//

ongewenste deling contacten

ongewenste deling contacten discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) onlangs heeft 1 van mijn kinderen een eigen iphone 4s gekregen. Die heb ik eerst ingelogd met mijn eigen apple id, maar inmiddels heb ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-09-15, 11:52
marceltintin marceltintin is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2015
Berichten: 1
Cool ongewenste deling contacten

onlangs heeft 1 van mijn kinderen een eigen iphone 4s gekregen. Die heb ik eerst ingelogd met mijn eigen apple id, maar inmiddels heb ik binnen gezinsbeheer een eigen account voor hem aangemaakt en dat ook ingesteld op de telefoon. Waar ik tegen aanloop is het volgende: in de e-mailapplicatie (een webmail applicatie, geen apple), wordt de 'familie-contactenlijst' gebruikt. Als je een nieuwe mail wil maken en in het adresveld begint te tikken dan worden er suggesties gegeven vanuit die familielijst. En dat is niet de bedoeling. Ik heb al van alles geprobeerd, tot het wissen van de contactenlijst op de telefoon en het aan-/uitzetten van iCloud maar het lukt me niet om dit te veranderen.
Kan iemand mij op weg helpen?
Marcel
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-09-15, 12:08
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marceltintin Bekijk bericht
onlangs heeft 1 van mijn kinderen een eigen iphone 4s gekregen. Die heb ik eerst ingelogd met mijn eigen apple id, maar inmiddels heb ik binnen gezinsbeheer een eigen account voor hem aangemaakt en dat ook ingesteld op de telefoon. Waar ik tegen aanloop is het volgende: in de e-mailapplicatie (een webmail applicatie, geen apple), wordt de 'familie-contactenlijst' gebruikt. Als je een nieuwe mail wil maken en in het adresveld begint te tikken dan worden er suggesties gegeven vanuit die familielijst. En dat is niet de bedoeling. Ik heb al van alles geprobeerd, tot het wissen van de contactenlijst op de telefoon en het aan-/uitzetten van iCloud maar het lukt me niet om dit te veranderen.
Kan iemand mij op weg helpen?
Marcel
Ik kan je niet helpen, maar ben benieuwd hoe je een account voor je kind in gezinsbeheer hebt aangemaakt. Vertel eens...
  #3  
Oud 28-09-15, 12:31
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jpwg001 Bekijk bericht
Ik kan je niet helpen, maar ben benieuwd hoe je een account voor je kind in gezinsbeheer hebt aangemaakt. Vertel eens...
Heb ik ook gedaan. Werkt prima.
Citaat:
Use these steps to create an Apple ID and add the child to your family group:
Go to Settings > iCloud > Family, and tap "Create an Apple ID for a child."
Enter your child's birthday and tap Next. ...
Review the Parent Privacy Disclosure and tap Agree.
Enter the security code for your credit card and tap Next
https://support.apple.com/en-us/HT201084

Voor de originele vraag ben ik ook het spoor bijster. Dus een web-based email gebruikt de contactenlijst van de beheerdersaccount. Heel apart. Ik wist niet dat een website bij de contactgegevens van je telefoon kan komen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
foto deling johndamen iCloud 0 02-02-15 15:01
ongewenste contacten transfer broekhoven iPhone algemeen 4 14-08-12 21:05
Ongewenste e-mail harrymga iPhone algemeen 1 20-03-12 20:16
Contacten managen (ongewenste LinkedIn sync) bosscher iPhone algemeen 1 07-10-10 18:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:19.