idd dood is ... mag ik eens vragen of het een refurbish iPhone is van jou ?
__________________
 iPhone 12 Pro Max 256GB  Imac 27" late 2013 i5 3,2Ghz 8GB RAM  MacbookPro 13" mid 2014  Watch Series 6 Nike
  #4  
Oud 12-03-16, 11:19
TheCleaner TheCleaner is offline
 
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2015
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2
Standaard

@Joeri75:
Degene waar ik het bij zag waren nooit refurbished
  #5  
Oud 12-03-16, 11:22
Joeri75 Joeri75 is offline
• iOS 14.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Itegem (Heist op den Berg)
Berichten: 313
Standaard

Ja weet het probleem al ... Mainboard defect ... Cpu was te warm geworden ... Dus koop nooit refurbished via Groupon
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPod geprobeerd in DFU mode te zetten, maar nu is het scherm zwart DaNe98 iPhone algemeen 6 30-04-13 11:30
iPhone: iphone 3gs custom firmware, baseband 6.15.00 vast in zwart scherm/dfu martijnmiddel Jailbreak 5 16-08-11 20:31
iPhone vast in DFU mode van PwnageTool Guest-20151113171500 iPhone algemeen 0 13-06-10 01:49
iPhone 3GS: Iphone 3gs vast in DFU mode Srcane Unlock 2 04-06-10 14:39
Vast in DFU Mode Duggel Archief 2 17-01-09 15:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:36.